Gå til innhold

Dilemma: bryllup eller sydentur i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg virkelig i tenkeboksen. Svigers har invitert oss med på sydentur i sommer når vi alle har ferie, men vi er invitert i bryllup til et nært familiemedlem av meg. Det passer desverre akkurat ikke å reise bare en uke, da dette verken klaffer med ferier eller bryllup for å få det til. 

Har ikke planlagt noen ferie, og vet at en sydentur kommer til å bli mye morsommere for alle, enn å holde seg hjemme på grunn av dette bryllupet den ene dagen… :(

What to do?

Anonymous poster hash: 8e186...5e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh. Sydentur! Er en no brainer for meg! Når noen er dum nok til å planlegge bryllup midt i ferien må de forvente at ikke alle kan komme. Hadde ikke ofret muligheten for en to ukers lang og deilig ferie i sol og varme for en dag med bryllup til noen andre altså.

Anonymous poster hash: a10e4...a1e
Skrevet

Sydentur

Anonymous poster hash: 92f03...e24

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis noen i nær familie hadde prioritert sydentur fremfor å komme i bryllupet mitt.

Mennder kommer jo ann på hva slags relasjon du har til det familiemedlemmet.

I min familie er vi ganske nære

Anonymous poster hash: 3e2d0...107

Skrevet

Hvor nært familiemedlem? Søsken/foreldre, da ville jeg holdt meg hjemme. Fetter/kusine , dra på ferie.

Anonymous poster hash: 52b62...255

Skrevet

Gjer som du vil, det er ikkje oppmøteplikt i bryllup.

Men ikkje forvent at brudeparet prioriterar dykkar seremoniar i framtida, det å utebli gir eit signal om relasjonen dykk imellom sjølv om det ikkje nødvendigvis er meint slik. Du risikerar at dei blir fornærma og/eller såra. Dette må du ta med når du tek avgjerda.

Skrevet

Hvor nært familiemedlem? Søsken/foreldre, da ville jeg holdt meg hjemme. Fetter/kusine , dra på ferie.

Ei tante, ikke så veldig nær, møtes kun ett par tre ganger i året.. Men alle vil forvente at vi skal komme :( Og er så redd dem skal bli skuffet! Men sydentur frister så mye mer, og det vil vi alle ha mere igjen for vil jeg tro.

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet om ikke min søster kom i mItt bryllup feks pga en sydenferie som enda ikke var planlagt når du fikk vite om det. Ville heller forventet av svigers endret litt på avreisetidspunktet så det klaffer når det likevel ikke er bestilt enda.

Anonymous poster hash: 9e953...37d

Skrevet

Hvor nært familiemedlem? Søsken/foreldre, da ville jeg holdt meg hjemme. Fetter/kusine , dra på ferie.Anonymous poster hash: 52b62...255

Ei tante, ikke så veldig nær, møtes kun ett par tre ganger i året.. Men alle vil forvente at vi skal komme :( Og er så redd dem skal bli skuffet! Men sydentur frister så mye mer, og det vil vi alle ha mere igjen for vil jeg tro. Anonymous poster hash: 8e186...5e1

Da er saken enkel. Sydentur! Helt klart! Hilsen nr 8

Skrevet

Jeg hadde reist til syden.

Jeg hadde heller ikke blitt skuffet om noen heller valgte en gratistur til syden med svigerfamilien fremfor bryllupet mitt, det hadde jeg skjønt veldig godt faktisk :)

Anonymous poster hash: 577b5...faa
Skrevet

Med en tante ville jeg vært ærlig og sagt: " tusen takk for at dere inviterte oss, men da er vi borte på ferie med nærmeste familien til mannen" kan ikke nli sinte/irriterte for det.

Skrevet

Med en tante ville jeg vært ærlig og sagt: " tusen takk for at dere inviterte oss, men da er vi borte på ferie med nærmeste familien til mannen" kan ikke nli sinte/irriterte for det.

Har visst datoen i over 1 år desverre, og dem venter vi skal komme siden vi egentlig har sagt ja for lenge siden. Men dette tilbudet er så mye mer fristende, men det går desverre ikke opp med å reise bare 1 uke heller. 

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis noen i nær familie hadde prioritert sydentur fremfor å komme i bryllupet mitt.

Mennder kommer jo ann på hva slags relasjon du har til det familiemedlemmet.

I min familie er vi ganske nære

Anonymous poster hash: 3e2d0...107

Synes ikke du at det er rimelig selvhøytidelig med tanke på at bryllupet er lagt til midt i en ferie? Dersom man vil være sikker på at de fleste gjestene kan, så gifter man seg utenom høytider og ferie!

Anonymous poster hash: a10e4...a1e

Skrevet

Dessverre, dere har allerede planer for ferien, og den faller på den datoen. Så lenge det er en tante, og dere ikke er de eneste inviterte, mener jeg dere har gyldig grunn til å ikke komme i bryllupet.

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis noen i nær familie hadde prioritert sydentur fremfor å komme i bryllupet mitt.Mennder kommer jo ann på hva slags relasjon du har til det familiemedlemmet.I min familie er vi ganske næreAnonymous poster hash: 3e2d0...107

Synes ikke du at det er rimelig selvhøytidelig med tanke på at bryllupet er lagt til midt i en ferie? Dersom man vil være sikker på at de fleste gjestene kan, så gifter man seg utenom høytider og ferie! Anonymous poster hash: a10e4...a1e

Jeg tenker at man kan ikke alltid ta hensyn til alle andre når man setter brylluppsdato. Hvis perioden mai-august skal være forbeholdt ferie og bryllup må holdes utenom så kan man knapt få et sommerbryllup. Kan være mange årsaker til valg av tidspunkt. Feks at de vil dra på bryllupsreise og dette er tidspunktet de har mulighet til å få reisen de vil. Og nei jeg er ikke gift selv en gang. Men jeg mener det da er viktig at brudeparet sier ifra i god tid, før folk bestiller ferie og avtaler ferie på jobb. Så tilpasser man seg de som gifter seg, dersom man er nære venner eller nær familie. I tilfellet her er jeg helt enig i at hi bør prioritere ferie, en gammel tante som de ser hver 4. Mnd er ikke grunn nok til å droppe ferien.

Skrevet

Har dere sagt ja til å komme i bryllupet, er det kjipt av å ikke komme.

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet om ikke min søster kom i mItt bryllup feks pga en sydenferie som enda ikke var planlagt når du fikk vite om det. Ville heller forventet av svigers endret litt på avreisetidspunktet så det klaffer når det likevel ikke er bestilt enda.Anonymous poster hash: 9e953...37d

Svigers kan desverre ikke endre tidspunkt da dem ikke får endret feriene. Svigerfar jobber offshore, så det var visst ikke så enkelt desverre.

Dem visste ikke om bryllupet heller, hvis ikke tror jeg nok ikke dem ville spurt oss.

Hi

Skrevet

dratt på ferie...de har valgt å ha sommerbryllup, så da må de forvente at andre har andre planer, selv om dere har vist det over tid...jeg hadde reist....

Anonymous poster hash: 243ef...d41
Skrevet

Ei venninne av meg kom ikke i mitt bryllup da hun var på sydentur - ble ikke fornærmet av det.

Men her har dere faktisk sagt ja takk til bryllupsinvitasjonen FØR sydenturen, så for meg blir det rett og slett mangel på folkeskikk hvis dere nå trekker dere for at det kom et "bedre" alternativ.

Anonymous poster hash: 2d0af...0f4
Skrevet

Hadde dratt til syden. Tenk så mye mer artig for ungene deres! Det har sikkert tante forståelse for, selv om dere egentlig har gitt et ja.

Anonymous poster hash: aeae2...31e

Skrevet

Syden ;)

Anonymous poster hash: 65389...af7
Skrevet

Jeg ville vært ærlig med tanten din og sagt at dere har fått tilbud om en gratis sydentur og at det blir deres eneste mulighet for feire i år. Så ville jeg sagt at dersom hun syns det blir fryktelig dumt så kommer dere, men om hun syns det er greit så drar dere til syden. Ungene har jo helt klart mer glede av syden enn av bryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...