Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Har ei jente på 7 år som hoster noe voldsomt. Hun har ikke sovet på to netter pga hosting. Hoster også hele dagen. Var hos legen i dag som kun tok prøve fra nesa. Usikkert om det blir noe ut av den pga at han måtte ta den ut igjen. Hadde dere dratt på legevakta i mårra om hostinga er like voldsom i natt? Hun må jo få sove snart. Hun har litt feber også. Har hevet hodeenden på senga, gir masse kaldt drikke, fått paracet, fått Cosylan. Ingenting hjelper. Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Ring legevakta før du evt drar, så får du svar fra dem. Anonymous poster hash: 9dae5...c09
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Ja, jeg kommer evt til å ringe på forhånd. Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Det går en slik hoste for tiden. Anonymous poster hash: 151c9...cfd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Be om flytende Bricanyl. Det er det eneste som faktisk har en dokumentert effekt mot hoste. Anonymous poster hash: 4300e...149
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Hun har ikke bronkitt? Ville ringt legevakten i morgen ja, er ikke noe særlig når de små ikke har det godt Anonymous poster hash: 00a71...47f
geitemarken Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 (endret) Tørrhoste eller surkle hoste? Ved tørrhoste kan det hjelpe med litt fukt på soverommet. Jeg har for eksempel sprayet gardinene lett med vann. Varm melk med honning kan også fungere bra. Ved våt hoste et det viktig at de får i seg nok væske så ikke slimet blir så seigt. Ellers ville jeg nok ha pratet med legevakt i morgen om hun ikke får sove noe i natt. Endret 28. februar 2014 av geitemarken
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Syns ikke Cosylan er veldig effektiv, nei. Den hjelper kanskje litt i et par timer, så er det på'n igjen. Tenkte på bronkitt jeg også, for det er ikke slimhoste, det er en skikkelig hard og fæl tørrhoste. Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Har ei jente på 7 år som hoster noe voldsomt. Hun har ikke sovet på to netter pga hosting. Hoster også hele dagen. Var hos legen i dag som kun tok prøve fra nesa. Usikkert om det blir noe ut av den pga at han måtte ta den ut igjen. Hadde dere dratt på legevakta i mårra om hostinga er like voldsom i natt? Hun må jo få sove snart. Hun har litt feber også. Har hevet hodeenden på senga, gir masse kaldt drikke, fått paracet, fått Cosylan. Ingenting hjelper. Anonymous poster hash: fd01f...66b Skal si deg hva som hjelper Et triks jeg lærte her inne for leeeenge siden. Smør mentholatum på brystet, er barnet lite, smører du under føttene. Funker fjell, både på liten og stor Anonymous poster hash: 34c03...b5b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Har ei jente på 7 år som hoster noe voldsomt. Hun har ikke sovet på to netter pga hosting. Hoster også hele dagen. Var hos legen i dag som kun tok prøve fra nesa. Usikkert om det blir noe ut av den pga at han måtte ta den ut igjen. Hadde dere dratt på legevakta i mårra om hostinga er like voldsom i natt? Hun må jo få sove snart. Hun har litt feber også. Har hevet hodeenden på senga, gir masse kaldt drikke, fått paracet, fått Cosylan. Ingenting hjelper. Anonymous poster hash: fd01f...66b Skal si deg hva som hjelper Et triks jeg lærte her inne for leeeenge siden. Smør mentholatum på brystet, er barnet lite, smører du under føttene. Funker fjell, både på liten og stor Anonymous poster hash: 34c03...b5b Ser nå at hun er 7 år, da smører du på brystet. Anonymous poster hash: 34c03...b5b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Skal prøve med Mentholatum. Tror ikke jeg har det, men det er jo å få tak i i morgen. Jeg begynner å lure på om det er noe hun trenger penicillin mot, ettersom hun hoster så voldsomt og i tillegg har fått feber. Er ikke snørrete. Anonymous poster hash: fd01f...66b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå