Gå til innhold

Gikk DU ned i vekt med amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde ikke det første gang, spent på denne gangen! 34 uker på vei nå, og skal føde en gang i april ;) Gikk du mye trilleturer f.eks/annen trening og hvilket kosthold hadde du? Har allerede gått opp ti kilo nå :( 

Anonymous poster hash: ff720...5cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hverken første gangen eller denne gangen. Ammet til 8 måneders alder. La på meg 30 kg i begge graviditetene og sliter virkelig med å få det vekk! Nå er lillemor 4 måneder og er bare 5 kg under den vekta jeg var før fødsel. Har ikke gitt mme, kun ammet.

Anonymous poster hash: 1051a...a72

Skrevet

Med førstemann gikk jeg ned i vekt mens jeg ammet. Men det var nok mest fordi babyen var konstant sulten. Hver gang jeg skulle sette meg til å spise, så skulle gutten ha mat. Likte ikke å spise å amme samtidig. Dessuten ble det minimalt med søvn da, og jeg mistet nok litt matlysten.

Andremann - Sov godt og spiste til faste tider nærmest fra dag en. Jeg fikk tid til å spise, og jeg var ikke utslitt som med førstemann. Jeg gikk ikke opp i vekt, men gikk ned veldig lite etter fødsel :( Først noen måneder etter amminga var ferdig, gikk jeg ned i vekt, og da raste jeg plutselig 8 kg ned på 2-3 måneder :huh:

Skrevet

Nei, opp 10 fra fødsel til ammeslutt. La på meg 3 kg i graviditeten. Litt feil skrudd sammen jeg.

Skrevet

Jeg gikk ned enormt mye av ammingen. Spiste og drakk konstant, og ikke bare sunt, men en del lettvinte løsninger og kafémat. Men hadde gått opp enormt mye i svangerskapet også da, så hang vel sammen:)

Anonymous poster hash: 8ef1e...84d

Skrevet

Nei, kg satt som støpt til jeg slutta å amme. Kjipt!

Anonymous poster hash: a2289...966

Skrevet

Ja.

Kiloene rant av meg raskere enn jeg ville.

Prøvde å spise ekstra for å bremse det uten at det hjalp.

Var tilslutt enda tynnere enn flr graviditeten, og det var noe jeg ikke trengte.

Vekttapet var så ekstremt at jeg vurderte å slutte å amme nr.3 etter mye kortere tid enn de to første.

Skrevet

Ja, pumpet/ammet i 6-7 uker før det tørket ut, og gikk ned alt "ekstra" etter fødsel. Pluss at magen skrumpet mye. Nå som jeg ikke lenger klarer å produsere melk går det mye senere med vektnedgang.

Jeg trener styrke, saltimer og kampsport og spiser normalt men prøver å holde sukkerinntaket nede. Når jeg produserte melk spiste jeg veldig "smalt" siden ungen reagerte på så mye, ble vann og knekkebrød og rent kjøtt som regel 😝

Skrevet

Nei, la på meg i begge ammeperiodene.

Skrevet

Gikk opp 10kg mens jeg var gravid, hadde gått ned 18 kg etter 4 mnd. Ammet 8 mnd, var konstant utslitt og null matlyst. Etter jeg begynte på jobb gikk jeg ned enda 2 kg. Ett år siden fødselen.

Skrevet

Nei, ikke med noen av de 3 jeg har. Ammet alle til de var 15-16 mnd. Med nr 2 sprang jeg etter en 2 åring når jeg ikke ammet (og av og til mens jeg ammet). Med nr. 3 hadde jeg en 2 og 4 åring i tillegg, sov minimalt fordi 2 åringen aldri sov.

Skrevet

Nei, og jeg ammet MYE. Måtte kjempe hardt for hvert eneste kilo.

Skrevet

Ammet 4 barn og gikk opp i ammeperioden med alle sammen.

Har aldri slitt med svangerskapskilo da, har lagt på meg mellom 12 og 16 kg i svangerskapene og de har vært vekk innen to uker etter fødselen.

Men ammeperioden var preget av litt lavt stoffskifte etter fødselen (tror kroppen skrudde ned forbrenningen for å sikre melkeproduksjonen jeg), ulvehunger og dårlige matvaner (mye småspising gjennom dagen). Gikk opp 5-6 kg det året jeg ammet, men de forsvant igjen av seg selv da jeg sluttet amme og begynte jobbe så jeg fikk faste måltider igjen.

Anonymous poster hash: f9d7e...82a
Skrevet

Ja masse. Men gikk også tur ca 4 timer hver dag... I raskt tempo stort sett

Anonymous poster hash: bdb1e...426
Skrevet

Niks. La ikke på meg noe særlig under graviditeten siden jeg spøy halve svangerskapet. La på meg 15 kg fra fødsel til ammeslutt. Sluttet å amme i midten av januar, og har endelig begynt å gå ned igjen...

Skrevet

Ved først manglet jeg bare noen få kilo for å være ved startvekt når jeg hadde født. De siste kiloene ville ikke av før lange etter ammeslutt.

Andre gang rast jeg ned. En uke ettere fødsel veide jeg mindre enn startvekten før jeg ble gravid. Jeg gikk opp over 20kilo med begge to, så de fleste kiloene forsvant når jeg fødte heldigvis. Vekta mi bare rast og rast. Spiste og spiste for å prøve å stoppe det, men til ingen nytte. Ble ett beinrangel tilsutt, og brukte lang tid på å få flere kilo på kroppen igjen. Ikke noe gøy når en er så tynn at det gjør vondt. Beina stakk jo ut overalt så bare å sitte på en stol gjorde vondt.

Anonymous poster hash: ad2e1...232

Skrevet

Ja, men jeg la på meg igjen da jeg sluttet :(

Skrevet

Nei.

Men alle kiloene forsvant gradvis etter ammeslutt med mine ti første.

Spent på hvordan det blir med denne siden jeg har blitt endel eldre siden forrige svangerskap. Kiloene setter seg gjerne litt hardere med alderen har jeg hørt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...