Gå til innhold

Tannlegeskrekk og valium...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har erfaring med bruk av valium (eller lignende) i forbindelse med tannlegebesøk? Sliter med en voldsom tannlegeskrekk, har ikke vært der på maaaange år, jeg er for redd rett og slett.. Men nå har jeg litt som bare må fikses på (hurra for tannpine), men jeg tør ikke en gang å ringe...:( så tenkte jeg på dette med valium, og til dere med tannlegeskrekk og som har prøvd dette: blir man "bortreist" nok til at man slapper av og klarer å gjennomføre tannlegebesøket? Jeg er så redd fof at jeg likevel skal kjenne all smerten og ubehaget og bare ligge der og spenne meg og til slutt få panikk...

Anonymous poster hash: c0c9c...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, jeg stengte virkningen ute fullstendig og endte med å forlate tannlegekontoret med uforrettet sak.. Så på meg virket det ikke..

Jeg hadde derimot grei effekt av likegyldighetspreparatet dormicum.

Anonymous poster hash: c0e25...35a

Skrevet

Sobril er fint. Du føler deg helt klar, men veldig avslappet og alt føler bare helt OK.

Anonymous poster hash: e2923...aeb

Skrevet

Jeg tok to valium, satt fortsatt og gråt (og lo litt fordi jeg skjønte hvor teit jeg er, som er så redd) tar alltid valium før tannlegebesøk, er fortsatt jævlig, men "klarer det" sist valgte jeg å bruke feriepengene på å dope meg ned (narkose/sedasjon) så jeg kunne sove meg igjennom det, da det var noen plomber som måtte byttes.

Anonymous poster hash: 69432...14a

Skrevet

Jeg er litt i samme båt som deg, og vet av erfaring at valium ikke funker noe spesielt på meg. Blir litt mindre anspent men når det kommer til stykket så stikker jeg. (Sliter med panikkangst)

Det jeg gjorde var å kontakte tannlegen for et møte med de FØR selve timen, forklarte situasjonen og vi ble raskt enige om å prøve rohypnol istedenfor valium/sobril. Det funket supert. Da jeg kom til timen ble jeg plassert på et eget lite rom, med en seng, et bort og et par stoler, så fikk jeg et lite beger med flytende veske jeg skulle drikke. ca 2-3 minutter senere lå jeg nærmest i sengen,og måtte bli støttet opp av 2 tannleger for å komme meg bort til stolen  :fnise: Dette er jo såklart sterke saker og du må ha med deg en ledsager. Ellers gikk timen knirkefritt, ikke det at jeg husker noe av det :P Fikk fortalt av min far at han aldri hadde sett meg så rusa før, hadde ikke føtter og stå på og lo meg igjennom hele timen. Alt i alt, en fin opplevelse tross omstendighetene, og jeg har mistet litt skrekken for tannleger :)

Anonymous poster hash: d0344...090
Skrevet

Kan man få narkose altså? Mot at man betaler selv? Hvor mye koster sånt? Det hadde vært det beste ja... Fikser de alt som må fikses på en gang da, eller er det sånn som vanlig, maks to hull i gangen eller hva det er...?

Anonymous poster hash: c0c9c...a18

Skrevet

Hvor mye koster narkose?

Anonymous poster hash: d3e8b...4a8
Skrevet

Anbefaler å google litt etter tannleger i din nærmeste by, for å se hvem som tilbyr skreddersydde behandlinger til personer med sterk tannlegeskrekk. De fleste seriøse tannleger vil kalle inn til en samtale med pasienten (deg) før selve timen. Dere kan da snakke om selve inngrepet, forskjellige typer medisiner, eventuell narkose osv. Hvis du synes det er skummelt å ringe ville jeg satt en god venn eller familiemedlem på saken, og eller sendt en mail hvor du skriver at du synes det er vanskelig bare å skulle ringe.

Anonymous poster hash: 4d338...a34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...