Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Hun er alenemor og har en datter på åtte år. I den siste tiden har hun sagt at hun blir stalket av en psykisk utviklingshemmed mann. Denne mannen bor i bygda vår og vi vet vem han er selv om jeg aldri har snakket med han. Men vennina mi er veldig engstelig for sin datter og for seg. Hun har fortalt meg at han har ringt henne opp flere ganger og oppsøkt henne. Jeg har sagt at hun må anmelde dette til politiet men dette nekter hun å gjøre. Hun mener at politiet har nok å ta seg av og at dette vil de ikke bry seg om. Han her mannen bor alene hjemme og har ingen tilsyn. Bør jeg si i fra? Eller blir jeg ikke hørt siden dette ikke angår meg, men jeg er veldig bekymret for henne. Anonymous poster hash: 4a2ac...17a
rytme Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Hvem vet om du blir hørt, men jeg synes likevel at du heller skal forsøke å prate med din venninne en gang til istedenfor å kontakte politiet bak hennes rygg. Det er tross alt hennes familie det dreier seg om, så hun må nesten ta valget. Du kan fortelle henne at politiet får alle mulige slags henvendelser og at de fint klarer å sortere ut selv hvilke henvendelser som haster mest og hvilke som må vente, så hun trenger ikke tenke på det. Og så kan du tilby deg å ringe for henne, hvis hun gruer seg for det
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Hvis hun ikke er villig til å melde fra selv så er hun vel ikke redd nok, føler seg ikke truet nok. Hvis hun virkelig er engstelig og redd nok så burde hun også se det fornuftige i å snakke med politiet. Hun trenger jo ikke anmelde i første omgang, hun kan snakke med politiet, og de vil trolig journalføre det i tilfelle det utvikler seg og blir verre. Din venninne bør være voksen nok til å snakke med politiet selv, spesielt siden hun har en såpass stor datter også! Anonymous poster hash: 86e00...3a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå