Gå til innhold

Noen som er flinke på psykologi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å tolke situasjonen min ute blandt folk.

Saken er den at når jeg i det daglige treffer på folk, så virker de nervøse ut når jeg snakker til dem.

Dette opplever jeg av og til når jeg prater til de bak kassen f.eks (når det er noe jeg lurer på).

Har også opplevt at personer jeg normalt anser som tøffe, viser tegn til å være nervøse når de snakker til meg. Dette hører jeg på stemmen.

Dette får meg til å tvile litt på meg selv:/

Jeg vil jo ikke at folk skal være redde for meg..

Det er stort sett kvinner som blir slik.

Jeg vil ikke beskrive meg selv som spesielt skummel, og har heller ikke ytre skader som kan skremme, om dere lurer.

Hva tror dere at dette kan bety?

Går i ei barselgruppe, hvor en av damene er direkte ufin i mot meg. Men når hun er i nærheten av hjemmet mitt, så er hun helt normal og grei.

Igjen lurer jeg på hva også dette kan bety..

Noen som kan hjelpe meg med å tolke?

Anonymous poster hash: 9420b...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt noen av dine nærmeste venner, om hvordan de tolker deg som person? Kanskje du gjør et utrykk i ansiktet som gjør at du ser sur ut eller overfladisk ut? Har du et tonefall eller stemme, som kan virke skremmende eller spydig? Kler du deg nogenlunde normalt eller bruker du mye sminke, har en spesiell stil? Jeg ble kjent med en jeg hadde trodd var skikkelig overlegen, dollete og så sur ut. Men så visste ho seg å være stikk motsatt.

Neste gang du treffer noen, så hver litt obs på deg selv på hvordan du sier ting og tonefall. Prøvd å tenk over om du gjør noen spesiell mimikk, for eks himling med øya, rynking på nesa osv. Eller du kan spørre en som kjenner deg litt godt, om det er noe som kan feiltolkes ved deg, for de som ikke kjenner deg så godt.

Anonymous poster hash: 2d632...e5f
Skrevet

Har du spurt noen av dine nærmeste venner, om hvordan de tolker deg som person? Kanskje du gjør et utrykk i ansiktet som gjør at du ser sur ut eller overfladisk ut? Har du et tonefall eller stemme, som kan virke skremmende eller spydig? Kler du deg nogenlunde normalt eller bruker du mye sminke, har en spesiell stil? Jeg ble kjent med en jeg hadde trodd var skikkelig overlegen, dollete og så sur ut. Men så visste ho seg å være stikk motsatt. Neste gang du treffer noen, så hver litt obs på deg selv på hvordan du sier ting og tonefall. Prøvd å tenk over om du gjør noen spesiell mimikk, for eks himling med øya, rynking på nesa osv. Eller du kan spørre en som kjenner deg litt godt, om det er noe som kan feiltolkes ved deg, for de som ikke kjenner deg så godt. Anonymous poster hash: 2d632...e5f

Bruker ikke mye sminke, kun naturlig dagsminke. Og mener jeg kler meg uskyldig, eller yndig om du vil.

Elsker å prate med folk, og mener jeg har en ydmyk holdning.

Men stemmen min er jeg usikker på selv.

Har jobbet i butikk selv siden jeg var 18 år, og mener nå at jeg greier å ordlegge meg ordentlig til andre.

Jeg er derigmot trygg på meg selv, så vet ikke om jeg kanskje kan framstå som overlegen. Selv om det aldri ligger i min intensjon å være slik.

Skal forsøke neste gang på å smile ekstra kanskje:) Og se om det ikje hjelper..

Men hva tenker du Ng. barselgruppa mi?

Er ei der som later til å være spydig mot meg når alle er samlet. Men når hun møter meg alene, så er hun hyggelig og normal.

Hvorfor oppfører hun seg slik?

HI

Skrevet

Hvis du prøver å holde andres blikk (alt)for lenge hender det at andre blir usikre. Kan være lurt å møte blikket og så ikke se dem rett i øynene hele tiden, fokusere på nesen og så møte blikket innimellom.

Hun i barselgruppen din kan nesten virke som om hun er litt sjalu på deg - men egentlig liker deg også.

Hun virker i hvert fall litt usikker.

Anonymous poster hash: fc536...1ef
Skrevet

Trenger hjelp til å tolke situasjonen min ute blandt folk.

Saken er den at når jeg i det daglige treffer på folk, så virker de nervøse ut når jeg snakker til dem.

Dette opplever jeg av og til når jeg prater til de bak kassen f.eks (når det er noe jeg lurer på).

Har også opplevt at personer jeg normalt anser som tøffe, viser tegn til å være nervøse når de snakker til meg. Dette hører jeg på stemmen.

Dette får meg til å tvile litt på meg selv:/

Jeg vil jo ikke at folk skal være redde for meg..

Det er stort sett kvinner som blir slik.

Jeg vil ikke beskrive meg selv som spesielt skummel, og har heller ikke ytre skader som kan skremme, om dere lurer.

Hva tror dere at dette kan bety?

Går i ei barselgruppe, hvor en av damene er direkte ufin i mot meg. Men når hun er i nærheten av hjemmet mitt, så er hun helt normal og grei.

Igjen lurer jeg på hva også dette kan bety..

Noen som kan hjelpe meg med å tolke?

Det er vanskelig å kunne si noe om uten å ha møtt deg.

Jeg ser det som sannsynlig at det er en av tre muligheter her.

Enten at de blir usikre på grunn av noe ved deg eller din fremtoning som du selv ikke ser. Eller at de merker din usikkerhet og derfor selv blir usikre. Eller til sist; at dette er din fortolkning og at det egentlig ikke er så ille som du oppfatter det.

Jeg ville ha spurt andre om dette.

Lykke til kjære deg, du finner nok ut av det og får det bedre :).

Anonymous poster hash: d4b67...507

Skrevet

Hvis du prøver å holde andres blikk (alt)for lenge hender det at andre blir usikre. Kan være lurt å møte blikket og så ikke se dem rett i øynene hele tiden, fokusere på nesen og så møte blikket innimellom. Hun i barselgruppen din kan nesten virke som om hun er litt sjalu på deg - men egentlig liker deg også.Hun virker i hvert fall litt usikker. Anonymous poster hash: fc536...1ef

Hmm. Innrømmer at jeg liker å se på dem jeg snakker med, eller på dem som snakker. Men som du sier så kan det jo være at andre finner det ubehagelig. Takk for tipset :) Skal prøve å være litt forsiktig med å se, slik at det ikke blir oppfattet som intens.

Ang. hun i barselgrupper min, så aner ikke jeg hva hun vil meg:/ Synes kommentarene hennes noen ganger kan være på kanten. Men hun er jo samtidig ikke slik når vi er alene:P

Aner ikke om hun liker meg, men merker jo at hun vil ha kontakt med meg på fritiden. Hmm...

Hva kan jeg gjøre om hun er sjalu?

Når vi er med andre og hun oppfører seg rart, så prøver jeg å vise både henne og de andre at jeg ikke lar meg påvirke emosjonelt. Selv om jeg blir rasende over hennes uforskammet het.

Hvordan tror du hun tenker når jeg holder meg i skinnet på barseltreffene?

HI

Skrevet

Vanskelig å si uten å ha møtt deg 😊.

Kan du gi eksempler på hva hun frekke i barselgruppen sier?

Dersom du virker veldig selvsikker og faglig kompetent uten å vise de andre at du bryr deg om dem, reagerer folk med harme. Hva med å vise ekte omtanke for andre? Det er jo ikke sikkert dette er problemet, for jeg har jo ikke møtt deg.

Anonymous poster hash: 35afe...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...