Masekråka! Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Saken er den at når mini legges av meg, så er det hyling og gråting fordi hun vil opp. Står og strekker seg etter meg, og smiler når jeg nærmer meg henne. Når pappaen legger henne er det "natta, sov godt", og ungen legger seg ned og sovner uten gråt. Hun har akkurat startet i bhg. Pappaen var sist hjemme i perm, mens jeg har jobbet siden desember. Hvorfor skal hun lage helvete hver gang jeg legger henne? Fordi hun hater meg? hehe, neida... Kan hun ha separasjonsangst bare overfor mor? Og hvorfor? Er jo vant til å være hjemme med pappan nå i 3 mnd, og når han begynner å jobbe og hun må i bhg oppfører hun seg som om hun tror jeg vil rømme hjemmefra om hun slipper meg ut av synet... Noen tips? Hun får masse kos og nærhet og dagen. Pappaen sitter der med mobilen sin mens vi koser og leker. Så skjønner ikke oppførselen hennes egentlig...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun er redd for at du skal forsvinne. Anonymous poster hash: 13150...aa4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har funnet ut at du er mer bløthjertet og tar henne opp igjen Anonymous poster hash: 6075d...87a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har lært at når pappa sier det er natt så skjer det ikke noe mere. Deg merker hun sikkert at hun kan få til å bli litt lenger. Anonymous poster hash: 64b2c...006
Elsker livet Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har funnet ut at du er mer bløthjertet og tar henne opp igjen Anonymous poster hash: 6075d...87a Det har i alle fall vært svaret hos oss. Jeg har gått fra bløthjertet til såkalt nazi. Nå fungerer ting helt topp og alle er mye mer fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Som regel er svarene enkle. Du er mottakelig for "rakkertriks" på dette området ;-) Hos oss er jeg den blaute i legge situasjon MEN far er utrolig soft for "jeg er så sulten jeg døøøøør, jeg må få to Marie kjeks en halv time før middag" trikset. Vi har alle våre utfordringer. :-D Anonymous poster hash: 392fe...96b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Svaret er enkelt. Hun vet hvordan hun skal få fanget oppmerksomheten din. Softy! Anonymous poster hash: 2b412...859
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har funnet ut at du er mer bløthjertet og tar henne opp igjen Anonymous poster hash: 6075d...87a Enig her altså. De sier barn ikke kan tenke konsekvens, men de kan være ganske utspekulerte Her er det omvendt, det er pappaen som ikke klarer avvise de om kvelden. Jeg kan bare si natta og gå fra dem, med pappa er det mas om at han skal ligge ved siden av dem i sengen osv... Anonymous poster hash: e02b0...96b
Masekråka! Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har funnet ut at du er mer bløthjertet og tar henne opp igjen Anonymous poster hash: 6075d...87a Hihi, sikkert Men det har begynt nå nettopp. Før var det "natta, nå må du sove" fra meg også, så sov hun etter noen få minutter.
Masekråka! Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har funnet ut at du er mer bløthjertet og tar henne opp igjen Anonymous poster hash: 6075d...87a Det har i alle fall vært svaret hos oss. Jeg har gått fra bløthjertet til såkalt nazi. Nå fungerer ting helt topp og alle er mye mer fornøyde. Vil du si hvordan du løste dette? Vil gjerne være nærmere nazi enn bløthjertet hvis det hjelper den lille med å sovne som normalt igjen
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Saken er den at når mini legges av meg, så er det hyling og gråting fordi hun vil opp. Står og strekker seg etter meg, og smiler når jeg nærmer meg henne. Når pappaen legger henne er det "natta, sov godt", og ungen legger seg ned og sovner uten gråt. Hun har akkurat startet i bhg. Pappaen var sist hjemme i perm, mens jeg har jobbet siden desember. Hvorfor skal hun lage helvete hver gang jeg legger henne? Fordi hun hater meg? hehe, neida... Kan hun ha separasjonsangst bare overfor mor? Og hvorfor? Er jo vant til å være hjemme med pappan nå i 3 mnd, og når han begynner å jobbe og hun må i bhg oppfører hun seg som om hun tror jeg vil rømme hjemmefra om hun slipper meg ut av synet... Noen tips? Hun får masse kos og nærhet og dagen. Pappaen sitter der med mobilen sin mens vi koser og leker. Så skjønner ikke oppførselen hennes egentlig... Hehe...fordi hun vet at det hjelper å gråte til deg-Da får hun det som hun vil!!! Anonymous poster hash: e397e...081
Elsker livet Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har funnet ut at du er mer bløthjertet og tar henne opp igjen Anonymous poster hash: 6075d...87a Det har i alle fall vært svaret hos oss. Jeg har gått fra bløthjertet til såkalt nazi. Nå fungerer ting helt topp og alle er mye mer fornøyde. Vil du si hvordan du løste dette? Vil gjerne være nærmere nazi enn bløthjertet hvis det hjelper den lille med å sovne som normalt igjen Det kommer en del an på hvor gammelt barnet er. Når barnet er i seng kommer det ikke opp igjen. Alt avhenger av situasjon, men nøkkelen er å ikke gjøre for mye ut av det. Gjøre det enkelt, gjenta, gjenta og gjenta. Gråter det går jeg inn og sier det skal ligge i sengen. Legger det ned og tar dyna på ett par ganger, fortsetter det kommer jeg inn og sier det samme. Men tar da ikke dyna på. Etter en slik kveld har det knapt vært et problem mer.
Elsker livet Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Så har vi alltid litt lys på, døra åpen og passende bøker tilgjengelig.
Masekråka! Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2014 Fordi hun har funnet ut at du er mer bløthjertet og tar henne opp igjen Anonymous poster hash: 6075d...87a Det har i alle fall vært svaret hos oss. Jeg har gått fra bløthjertet til såkalt nazi. Nå fungerer ting helt topp og alle er mye mer fornøyde.Vil du si hvordan du løste dette? Vil gjerne være nærmere nazi enn bløthjertet hvis det hjelper den lille med å sovne som normalt igjen Det kommer en del an på hvor gammelt barnet er. Når barnet er i seng kommer det ikke opp igjen. Alt avhenger av situasjon, men nøkkelen er å ikke gjøre for mye ut av det. Gjøre det enkelt, gjenta, gjenta og gjenta. Gråter det går jeg inn og sier det skal ligge i sengen. Legger det ned og tar dyna på ett par ganger, fortsetter det kommer jeg inn og sier det samme. Men tar da ikke dyna på. Etter en slik kveld har det knapt vært et problem mer. Hun er bare 11 mnd. Hun kommer seg heldigvis ikke ut av senga men hun står og holder i sprinklene som om hun er fanget og mamma er verdens dummeste som har lagt henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå