Gå til innhold

Frivillig arbeid

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Etter å ha sett flere (gode) dokumentarer fra ymse barnehjem rundt om i Europa, har Apetit her funnet ut at den uken hun har til egorådghet i juni faktisk kan tilbringes frivillig på et slikt sted i stedet for på togturer rundt Svartehavet.

Etter å ha funnet frem til flere organisasjoner som visstnok kan ordne med slikt, og etter å ha vært i direkte  kontakt med flere av disse, har jeg rukket å bli mildt provosert. Eventuelt jævelig arg.

Fordi den ene organisasjonen skal ha TRETTEN TUSEN KRONER for én uke, for å la meg jobbe frivillig på et barnehjem (dette var Romania). I tillegg til at jeg (selvsagt) betaler egen reise ned dit.

TRETTEN TUSEN KRONER?! For en uke!

Er man klar over hvor latterlig det er? Dersom jeg hadde hatt tretten tusen kroner å gi bort til si da barnehjem i Romania; tenk hvor sinnsykt mye man kunne ha kjøpt inn for de pengene der nede? Av klær, leker og utstyr.

Jeg kjenner jeg blir sint, dette er jo et hån. Ikke mot meg eller andre som oppriktig bare vil gi av seg selv uten å få noe igjen (som er hele poenget med noe slikt), men fordi de tillater seg å håve inn så store mengder penger for.. ingen verdens ting? Ok, de henter på flyplassen. De frivillige bor gratis på stedet (men jobber også gratis, så det går opp i opp), men....jeg klarer ikke kommer over hvor mye penger det er, for et land som Romania.

Nei denne irritasjonen må dempes med vin, kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant ut det samme for et par år siden og ble like oppgitt.

Skrevet

Fytti...

Det må jo være korrupsjon med i bildet her?!?

Det burde vært mediatipset? Kanskje det finnes en fornuftig forklaring? Vil de heller ha penger enn gratis arbeidskraft?

Skrevet

De regner med at man er villig til å betale voldsomt fordi saken jo uansett er så god. Det er på linje med å dytte et skada barn opp i ansiktet ditt for å få deg til å gi til tiggere, bare i organisert form.

Skrevet

Jeg er målløs! :o

Og sikker på at pengene ikke går til barna. .

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Jeg forstår jo følgende:

-Jeg betaler selv for reisen dit og tilbake

-Det koster penger å markedsføre dette, nettopp for at folk med genuint gode interesser finner stedet

-Det koster penger å ha ansatte der som er kontaktpersoner for de frivillige

-Transporten, i dette tilfellet fra flyplassen til barnehjemmet, koster penger

Men alt dette er jo i lokal myntenhet! Hadde det vært Sveits ville jeg skjønt at det er dyrt med lønn og transport, men bondelandet i Romania for faen?

http://www.unitedplanet.org/volunteer-abroad/short-term/prices

Skrevet

Jeg forstår jo følgende:

-Jeg betaler selv for reisen dit og tilbake

-Det koster penger å markedsføre dette, nettopp for at folk med genuint gode interesser finner stedet

-Det koster penger å ha ansatte der som er kontaktpersoner for de frivillige

-Transporten, i dette tilfellet fra flyplassen til barnehjemmet, koster penger

Men alt dette er jo i lokal myntenhet! Hadde det vært Sveits ville jeg skjønt at det er dyrt med lønn og transport, men bondelandet i Romania for faen?

http://www.unitedplanet.org/volunteer-abroad/short-term/prices

Man får mye Litago sjokomelk for 13000......

Skrevet

Da kjenner jeg at det hadde vært helt uaktuelt for min del. Da kan man likegodt kjøpe en billigbillett hos Norwegian, fly ned på eget initiativ, og gi 13000 direkte til et av barnehjemmene der nede.

Ellers er det en fantastisk ferieplan, men jeg skjønner godt at du får bakoversveis av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...