Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Inkompetente kontorrotter skal komme og fortelle meg at bsrnet mitt MÅ gå i barnehage? Sosialistisk pisspreik! Anonymous poster hash: 344fb...89b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Jada. Et godt forsøk på å få opp temperaturen her inne. Men ikke godt nok til å engasjere meg ihvertfall. Natta 😘 Anonymous poster hash: 26ce7...c82
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Samarbeidet går ikke så bra?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Okey ... Hva er forhistorien her? Som regel noe som har skjedd siden BV er innblandet og du er så hissig. Anonymous poster hash: c5092...137
overlord Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Barnevernet legger seg altså ikke bort i om barn går i barnehage eller ikke dersom det ikke er andre bekymringer rundt barnet. I ditt tilfelle er det kanskje din mangel på alminnelig folkeskikk som gjør at barnet ditt kan ha godt av andre impulser.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Det heter drittbarnevernet, ikke dritt barnevernet. Anonymous poster hash: 9d629...730
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Forhistorien? En sippete helsesøster med barnevernet på hurtigtast.. Anonymous poster hash: 344fb...89b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 Forhistorien? En sippete helsesøster med barnevernet på hurtigtast..Anonymous poster hash: 344fb...89b Ett lite tips hvis det er noe du vil...du får alltid mer hjelp ved å oppføre deg pent:-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 eller ? Anonymous poster hash: 0541a...870
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Oppfører du deg pent når fremmede folk med skjult agenda raller rundt i huset ditt tidlig og sent selv når du ber om å få være i fred? Vel, gratulerer, da er du like tjukki huet som kontorrottene... Anonymous poster hash: 344fb...89b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Eller tømme dette og så ? Tror det er nesten like spennende, jeg. Anonymous poster hash: 0541a...870
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Oppfører du deg pent når fremmede folk med skjult agenda raller rundt i huset ditt tidlig og sent selv når du ber om å få være i fred? Vel, gratulerer, da er du like tjukki huet som kontorrottene...Anonymous poster hash: 344fb...89b Veeel...hvis bv har en bekymring rundt ditt barn,holder det ikke med å si at du vil være i fred kjære deg:-)
Dr. Fyll Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Javisst, å anbefale barnehage er det barnevernet gjør for å straffe surmagede sinnatagger som deg. Om de vil være ekstra motbydelige lar de deg kanskje slippe regningen også.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 Så hvis de tar regningen så bør jeg bare logre og slå hjul av pur glede? Jeg vet hvordan barnevernet jobber. De tilbyr dette for å fortsette å pumpe ut informasjon og tilslutt har de konstruert opp nok til å ta fra meg ungen. Og hvorfor gjør de det? Det er nok mest sannsynlig fordi de blir provosert og kanskje til og med redde i dypet av seg selv for at folk - gud forby - velger å gjøre ting litt annerledes enn hopen! Fitter! Anonymous poster hash: 344fb...89b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Oppfører du deg pent når fremmede folk med skjult agenda raller rundt i huset ditt tidlig og sent selv når du ber om å få være i fred? Vel, gratulerer, da er du like tjukki huet som kontorrottene... Anonymous poster hash: 344fb...89b Hehe. Du må lenger på landet med den der. Men dette viser jo bare at du ikke klarer å sette deg inn i problemet selv. Som helsesøster ser, og gjerne flere også. Vi (hvertfall jeg) kan jo selv skjønne bare ut i fra måten du ordlegger deg på her at helsesøster gjerne har gjort det eneste rette. Anonymous poster hash: bb938...d6e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. februar 2014 #16 Skrevet 28. februar 2014 Så hvis de tar regningen så bør jeg bare logre og slå hjul av pur glede? Jeg vet hvordan barnevernet jobber. De tilbyr dette for å fortsette å pumpe ut informasjon og tilslutt har de konstruert opp nok til å ta fra meg ungen. Og hvorfor gjør de det? Det er nok mest sannsynlig fordi de blir provosert og kanskje til og med redde i dypet av seg selv for at folk - gud forby - velger å gjøre ting litt annerledes enn hopen! Fitter!Anonymous poster hash: 344fb...89b Du har fått med deg en god del oppdragelse hjemmefra ser jeg..til info..bv tar ikke barn fra noen,det er en dommer i ei nemd som bestemmer hvis ett barn skal flytte fra sine foreldre...men ja...jeg skal gi deg det,jeg ser bestemt at du gjør ting litt annerledes..
Dr. Fyll Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 Så hvis de tar regningen så bør jeg bare logre og slå hjul av pur glede? Jeg vet hvordan barnevernet jobber. De tilbyr dette for å fortsette å pumpe ut informasjon og tilslutt har de konstruert opp nok til å ta fra meg ungen. Og hvorfor gjør de det? Det er nok mest sannsynlig fordi de blir provosert og kanskje til og med redde i dypet av seg selv for at folk - gud forby - velger å gjøre ting litt annerledes enn hopen! Fitter!Anonymous poster hash: 344fb...89b Jepp, der traff du spiker'n på hodet. Barnevernet har alliert seg med både de barnehageansatte, naboene dine, butikkmedarbeiderne på kolonialen, frisøren din, søppeltømmerne og alle andre i ditt nærvær for å konstruere opp en fiktiv virkelighet, slik at de kan frata deg barnet ditt. De syns omsorgsovertakelser er vanvittig morsomt, nemlig.
Siamese Hellhound Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 Så lenge du ikke vil gå nærmere inn på hva 'annerledes' innebærer, er det jo umulig å kunne støtte deg, da. 'Annerledes' som i 'jeg vil at barna mine skal være vegetarianere' eller 'annerledes' som i 'jeg banker ungene mine hvis de ikke hører etter'?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 Du må gjøre noe med holdninger og språk for å komme noen vei her. Barnevernet fjerner ikke barn fra foreldre uten veldig god grunn. (Det er siste tiltak). Barnevernet mener vel at det vil være bra for barnet å komme i et miljø der det ikke bannes og svertes og som har en sivilisert tone slik at det kan få noen andre inpulser en det du gir det. Lytt til dem, prøv ut forslagene deres og så skal du se at det går bedre både for deg og barnet ditt! Lykke til! Anonymous poster hash: 27fa0...b3e
Iiiiik Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Men du må jo nesten prøve å skjønne hva helsesøster og barnevernet er bekymret for. Enten er det noe ved barnets (sosiale?) utvikling eller så er det noe i samspillet hjemme som ikke er bra i deres øyne. I hvert fall er det sånn at de mener at det å være i barnehage noen timer hver dag skal dekke noe som ikke blir ivaretatt når barnet er hjemme. Hvis du klarer å skjønne hva bekymringen består i, så kan du kanskje finne en måte å ivareta dette på uten barnehage hvis du er så sterkt imot at barnet går i barnehage. Ellers må jeg si at jeg håper du oppfører deg bedre i møte med dem enn det du viser i denne tråden. Skjønner at du føler deg stresset, vurdert og litt plaget av dem, men de gjør faktisk bare jobben sin. Kanskje gjør du det ikke så lett for dem å gjøre den? Det er jo ikke barnehageplikt i dette landet, det er en viss andel barn som er hjemme med mamma og som ingen bekymrer seg for. Hvis barnehagen anbefaler barnehage for å sikre et barns utvikling og kommunen dermed skal betale for dette, har de som regel en grunn de mener er god. Det er nemlig mye annet å bruke penger på i en kommunes økonomi. Endret 1. mars 2014 av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #21 Skrevet 1. mars 2014 Sikkert mer til historien her men HI trenger ikkr være så inkompetent som dere ønsker å tro. Barnevernet og de fleste i Norge ønsker barn i bhg fra de er små og inn i en A4 boks og våg ikke på noe annet. Og selv om det er en dommer som dømmer hører de ofte på barnevernet men så dere brennpunkt? Jeg må spørre for etter å ha sett det er det klart barnevernet av og til tar og ønsker å ta uten grunn. Anonymous poster hash: 77752...bd5
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #22 Skrevet 1. mars 2014 Vær forsiktig med hvordan du oppfører deg. Spesielt på nett. Kan lett oppfattes annerledes enn du tror. For noen år siden ble det sendt bekymringsmelding til barnevernet pga en melding jeg skrev her inne. En melding som skulle provosere. Det ble møte og sjekk med helsesøster. (Som ikke kunne forstå dette) De "undersøkte" oss på møte, og forhøre seg med helsesøster hvordan barna var kledd, renslighet osv. Alt var ok, og etter de hadde hørt med helsesøster så ble saken lagt bort. Jeg vokste på det. Og det var til det beste merket jeg veldig fort. Utrolig for plutselig en kan bli voksen. Din oppførsel her tilsier ikke voksent i det hele tatt. Ta deg sammen og heller vær gla for litt hjelp. De er ikke der for å "ta" noen. Men for å hjelpe pg for å passe barnas ve og vel. Ja da kan det være en ting som har bekymret helsesøster da vet du. Vær heller litt ydmyk enn å buldre sånn. Du kommer ingen vei med det. Det kan jeg love deg. Anonymous poster hash: 2ab07...778
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #23 Skrevet 1. mars 2014 Sikkert mer til historien her men HI trenger ikkr være så inkompetent som dere ønsker å tro. Barnevernet og de fleste i Norge ønsker barn i bhg fra de er små og inn i en A4 boks og våg ikke på noe annet. Og selv om det er en dommer som dømmer hører de ofte på barnevernet men så dere brennpunkt? Jeg må spørre for etter å ha sett det er det klart barnevernet av og til tar og ønsker å ta uten grunn. Anonymous poster hash: 77752...bd5 Tull! Slutt å dikt opp ting når du ikke vet sakene fra begge parter. Barnevernet har fått feilt rykte på seg pga mennesker som ikke klarer å se barnas beste og pga ett par enkelt personer som aldri skulle jobbet der. Men det er likevel ikke grunnlag å skrive at barnevernet ønsker at barna skal gå i barnehage, for de blander seg ikke opp i sånt, med mindre det er grunnlag for det. Og de tar heller ikke barn fra foreldre bare pga de har lyst. Seriøst dere må åpne opp øynene og se at de er der for barnas beste , ikke for å ta foreldrene ! Anonymous poster hash: bb938...d6e
Turtelduen Skrevet 1. mars 2014 #24 Skrevet 1. mars 2014 Det har nok kanskje noe med oppførsel da? At barnet ikke har godt av å være hjemme 24/7. For utifra hvordan oppførselen er her så er må jeg si meg enig med helsesøster. At barnet ville hatt det bedre i bhg enn fulltid hjemme... Du burde ta deg litt sammen. Ja, du kan være frustrert. Men reaksjonen forteller nok de fleste at et barn (som en ofte kan bli litt frustrert av også) ikke har godt av å få høre sånn snakk dag ut og dag inn... Det trenger å sosialisere seg på andre måter også. Jeg tviler jo på at du oppførte deg sånn her hos helsesøster. Så for å få litt mer støtte (som du forventet det) så må det litt mer info til enn at du gjør ting annerledes.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #25 Skrevet 1. mars 2014 Nå har jeg ikke lest alle svar her. Men en ting er noe du HI bør vite. Er at bv vurderer at barnet trenger sosialisering, lære seg og knytte seg til folk og litt "fritid" fra hjemme. Barn lærer utrolig mye i en barnehage ved å omgås sosialt i grupper. Det er bra for barnet og tilvenne seg rutiner, regler og oppførsel før det begynner på skolen. Ikke minst skape seg trygge omgivelser ved å få venner han/hun skal begynne på skolen med. Anonymous poster hash: 34e17...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå