Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Og hvilke boller lager dere? Noen "kule"tips til noe annerledes? Anonymous poster hash: 95bc1...8bb
bøllefrøet_mitt Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Jepp, vanlige hveteboller servert med vispet krem eller vaniljekrem, og syltetøy.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Ja, det er vi helt nødt til. Her elsker hele storfamilien hvetebakst og slike faste bolledager hopper man ikke over Lager vanlige boller som vi fyller med vaniljekrem og rørte jordbær, pluss boller fylt med makronfyll (jeg elsker makronfyll!) pluss kanelboller. Når jeg først setter en deig lager jeg den stor, blir fort 60-70 boller... Anonymous poster hash: c370a...4e0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Ikke vi, men mannen skal 😍 Deilige glutenfrie boller med vaniljekrem og bringebærkrem. Mitt bidrag blir å spise dem. Anonymous poster hash: ba7f4...fbd
skjotta Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Jepp. Både hveteboller og vannbakkels :-) med krem, vaniljekrem og rørte jordbær.
Mammarama=) Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Lager hveteboller med krem og revet sjokolade mmm
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Lager hveteboller med krem og revet sjokolade mmm Kanskje jg må lage noen slike ja. Hvordan gjør du det? Anonymous poster hash: 95bc1...8bb
Gjest cd0da Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Nope. Skal på kveldsvakt da så satser det er igjen et par etter dagvakta for de skulle visst lage
MillaCamilla Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Hveteboller med vaniljekesam og rørt jordbærsyltetøy:) Mmmmm.
LeTwinsA Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Japp, blir hveteboller med pisket krem blandet med vaniljesaus
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Ja jeg lager "ordentlige" fastelavensboller med fyll av bolleinnmat, lunken melk og marsipan. Og krem selvsagt :-) Supergodt! Anonymous poster hash: d5669...f80
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 Vi skal ikke bake noe imorra. Vi skal i bursdag så blir hvertfall kaker da. Men når vi baker boller så blir det vanlige hvetebolle. Ungene vil ikke ha rosiner og siden jeg ikke gidderr lage to deiger blir det hveteboller, men tar halvparten og lager kanelboller av. Smelter smør, har i endel kanel slik at smøret blir nesten sort. Har i sukker slik at den nestn blir stiv. Trykker bollene flat når de har etterhevt seg. Legger på en go klatt med sukkermassen, tar det litt utover men dekker de ikke. Så stekes de. De blir super gode. Er sukkermassen for stiv blir toppen litt stiv, men er den for tynn renner det av. Etter noen prøveforsøk har jeg funnet passe fasthet. Krem i liker ingen her, så blir aldri vanlig fastelavensboller. Anonymous poster hash: e0185...c7b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Vi skal ikke bake noe imorra. Vi skal i bursdag så blir hvertfall kaker da. Men når vi baker boller så blir det vanlige hvetebolle. Ungene vil ikke ha rosiner og siden jeg ikke gidderr lage to deiger blir det hveteboller, men tar halvparten og lager kanelboller av. Smelter smør, har i endel kanel slik at smøret blir nesten sort. Har i sukker slik at den nestn blir stiv. Trykker bollene flat når de har etterhevt seg. Legger på en go klatt med sukkermassen, tar det litt utover men dekker de ikke. Så stekes de. De blir super gode. Er sukkermassen for stiv blir toppen litt stiv, men er den for tynn renner det av. Etter noen prøveforsøk har jeg funnet passe fasthet. Krem i liker ingen her, så blir aldri vanlig fastelavensboller. Anonymous poster hash: e0185...c7b Man trenger ikke to deiger for å lage rosinboller heller, jeg knar inn noen rosiner når jeg triller bollene jeg. Halvparten med rosiner og halvparten uten Anonymous poster hash: c370a...4e0
smet Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Har bakt i dag og testa denne oppskrifta; http://elinlarsen.net/fastelavensboller-med-hjemmelaget-vaniljekrem/ Blei knall gode! Mannen mente det var dei beste kveitebollane han hadde smakt
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 var det ikkje sist helg??? Nei, det er helt klar denne helgen, veldig sen påske i år veit Anonymous poster hash: c370a...4e0
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 Ja selvfølgelig! Lillebror vil også være med så han får bake en egen deig. Storesøster kan også få om hun vil. Vi skal lage kanelboller, boller med gul krem og boller med og uten rosiner som vi kan dele og ha krem på og syltetøy for de som ikke synes det er nok
Mandala Skrevet 1. mars 2014 #21 Skrevet 1. mars 2014 Nope. Jeg har ikke barna denne helga og skal på senvakt imorgen. Men jeg tror egentlig ikke vi hadde bakt selvom jeg hadde fri med barna. Yngste liker ikke boller, jeg spiser maks to i løpet av hele dagen. Når jeg da i tillegg hater å bake gjærbakst, så hadde jeg lett droppet det altså.
Elsker livet Skrevet 1. mars 2014 #22 Skrevet 1. mars 2014 I så fall må det bli fotballfruens lavkarboboller. Men i og med at jeg boikotter bloggen hennes og ikke har oppskriften, og at de ikke er særlig gode, så tror jeg det uteblir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå