Gå til innhold

Grensen mellom ubehagelig og vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mye kynnere, nedpress menssmerter et.c og leser stadig at forskjellen mellom kynnere og rier er at kynnere bare er ubehagelige, ikke vonde. Jeg har menssmerter og press i hofter, rumpe under kynnerene jeg har på kveldene, jeg vil kalle det smerter mer enn ubehag, men det er ikke uutholdelige skrike-smerter heller.

Hvor går grensen mellom regelmessige (ubehagelige) kynnere, og rier jeg bør kontakte føden for?

Jeg er 33 uker, så jeg vil helst få ringt føden før fødsel er helt uunngåelig, men når det kjennes som om det er i gang hver kveld blir det så vanskelig å avgjøre. Har vært der inne en natt, med beskjed om at dersom det blir sterkere, mer regelmessig eller andre endringer må jeg ringe, men jeg er så dårlig til å skalere smerte, og til å merke om det er endret. Jeg har muligens litt lav smerteterskel og det jeg kaller smerter, vil kanskje andre kalle ubehag??

Hvor vondt må noe gjøre før dere kaller det smerter?

Anonymous poster hash: 1bb23...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Det finned ingen eksakt forklaring på det, men jeg tenker at ubehag kan du sovne med.Smerter våkner du av.

Anonymous poster hash: 8653d...07c

Skrevet

Jeg synes også det er vanskelig å vurdere smerter. I motsatt retning, forrige gang trodde jeg riene bare var kynnere. Men samtidig synes jeg luftsmerter var vondere så henger ikke på greip egentlig. Men jeg har fått beskjed om å heller vurdere regelmessighet, ta tiden og følg med. Da er det kanskje lettere.

Anonymous poster hash: 3cb15...171

Skrevet

Det er jo vanskelig å si. For egen del, har jeg ikke vært i tvil når fødselen har startet for å si det sånn. Da har jeg gått og trodd at fødselen har vært igang i flere uker. Men det er jo veldig individuelt.

Skrevet

Problemet er jo egentlig at jeg vet at jeg kommer til å skjønne det når jeg er i aktiv fødsel, har flere cm åpning og burde dra på sykehus hvis jeg var fødeklar, men blir så usikker ettersom jeg er så kort på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...