Gjest MMJ Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Jeg har fått diagnosen Funksjonell hypoglykemi. Jeg finner bare Reaktiv hypoglykemi når jeg googler - er det det samme? Tok glukosebelastningsprøven. Møtte fastende (minimun 5 timer siden sist måltid/drikke) - jeg hadde ikke hatt noe på 10 timer (pga natta). Tok først fastende: 5,4 Etter 1 time: Så etter å drikket 0,5 dl vann med 50 gr sukker: 8,9 Etter 1 time: 4,1 Etter 1 time: 4,1 Etter 1 time: 4,9 Jeg kan ikke noe om dette... kan dere se om resultatene er alvorlige, eller? Jeg ble så paff hos legen da han sa jeg hadde Funksjonell hypoglykemi at jeg fikk ikke spurt om det jeg lurer på Nå skal jeg leve på lavkarbo resten av livet - jeg er i dyp sorg, føles sånn i allefall. Lengter etter sjokolade!!!!! Og chips!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Du har lavt blodsukker og du har IKKE diabetes.Så mye kan jeg si utifra verdiene.Funksjonell hypoglykemi er når kroppen ikke reagerer på en negativ måte at du har lavt blodsukker-dvs kroppen lider ingen nød og detteer "normalt" selv om det er regner som lavt blodsukker. Er det i forbindelse med svangerskap du tok glukosebelastningstesten el noe annet? Anonymous poster hash: 2f9e2...f3c
Gjest MMJ Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Du har lavt blodsukker og du har IKKE diabetes.Så mye kan jeg si utifra verdiene.Funksjonell hypoglykemi er når kroppen ikke reagerer på en negativ måte at du har lavt blodsukker-dvs kroppen lider ingen nød og detteer "normalt" selv om det er regner som lavt blodsukker. Er det i forbindelse med svangerskap du tok glukosebelastningstesten el noe annet? Anonymous poster hash: 2f9e2...f3c Nei, det er i forbindelse med at jeg har vært dårlig (hodepine, skjelvinger, osv osv.)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Jeg tok glukosebelastning forrige uke i forbindelse med svangerskap og mine resultater er ganske like som dine. Beskjeden jeg fikk var at det stod bra til og at resultatene var helt normale. Anonymous poster hash: 8d562...7d2
Gjest MMJ Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Jeg tok glukosebelastning forrige uke i forbindelse med svangerskap og mine resultater er ganske like som dine. Beskjeden jeg fikk var at det stod bra til og at resultatene var helt normale. Anonymous poster hash: 8d562...7d2 Er det sant? Kanskje det er mer normalt når man er gravid? Dette er en privatlege som har gitt meg "diagnosen", skal til faslegen neste uke å høre hva han sier. Selve symptomene til diagnosen har jeg, så og si alle sammen... Så nå er det lavkarbo her... følger i første omgang fotballfruen sine oppskrifter. Tar gjerne i mot andre forslag og
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Det er jo ingen av de svarene som er høye. De er helt normale
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har fått diagnosen Funksjonell hypoglykemi. Jeg finner bare Reaktiv hypoglykemi når jeg googler - er det det samme? Tok glukosebelastningsprøven. Møtte fastende (minimun 5 timer siden sist måltid/drikke) - jeg hadde ikke hatt noe på 10 timer (pga natta). Tok først fastende: 5,4 Etter 1 time: Så etter å drikket 0,5 dl vann med 50 gr sukker: 8,9 Etter 1 time: 4,1 Etter 1 time: 4,1 Etter 1 time: 4,9 Jeg kan ikke noe om dette... kan dere se om resultatene er alvorlige, eller? Jeg ble så paff hos legen da han sa jeg hadde Funksjonell hypoglykemi at jeg fikk ikke spurt om det jeg lurer på Nå skal jeg leve på lavkarbo resten av livet - jeg er i dyp sorg, føles sånn i allefall. Lengter etter sjokolade!!!!! Og chips!!!!!!!! Du har ikke tatt en vanlig glukose-belastning som man f.eks tar for å utrede diabetes. Har du fått prøveresultatene på C-peptid og insulin også? Hvis de var normale er nok dette grunnen til at legen din har gitt deg diagnosen funksjonell hypoglykemi Anonymous poster hash: 5dbd7...fc6
<3 2G <3 Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Skulle ønske mine resultater var så fine Vil tro det er andre ting enn blodsukkeret ditt det er noe galt med.
Gjest MMJ Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Nei... nå blir jeg helt fortvila her... Jeg er blitt utredet av privat lege. Han har sjekket "alt". Jeg har alle symptomene til Hypoglycemi. Sånn som jeg forstod det l han til grunn denne sukkertesten,,, men kan jo være han har noe annet og som tilsier jeg har diagnosen... Herregud, er det bare tull?? Det kan det jo ikke være...
Gjest MMJ Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har fått diagnosen Funksjonell hypoglykemi. Jeg finner bare Reaktiv hypoglykemi når jeg googler - er det det samme? Tok glukosebelastningsprøven. Møtte fastende (minimun 5 timer siden sist måltid/drikke) - jeg hadde ikke hatt noe på 10 timer (pga natta). Tok først fastende: 5,4 Etter 1 time: Så etter å drikket 0,5 dl vann med 50 gr sukker: 8,9 Etter 1 time: 4,1 Etter 1 time: 4,1 Etter 1 time: 4,9 Jeg kan ikke noe om dette... kan dere se om resultatene er alvorlige, eller? Jeg ble så paff hos legen da han sa jeg hadde Funksjonell hypoglykemi at jeg fikk ikke spurt om det jeg lurer på Nå skal jeg leve på lavkarbo resten av livet - jeg er i dyp sorg, føles sånn i allefall. Lengter etter sjokolade!!!!! Og chips!!!!!!!! Du har ikke tatt en vanlig glukose-belastning som man f.eks tar for å utrede diabetes. Har du fått prøveresultatene på C-peptid og insulin også? Hvis de var normale er nok dette grunnen til at legen din har gitt deg diagnosen funksjonell hypoglykemi Anonymous poster hash: 5dbd7...fc6 Jeg så aldri resultatene selv...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Nei... nå blir jeg helt fortvila her... Jeg er blitt utredet av privat lege. Han har sjekket "alt". Jeg har alle symptomene til Hypoglycemi. Sånn som jeg forstod det l han til grunn denne sukkertesten,,, men kan jo være han har noe annet og som tilsier jeg har diagnosen... Herregud, er det bare tull?? Det kan det jo ikke være... Jeg synes heller du skal være lettet over at han egentlig ikke fant noe galt med deg annet enn lavt blodsukker. Det vil si at det sannsynlig ikke er noe farlig som er årsaken til at du har symptomer på lavt blodsukker. Under denne utvidede belastningen hadde du jo helt normalt blodsukker. Ta en snakk med legen igjen, så slipper du å bekymre deg unødvendig. Anonymous poster hash: 5dbd7...fc6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Nei... nå blir jeg helt fortvila her... Jeg er blitt utredet av privat lege. Han har sjekket "alt". Jeg har alle symptomene til Hypoglycemi. Sånn som jeg forstod det l han til grunn denne sukkertesten,,, men kan jo være han har noe annet og som tilsier jeg har diagnosen... Herregud, er det bare tull?? Det kan det jo ikke være... Jm min sa at alt under seks er bra. Jeg hadde 5.6 fastende og 5.3 en time etter. Da høres jo 8.9 høyt ut. Ville bedt om ny samtale med legen slik at du får dette forklart skikkelig. Ikke kjekt å være usikker på hva som er ment og hva det innebærer :/ Anonymous poster hash: 82547...0dd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Nei... nå blir jeg helt fortvila her... Jeg er blitt utredet av privat lege. Han har sjekket "alt". Jeg har alle symptomene til Hypoglycemi. Sånn som jeg forstod det l han til grunn denne sukkertesten,,, men kan jo være han har noe annet og som tilsier jeg har diagnosen... Herregud, er det bare tull?? Det kan det jo ikke være... Jm min sa at alt under seks er bra. Jeg hadde 5.6 fastende og 5.3 en time etter. Da høres jo 8.9 høyt ut. Ville bedt om ny samtale med legen slik at du får dette forklart skikkelig. Ikke kjekt å være usikker på hva som er ment og hva det innebærer :/ Anonymous poster hash: 82547...0dd Hun hadde 8,9 etter 1 time. Noe som er helt normalt. Denne glukosebelastningen er IKKE den samme som man vanligvis får. Vanligvis tar man en fastende prøve, drikker 50 gram glukose for så å ta ny prøve etter 2 timer. Hun tok prøve etter 1, 2, 3 og 4 timer. Fordi legen her så ettrr noe helt annet enn diabetes. Anonymous poster hash: 5dbd7...fc6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 Høres fine ut Mine var til sammenligning dobbelt så høye...Så ikke så bra. Anonymous poster hash: 66cfb...766
HvittHus Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Jeg vil ikke begi meg ut på å si noe om resultatet ditt, men heller anbefale deg å kjøpe et blodsukkerapparat og måle etter måltider. Har du reaktiv hupoglykemi vil blodsukkeret synke etter måltid og da er det greit å sjekke med blodsukkermåler hvordan det du spiser påvirker blodsukkeret.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #18 Skrevet 1. mars 2014 8,9 etter en time er ikke kjempehøyt, men det er høyere enn det som er normalt! Anonymous poster hash: 8867a...2c4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 8,9 etter en time er ikke kjempehøyt, men det er høyere enn det som er normalt! Anonymous poster hash: 8867a...2c4 Hvor har du det fra? Anonymous poster hash: 5dbd7...fc6
Gjest MMJ Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 Nei... nå blir jeg helt fortvila her... Jeg er blitt utredet av privat lege. Han har sjekket "alt". Jeg har alle symptomene til Hypoglycemi. Sånn som jeg forstod det l han til grunn denne sukkertesten,,, men kan jo være han har noe annet og som tilsier jeg har diagnosen... Herregud, er det bare tull?? Det kan det jo ikke være... Jm min sa at alt under seks er bra. Jeg hadde 5.6 fastende og 5.3 en time etter. Da høres jo 8.9 høyt ut. Ville bedt om ny samtale med legen slik at du får dette forklart skikkelig. Ikke kjekt å være usikker på hva som er ment og hva det innebærer :/ Anonymous poster hash: 82547...0dd Hun hadde 8,9 etter 1 time. Noe som er helt normalt. Denne glukosebelastningen er IKKE den samme som man vanligvis får. Vanligvis tar man en fastende prøve, drikker 50 gram glukose for så å ta ny prøve etter 2 timer. Hun tok prøve etter 1, 2, 3 og 4 timer. Fordi legen her så ettrr noe helt annet enn diabetes. Anonymous poster hash: 5dbd7...fc6 Ja, jeg hadde fastet 5 timer før (egentlig 10 timer omtrent pga natta). Blir litt bekymra kjenner jeg når noen sier resultatene mine er nomale... Jeg trodde jeg endelig hadde funnet ut løsninga til alle de symptomene jeg har som er like Hypoglykemi... Men, må kanskje bare stole på legen Men er spent på hva fastlegen sier!
Gjest MMJ Skrevet 1. mars 2014 #21 Skrevet 1. mars 2014 Jeg vil ikke begi meg ut på å si noe om resultatet ditt, men heller anbefale deg å kjøpe et blodsukkerapparat og måle etter måltider. Har du reaktiv hupoglykemi vil blodsukkeret synke etter måltid og da er det greit å sjekke med blodsukkermåler hvordan det du spiser påvirker blodsukkeret. Ja, skal kjøpe. Visste ikke at det gikk an eller tenkte kanskje ikke på det. Jeg spiser lavkarbo nå, det skulle visst være bra. Spiser ofte, og lite - en hel jobb. Jeg som er vant med å spise MYE få ganger i løpet av dagen. Og jeg som elsker poteter og ris... Jajja, om jeg bare blir frisk som en fisk så er det greit! Har hatt symptomene i 7 år nå.... så glad endelig jeg gikk til privatlege.
HvittHus Skrevet 1. mars 2014 #22 Skrevet 1. mars 2014 Jeg vil ikke begi meg ut på å si noe om resultatet ditt, men heller anbefale deg å kjøpe et blodsukkerapparat og måle etter måltider. Har du reaktiv hupoglykemi vil blodsukkeret synke etter måltid og da er det greit å sjekke med blodsukkermåler hvordan det du spiser påvirker blodsukkeret. Ja, skal kjøpe. Visste ikke at det gikk an eller tenkte kanskje ikke på det. Jeg spiser lavkarbo nå, det skulle visst være bra. Spiser ofte, og lite - en hel jobb. Jeg som er vant med å spise MYE få ganger i løpet av dagen. Og jeg som elsker poteter og ris... Jajja, om jeg bare blir frisk som en fisk så er det greit! Har hatt symptomene i 7 år nå.... så glad endelig jeg gikk til privatlege. Jeg vil ikke begi meg ut på å si noe om resultatet ditt, men heller anbefale deg å kjøpe et blodsukkerapparat og måle etter måltider. Har du reaktiv hupoglykemi vil blodsukkeret synke etter måltid og da er det greit å sjekke med blodsukkermåler hvordan det du spiser påvirker blodsukkeret. Ja, skal kjøpe. Visste ikke at det gikk an eller tenkte kanskje ikke på det. Jeg spiser lavkarbo nå, det skulle visst være bra. Spiser ofte, og lite - en hel jobb. Jeg som er vant med å spise MYE få ganger i løpet av dagen. Og jeg som elsker poteter og ris... Jajja, om jeg bare blir frisk som en fisk så er det greit! Har hatt symptomene i 7 år nå.... så glad endelig jeg gikk til privatlege. Et blodsukkerapparat koster kun en 100-lapp. Jeg fikk låne svigermor sitt og det gikk overraskende greit å stikke. Jeg fikk noen merkelige målinger hvor blodsukkeret gikk ned etter måltid, så jeg er også litt i det modus at jeg skal sjekke ut mer. Får symptomer på lavt blodsukker etter måltid og må da spise noe søtt.
Gjest MMJ Skrevet 1. mars 2014 #23 Skrevet 1. mars 2014 Jeg vil ikke begi meg ut på å si noe om resultatet ditt, men heller anbefale deg å kjøpe et blodsukkerapparat og måle etter måltider. Har du reaktiv hupoglykemi vil blodsukkeret synke etter måltid og da er det greit å sjekke med blodsukkermåler hvordan det du spiser påvirker blodsukkeret. Ja, skal kjøpe. Visste ikke at det gikk an eller tenkte kanskje ikke på det. Jeg spiser lavkarbo nå, det skulle visst være bra. Spiser ofte, og lite - en hel jobb. Jeg som er vant med å spise MYE få ganger i løpet av dagen. Og jeg som elsker poteter og ris... Jajja, om jeg bare blir frisk som en fisk så er det greit! Har hatt symptomene i 7 år nå.... så glad endelig jeg gikk til privatlege. Jeg vil ikke begi meg ut på å si noe om resultatet ditt, men heller anbefale deg å kjøpe et blodsukkerapparat og måle etter måltider. Har du reaktiv hupoglykemi vil blodsukkeret synke etter måltid og da er det greit å sjekke med blodsukkermåler hvordan det du spiser påvirker blodsukkeret. Ja, skal kjøpe. Visste ikke at det gikk an eller tenkte kanskje ikke på det. Jeg spiser lavkarbo nå, det skulle visst være bra. Spiser ofte, og lite - en hel jobb. Jeg som er vant med å spise MYE få ganger i løpet av dagen. Og jeg som elsker poteter og ris... Jajja, om jeg bare blir frisk som en fisk så er det greit! Har hatt symptomene i 7 år nå.... så glad endelig jeg gikk til privatlege. Et blodsukkerapparat koster kun en 100-lapp. Jeg fikk låne svigermor sitt og det gikk overraskende greit å stikke. Jeg fikk noen merkelige målinger hvor blodsukkeret gikk ned etter måltid, så jeg er også litt i det modus at jeg skal sjekke ut mer. Får symptomer på lavt blodsukker etter måltid og må da spise noe søtt. Jeg har nettopp spiset, lavkarbo... og jeg kjenner jeg kunne spist en hel plate med melkesjokolade!!!! Håper suget går over med tiden! Chips har jeg og lyst på, helt syyykt lyst på chips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå