Gå til innhold

3 alkoholenheter om dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørte en lege uttale at men ikke burde drikke mer enn 21 enheter alkohol i uka...

dette blir jo 3 om dagen, kvalifiserer ikke dette som et alkoholrpoblem? om man drikker 3 om dagen, HVER dag i uka??

merker jeg ble litt satt om det er normalen blant folk...

Anonymous poster hash: 460c1...456
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder ikke kvinner, grensen er 14 i uken. Husk at en alkoholenhet for øl er 0,33 ikke 0,5.

Anonymous poster hash: f504b...b40
Skrevet

3 enheter pr dag er ikke mye f.eks. i ferie, men jeg vil si at 3 enheter pr dag i vanlig hverdag er mye. I uka vil jeg si at 1 enhet er nok. 

Anonymous poster hash: cc3b2...3a5
Skrevet (endret)

hørte en lege uttale at men ikke burde drikke mer enn 21 enheter alkohol i uka...

dette blir jo 3 om dagen, kvalifiserer ikke dette som et alkoholrpoblem? om man drikker 3 om dagen, HVER dag i uka??

merker jeg ble litt satt om det er normalen blant folk...

Anonymous poster hash: 460c1...456

Så programmet selv. Dette gjaldt visst menn og var en maksimalgrense. Vi kvinner tåler mindre, kanskje 14- 15 enheter per uke hvis jeg skal gjette?

Jeg vil påstå at man har et problem dersom man drikker alkohol daglig, eller føler at man må ha alkohol daglig eller ukentlig i det hele tatt.

Jeg er derimot ikke avholds, er glad i vin, og drikker i blant alkohol selv ved ulike sosiale anledninger.

Endret av Ibsenfrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...