Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 ...å kjøpe klær og sko til min stesønn ??? Når jeg er ute og handler klær til mine barn, ser jeg det som en selvfølge at jeg handler til min stesønn også. Min mann og jeg har felles økonomi,og han er ikke særlig flink til å kjøpe barneklær, så det gjør jeg. Nå fikk min mann en sur sms fra eksen at hun skulle ikke ha noe av at jeg handlet klær til sønnen, det fikk han gjøre. Ikke er det noe galt med klærne jeg kjøper, passer på at det er god passform og kvalitet. Ungene koser seg på våre shoppingrunder, så dette kommer jeg ikke til å slutte med. Dere som har stemødre til barna deres, hvordan ville dere reagert på at stemor handlet klær til deres barn ? Anonymous poster hash: 12b24...48f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Snodigste jeg har hørt.. Høres ut som hun bare bitcher. Anonymous poster hash: 8b20c...9e0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Hun er bitter og urettferdig. Du handler helt rett Anonymous poster hash: 847f4...234
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Du hadde sikkert fått kjeft for forskjellsbehandling om du ikke gjorde det også..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Ikke bry deg om den sure moren, barnets trivsel er det som betyr noe. Anonymous poster hash: 3b621...c83
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Dette handler nok om sjalusi og hun synes det er smertefullt at dere gjør slike ting sammen. Gi henne litt tid og ta pappaen med dere også på shoppingen Dette vil nok gå seg til etter en tid. Tror mange er redde de mister barna også . Tror du vil vinne mye på å vise hensyn og være raus Anonymous poster hash: 85938...110
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Her må mannen si klart fra til eksen og barnets mor hva som er greit og ikke. Barnet forteller sikkert at det har fått klær av stemor. Hvis mor viser sin reaksjon overfor barnet så er dette svært uheldig, og barnet blir offer for en konflikt som ikke burde være en konflikt - fordi mor ikke greier å bearbeide egne følelser. Kanskje har mor grunner til å være bitter, men hun har ingen rett til å la det gå ut over barnet. Anonymous poster hash: 7275a...acf
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 Jeg hadde tatt det som et veldig positivt tegn om det var stemor til mitt barn som behandlet mitt barn likt som sitt eget. Min mann er sånn med min sønn også, barna behandles likt:) Anonymous poster hash: 4c18e...84c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Her er hun sur på far til gutten, ikke deg. Hun forventer at han gjør det han skal gjøre som forelder, istedenfor å la deg ordne med alt en forelder bør gjøre. Med andre ord, du bør ikke ta deg nær det, men far til gutten bør kanskje gjøre litt mer for ungen sin selv. Anonymous poster hash: 6639d...45a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Kan du ikje ha klærne du kjøper liggende hos dere? Syns det er rart av mor og reagere på dette, det skal jammen ikke være lett åvære stemor. Anonymous poster hash: 0724b...a89
I scream for icecream! Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Faren til barnet mitt har ny kjæreste, og jeg synes bare det er koselig når hun kjøper gaver til ham. Jeg hadde ikke reagert om hun kjøpte klær til ham også, det er da bare fint at han ikke blir forskjellsbehandlet. Jeg tenker det er et tegn på at du er glad i ham og behandler ham bra.
Enblå<3og<3torød Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Oi, det er jo litt spesielt! Hun burde jo bare være takknemlig for at sønnen hennes har fått en stemor som oppriktig bryr seg om barnet hennes! Er selv stemor til to jenter, og imorgen skal meg og hun minste til byen og shoppe klær
BareMas Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Så flink du er som inkluderer barnet slik!! Jeg tror det er sånne ting som skal til for at livet til særkullsbarn blir enklere, det vil jo da føle seg verdsatt og velkommen i begge hjem. All ære til deg, men så fryktelig dumt at mor reagerer negativt på dette. Men for å unngå konflikt høres det ut som om forslaget over her om at far må begynne å bli m på shoppingrunder er lurt, kan være lettere for mor å takle om det virker som at klærne kommer fra før.
O`Neill Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 Du er snill som gjør det du gjør, hun bitcher sikkert, men alikevel må du respektere hennes ønsker ang dette, får heller ta med deres fellesbarn på handletur uten stesønnen. Om moren skulle ha noe å si på det, så får bare mannen din minne henne på hva hennes ønske var og at hun får bestemme seg for hvordan hun vil ha det.. Om du skulle trasse mot moren og fortsette å handle så vil stemningen bare bli verre.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Er det art det ikke er legg å være stemor?! Jeg mener at dette er sært og unødvendig av mor. Hvordan dere fordeler oppgaver mellom dere har ikke hun noe med. Syns det du gjør er utelukkende positivt og hadde vært glad om mine barn fikk en engasjert stemor som ikke forskjellsbehandlet barna. Tommel opp fra meg! Anonymous poster hash: 487c1...fdd
DaenerysStorm Skrevet 28. februar 2014 #16 Skrevet 28. februar 2014 Så sært... Mora til stedattera mi var veldig fornøyd med at jeg fikk henne med meg på shopping! Da får jo gutten ha et klesskap hos dere og et hos mora da!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 Mulig hun sliter med økonomien og synes at det er sårt at du gjør det hun ikke har råd til å gjøre. Selv skulle jeg ønsket stemoren til min sønn var som deg når han var yngre. Hun var ikke slem mot han men hun handlet masse leker og klær og tok datteren hun har med faren hans med på masse morsomme ting. Gutten fikk skjelden noe av henne og faren var sløv. Ikke ble det gjort ting med han på samme måte som med søsteren. Det er 11 års aldersforskjell mellom de to så han hadde jo liten interesse for samme ting som søsteren. Er vel en av grunnene til at gutten valgte å flytte fast til meg og min mann når han var 15 år. Har ikke tall påkalle gangene han kom til meg i "pappa-uka" for å få penger så han kunne bli med kompisene på kino. Anonymous poster hash: 6f0f7...771
Fero Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 Eksen til mannen kunne fint ha kommet med en slik kommentar kun fordi hun HATET all kontakt mellom meg og datteren hennes. Høres ut som bitterhet fra hennes side, spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå