Masekråka! Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Vi hadde besøk av et vennepar i går. Vi skulle lage noe ingen hadde smakt før, virkelig prøve noe nytt. Så det endte opp med kalvefilet (jeg har spist det før, men de andre har ikke). Mannfolka ville ha potetbåter og bernaise (toro...) Vi kjøpte poteter og lagde egne potetbåter med godt krydder, og lagde en fløtesaus med stekeskyen fra kalven. Mye gode grønnsaker. Poenget: mannfolka ble sure fordi de ikke fikk potetbåter fra frysedisken og toro bernaise. Damene sa at vi skulle jo prøve noe nytt, så hvorfor ikke lage alt "ordentlig"? Maten var kjempegod, men de mente det ville blitt bedre om de fikk det de ville. Er det normal oppførsel hos menn i 30-årene? Er det normalt å ikke sette pris på ordentlig mat fra bunnen? Lever de virkelig på pose/frysemat? Frustrert! Samboeren min er sånn. Men ble bare litt vel mye når de begge satt der som to drittunger og klagde.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Nei. Virker som om de har bodd for lenge med mor. Hadde min mann klaget på slikt hadde jeg ikke giddet lage middag til han mer. Anonymous poster hash: 164fb...ac2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Skjønner frustrasjonen din, og hvor vanlig oppførsel dette er vet jeg ikke. Det er uansett barnslig oppførsel og mangel på folkeskikk. Har selv en samboer som er skikkelig kresen, har faktisk aldri møtt et mer kresent menneske i hele mitt liv. MEN, han hadde aldri klaget eller oppført seg sånn hvis han hadde vært på besøk og andre hadde laget mat til han. Da er han høflig, smaker på det meste og takker pent for maten. Folkeskikk kalles det... Anonymous poster hash: 571c8...7d3
Masekråka! Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2014 Takk for svar. Har vurdert å kutte ut å lage middag, men vil at babyen skal ha et positivt forhold til mat/middag der familien samles rundt bordet. Føler derfor jeg bare må fortsette... Mangel på folkeskikk ja, enig... :/ de sitter ikke sånn på besøk hos hvem som helst, men de er barndomskompiser og oppfører seg idiotisk sammen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Bortskjemte mammagutter. Så deilig med skikkelig hjemmelaget mat istedenfor posetull, da holder man kjeft og er takknemlig:) Anonymous poster hash: 3d12b...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå