Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Snakket akkurat med lillesøsteren min på tlf. Hun satt på bussen og er på vei hjem fra jobb. Vi pratet om søndagen som kommer, for da skal lille jenta mi og jeg på besøk til tante og bake fastelavensboller. Plutselig sier bussjåføren at hun må legge på og at det ikke er lov til å snakke i tlf på bussen... Er ikke det rimelig sykt?? Er det forbudt å prate med noen du sitter sammen med på bussen også da eller? For det er jo ikke noe annerledes enn å snakke i tlf. Venter på at hun kommer fram, så hun kan ringe meg og fortelle hva han hadde å si etterpå. Er det noen i det hele tatt som har opplevd noe lignende? Dette kan jo ikke være normalt! Anonymous poster hash: 5aa58...3c1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Send henne en sms og spør om det går bra. Høres rimelig spesielt ut. Hvis en sjåfør mener en passasjer forstyrrer ham så kan han nok kreve at hun slutter. Men i dag hvor annenhver person snakker i mobilen så er dette veldig rart. Anonymous poster hash: 5cfc4...02a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 På mange tog/busser står det at man gjerne kan unngå å prate i telefonen.. Synes det egentlig er helt greit, rimelig irriterende å sitte å høre på andre prate i evigheter. Er det en kort beskjed er det ok, bortsett fra det: Ta det på melding Anonymous poster hash: 59cac...1aa
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Synes egentlig det hørtes veldig deilig ut. Utrolig kjipt å bli tvunget til å sitte å høre på andre folks intetsigende og fullstendig uinteressante samtaler på buss/trikk/t-bane. Enkelte snakker i tillegg ekstremt høyt, så det til ig med ikke hjelper å putte musikk i øra. Har absolutt null interesse av å høre om en eller annen fjortis sine gutte- eller venninneproblemer, eller folks fastelavnsplaner for den saks skyld. Så umiddelbart er jeg FOR et forbud om å snakke i mobil (lenge, altså annet enn korte beskjeder) på feks buss. Anonymous poster hash: 3d1ec...b03
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Det er ikke noe verre at man prater i mobilen enn at man prater med en annen som sitter på bussen. Det å høre på andres planer blir ikke noe morsommere av det er to som prater sammen. Noen prater høyt i telefonen, andre prater høyt med den som sitter rett ved siden av. Det å prate høyt er en uvane. Det blir ikke noe mer uhøflig å prate på en buss ved at de rundt kun hører den ene delen av samtalen. Anonymous poster hash: ed0db...a5a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Snakket med henne nå. Dette er en vanlig rutebuss. Det var visst mange andre på bussen, og ikke akkurat stille blant de andre heller. Søsteren min satt litt langt framme. Bussjåføren sa at det ikke var lov til å snakke mer en tre minutter og at det var en bestemt regel. Søsteren min hadde spurt hvor den regelen stod, og han hadde svart at han ikke hadde den der akkurat nå. Så spurte søsteren min om hvordan regelen hadde vært om noen satt ved siden av, om det bare hadde vært lov til å snakke tre minutter da også. Han hadde bannet og blitt skikkelig forbanna. Hun gikk av et stopp tidligere og orket ikke sitte der. Var flere som fikk med seg hendelsen sa hun. I morgen skal hun ringe busselskapet. HI Anonymous poster hash: 5aa58...3c1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Jeg hadde skjønt det hvis vi kranglet eller hadde en ubehagelig samtale av noe slag. Da kunne han sagt at han hadde blitt glad om vi kuttet ut. Kunne også skjønt det hvis det var på en rolig litt lengre distanse. Men kan jo ikke komme og nekte noen å prate. Og hvert fall ikke på en buss med flere andre som sitter og skravler med hverandre. Og bare så det er sagt, så har søsteren min er rolig, myk og behagelig stemme også. Kan ikke ha vært det som irriterte heller. HI Anonymous poster hash: 5aa58...3c1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Hvis man skal nekte noen å føre en normal telefonsamtale på en buss, så burde man vel nekte folk å prate med hverandre også...? Anonymous poster hash: 5aa58...3c1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Grøss og gru. Maktkåt idiot som nyter å bruke det lille han har av autoritet på å bølle med passasjerer? Lurer på om den regelen gjelder menn-i-dress-på-50, eller gamle-damer? Greit nok at det kan være irriterende at sidepassasjerer snakker i tlf, jeg er ingen fan av dette selv, men å dikte opp regler? Nei vet du hva, det har jeg ingen respekt for! Da tar man heller en "heisann, kunne du vært grei og avsluttet samtalen?" Anonymous poster hash: 96a1e...195
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Herregud det er jo helt bak mål. Å nekte noen å prate på en buss (likestiller tlf og andre på bussen) Har denne sjåføren vært høy på noe eller?? Anonymous poster hash: 24dbd...b33 Anonymous poster hash: 24dbd...b33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå