Gå til innhold

3 åringen vil ikke sove med bleie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men har vel vært mer eller mindre nattetørr et halvt års tid.

Men har ikke tisselaken, legge en håndduk under?

Vi holder på å slutte på dagtid, har begynt å si fra når hun må på do og vil stadig gå uten bleie. Men g

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp Attends engangskladder på apoteket til å ha under lakenet.

Skrevet

Håndkle hjelper jo ingenting hvis uhellet er ute. Kjøp tisselaken eller ta sjansen spør du meg..

Anonymous poster hash: e6485...9e9

Skrevet

du må bare si at dette blir siste natten så lover du å skaffe tisselaken til imorgen. Ville ikke tatt sjansen på ødelagt madrass sånn umiddelbart

Det går an å legge søppelsekk med håndklær over, for så å legge laken over der igjen. men kan jo bråke litt da ;-)

Anonymous poster hash: 10a2e...535

Skrevet

Min treåring vil heller ikke det, men jeg orker ikke vaske laken, tisselaken, dynetrekk og dyne til stadighet. Vi har flere barn og allerede mer enn nok klesvask. Og hva hvis barnet viser seg å ikke bli tørr på natta før om flere år? Da har du skaffet deg mye, mye unødvendig klesvask om du allerede nå lar barnet slutte med bleie.

Derfor har treåringen her i huset bleie på natta. Den kommer på i det barnet legger seg og tas av når barnet står opp. Barnet er helt tørt på dagen, men sjelden på natta (dessverre).

Anonymous poster hash: 4f85d...feb
Skrevet

Min treåring vil heller ikke det, men jeg orker ikke vaske laken, tisselaken, dynetrekk og dyne til stadighet. Vi har flere barn og allerede mer enn nok klesvask. Og hva hvis barnet viser seg å ikke bli tørr på natta før om flere år? Da har du skaffet deg mye, mye unødvendig klesvask om du allerede nå lar barnet slutte med bleie.

Derfor har treåringen her i huset bleie på natta. Den kommer på i det barnet legger seg og tas av når barnet står opp. Barnet er helt tørt på dagen, men sjelden på natta (dessverre).

Her sier HI at barnet har vært nattetørr et halvt års tid, men kanskje dumt hvis det ene uhellet skulle skje akkurat nå.     Min datter har vært tørr i lang tid, men plutselig kunne hatt små uhell en sjelden gang iblant, da er jeg glad tisselakenet er på. For et styr det skulle blitt med madrassen. Alt annet er jo enkelt å vaske. Hun skal slippe å bruke bleie i en alder av 4 år bare fordi hun kan ha et uhell en gang iblant. 

Anonymous poster hash: 10a2e...535

Skrevet

Kjøpe kule up & go og si at det er nattruser? Funket fint her. Brukte noen han ikke hadde sett før. De var nesten alltid tørre, så jeg brukte dem 2-3 netter på rad.

Anonymous poster hash: f97c7...82e

Skrevet

Er virkelig tre år "allerede"?

Anonymous poster hash: 914bd...575

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor barnet må ha pæ bleie hvia han er så stor OG har vært natt tørr i 1/2 år?

Skrevet

Min jente kuttet nattbleie og dagbleie rett før treårsdagen.

Har pr dags dato ikke hatt uhell i senga. Vært tørr siden juli.

Hun har tydeligvis arvet festblæra til sin bestemor;)

Skrevet

Min jente som blir 3 år i april har også sluttet med bleie. Hun bruker bleie på natta og er stort sett tørr. Om hun er stabilt tørr i en mnd til tar jeg bort bleia.

Jeg hadde kjøpt tisselaken i mårra og så tatt på truse på natt.

Skrevet

jeg ville tatt sjansen.

gutten vår på 3,5 år slutta med bleie rett før han fylte 3.

Han brukte bleie den første uken om natta, var litt tiss i den på morgnen da jeg tok den av. Så ville han plutselig ikke ha den på mer. Jeg tok sjansen på å la han sove uten og han har faktisk aldri hatt uhell om natta. så det som var i bleia den første uka kom mest sannsynlig om morgnen.

Han vil sjelden tisse før han legger seg, men det går bra om natta fordet. hender en sjelden gang jeg hører han stå opp for å tisse, forså å legge seg igjen. Jeg tror de har god kontroll på dette når de selv mener de ikke trenger bleie på natta, og siden du sier han har vært tørr en stund så går d nok helt fint.

Skrevet

Hvorfor har en treåring som har vært tørr på natten i et halvt år bleier?

Er det helt ut å avvende barna med bleier nå eller?

Alle mine tre gutter (ja gutter), har vært ferdig med både dag og nattbleier når de fylte tre år. Jeg syns overhode ikke det var tidlig. Yngste var tidligst ute, 2 1/2 år. Men han brukte noen måneder på å lære å bæsje på do.

De sluttet alle med nattbleie ca en uke etter at de var tørr på dagen. Mulig vi har vært heldig som slapp unnansttbleier, mange jeg kjenner holder på med det en stund. I ditt tilfelle, der ungen stort sett er tørr, må du jo bare kjøre på. Skjønner godt at hun ikke vil gå med bleie, hun er en stor jente!

Anonymous poster hash: 5329d...b4d

Skrevet

Min gutt sluttet med bleie, dag og natt, sommeren han fyllte to år. Aldri hatt uhell i senga. Halvannet år siden nå.

Bare husk å "sprette" opp av senga og sette barnet på do med en gang det er våkent. De fleste barn tisser ikke i søvne, men med en gang de våkner:)

Anonymous poster hash: e0eff...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...