Gå til innhold

Mobbing, hva kan vi kreve av skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har mobbinga og trakasseringa pågått i 2-3 år. Skolen har tidligere gjort litt, men ikke nok.

Nå er det gått så langt at mobberen roper ut ting i klassen om foreldre. (Denne gangen var det meg) barnet mitt ble veldig lei seg, og kom hjem å fortalte det heldigvis.

Jeg har mest lyst å vri huet av denne ungen da. Kjenner jeg har fått nok.

Jeg vet noen av de andre foreldrene snakker om dette barnet og hva han sier om andre. Er visst ikke første gang.

Jeg er lei av truing, mobbing og fæle kommentarer til mitt barn. Foreldrene til dette barnet prøver å rettferdiggjøre barnets oppførsel med at den biologiske pappaen har gjort sånn og sånn, men da må jo barnet få hjelp!

Men hva kan vi kreve av skolen nå? Kan vi kreve mobberen flytta?

Anonymous poster hash: 8597d...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kreve at skolen oppretter en §9 sak. Da må skolen gjøre noe (vedtak/tiltak). Etter at skolen har opprettet et vedtak (f.eks for beskyttelse av din unge) og et tiltak (på mobberen), og du ikke er fornøyd med hvordan skolen ha gjført tiltaket kan du klage skolen inn til Fylkesmannen.

Selv om det i teorien står at det er mobberen som skal bytte skole, så strekker skolen seg langt før det evt. skjer...

Du kan lese mer om dette i Opplæringsloven, kapittel 9a, §9a-3.

Skrevet

Takk :) skal inn å lese :)

Anonymous poster hash: 8597d...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...