Gå til innhold

Denne kvalmen ødelegger hverdagen. Si det blir bedre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får i meg nok drikke og mat. (Brød med ost og vann)

Men jeg orker ikke middagslukt så da må jeg evakuere til en annen etasje og lukke døra ellers bryter helvete løs.

Jeg sover ekstremt dårlig og våkner når mannen snur seg så han har frivillig lagt seg på gjesterommet.

Jeg er ekstremt luktsensitiv og har mannen klappet nabohunden så kjenner jeg lukta og blir uvell!?

Dette er helt sjukt og jeg begynner å bli skikkelig deppa.

Bare å sitte i sofaen når de andre koser seg med potetgull blir jeg kvalm.

Noen dager er jeg litt bedre og blir kanskje litt vågal og da spiser jeg noe som gjør at jeg blir kjempe dårlig igjen.

Er så lei.

Måtte bare klage litt. Er alene på loftet for de spiser ostepop nede. :-( jeg pleide å elske ostepop.

Anonymous poster hash: 24d8a...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange uker er du nå da? Ja det ggår over, men ingen vet når...

Anonymous poster hash: e1c6a...468
Skrevet

For de aller fleste blir det bedre etter uker 11-13 når hcg-nivået synker litt igjen.

Anonymous poster hash: 0d7a4...116
Skrevet

Fint å vite hvor langt du er på vei?? Er du over halvveis i svangerskapet vil du trolig kanskje være plaget helt til ungen er ute.

Anonymous poster hash: 3d78b...6dd

Skrevet

Uke 9. Jeg føler jeg får ett lite oppsving sånn midt på dagen. Har en rolig jobb med eget kontor og småspiser litt hele dagen og da føler jeg det løsner litt i tolvtiden. Når jeg begynner å kle på meg og kjører hjem så kommer den snikende igjen. Jeg kaster ikke opp mye egentlig men blir helt paralysert av kvalme, spesielt ved lukten av varm mat.

Skrevet

Uff føler veldig med deg.Håper det går over etter uke 12 for deg.Men jeg var veldig dårlig og det snudde ikke før uke 24.Men det var hyperemesis med mye innleggelser og væskebehandling.Lykke til.

Skrevet

Det er mest sannsynlig forbedret om en 3-ukers tid. Har vært så dårlig, kvalm og uggen i hvert svangerskap. Gikk over i uke 15 begge ganger. Denne gang rundt uke 12. Det normale er at det avtar når man bikker til 2. trimester.

Anonymous poster hash: 3d78b...6dd

Skrevet

Uff føler veldig med deg.Håper det går over etter uke 12 for deg.Men jeg var veldig dårlig og det snudde ikke før uke 24.Men det var hyperemesis med mye innleggelser og væskebehandling.Lykke til.

Takk for det. Det er ikke så alvorlig her takk og lov. Jeg tåler vann veldig godt og små biter mat hele dagen. Jeg er flink å unngå ting som trigger kvalmen. Har ikke spist middag med familien på 14 dager nå. Begynner å føle meg ensom asså. Og litt patetisk som synes synd på meg selv. Det er jo for en fin sak jeg er det. Prøver si til meg selv at det er verdt det men lett å bli litt for selvmedliden.

Skrevet

Jeg har stort sett spist oppskåret frukt til middag de siste ukene og måttet lufte ut når sambo lager middag. Veldig problemer med matlukt. Men spiste endelig ordentlig middag for første gang igjen på torsdag :) Da var jeg akkurat 13 uker. Har nesten ikke vært kvalm siden da :) I dag har jeg til og med vært skikkelig sulten uten å bli kvalm. Som oftest går det over i uke 12-13 :) Det er fantastisk!

Forstår godt hvordan du har det. Men mest sannsynlig går det over om 2-3 uker :)

Anonymous poster hash: 35154...29d

Skrevet

Uff, husker for godt!

Ja det blir bedre!

Jeg startet med akupunktur jeg da jeg var sånn. (Av en autorisert og 4 årig utdannet en)

Kvalmen forsvant. Men måtte ta behandling to ganger i uken til uke 14...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...