Gå til innhold

Hva synes dere om sånt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er litt vel irritert her. Men jeg har en svigerinne som stadig svipper innom. I og for seg greit det, selv om vi ikke har den beste kjemien. Det er likvel koselig at hun stikker innom iblant. Jeg jobber fullt, hun går sykemeldt, så hun har litt tid til rådighet for å si det sånn. Hun har ingen barn. Jeg har store barn, som stort sett klarer seg selv.

I helgene synes vi det er deilig å slappe av og sove lenge (ca kl.9-10). Jeg trenger ikke stå opp med små barn lenger, så jeg nyter veldig helgene nå.

MEN - min svigerinne tropper gjerne opp i ti- elleve tida på lørdagene, og så blir hun "helt" overgitt når hun skjønner at vi nettopp har begynt dagen. "Herreguuuud, sov dere ennå????" kan hun si og le og komme med spydigheter. Jeg sier som sant er at vi liker å ha rolige morgener og sove ut. Har også lyst til å tilføye at vi heller ikke hadde ventet besøk, så........Men hun blir så fort sur, så jeg gidder ikke å lage noe bråk.

Hvordan ville dere sagt ifra på en litt grei måte til henne? Jeg begynner å bli lei nå rett og slett.

Anonymous poster hash: 20ef0...a51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hadde jeg glatt overlatt til slektningen hennes, altså din ektefelle.

Anonymous poster hash: 55c39...7e8
Skrevet

Det der hadde jeg glatt overlatt til slektningen hennes, altså din ektefelle.

Anonymous poster hash: 55c39...7e8

Hun er gift med min manns bror.....HI

Skrevet

Jeg tror jeg bare hadde tatt det med litt humor jeg.. Har du prøvd det før? Det kan jo funke.. som: 'Nei, alle er jo ikke like vet du', 'nei.. alle er jo ikke like perfekte som deg,hehehehe' osv Kanskje hun tar hintet. 

Anonymous poster hash: 5f7b3...78f
Skrevet

Hva med å skure av ringeklokken når dere legger dere?

Ev. bare åpne å si at det ikke passer. Og om det ikke nytter så kan du jo bare gå i dusjen, vaske klær, gjøre husarbeid og bake og legge vekk (ikke til by henne).

Vis henne at dere ikke har tid til henne når hun kommer. Sett deg på dataen, se på tv, unnskyld deg og gå i et annet rom og ta en tlf.

Skrevet

Tror ikke du får bukt med dette, uten å være litt mer direkte altså. Du må jo bare si at dere ikke hadde ventet besøk så tidlig, og at dere faktisk liker stille og rolige morgener. Og så hadde jeg bare gått igang med å gjøre husarbeid og slikt.

Skrevet

Må få legge til at det er veldig frekt og ufattelig uhøflig. Jeg skjemmes på hennes vegne. Sosiale antenner må hun jo mangle på alle nivå :o

Skrevet

Jeg hadde nok greit taklet at hun stakk innom, selv om det var litt tidlig for besøk etter min smak. Men jeg hadde aldri i livet taklet at hun så slengte spydigheter til meg.

Jeg kjenner at jeg hadde blitt skikkelig barnslig og trassig av sånn oppførsel. Jeg hadde nok temmelig sikkert slengt ut et krasst svar og gitt blaffen i om hun ble sur eller ikke. Det er faktisk hun som er på bærtur og oppfører seg frekt og uhøflig, ikke dere.

Jeg hadde ikke giddet å ta så mye hensyn til noen som oppfører seg slik.

Skrevet

Må få legge til at det er veldig frekt og ufattelig uhøflig. Jeg skjemmes på hennes vegne. Sosiale antenner må hun jo mangle på alle nivå :o

Ja, hun er direkte frekk og ufin mange ganger. Og ekstremt humørsyk.....Så jeg kan liksom ikke ha henne i for store doser av gangen, for å si det sånn. Det tror jeg ikke hun har selvinnsikt til å se selv, det er derfor det er litt slitsomt. Dessuten må man nærmest veie ordene, for ting blir veldig fort tatt galt opp. Vi har vel muligens en tendens til å misforstå hverandre.

HI

Skrevet

Ja, hun er direkte frekk og ufin mange ganger. Og ekstremt humørsyk.....Så jeg kan liksom ikke ha henne i for store doser av gangen, for å si det sånn. Det tror jeg ikke hun har selvinnsikt til å se selv, det er derfor det er litt slitsomt. Dessuten må man nærmest veie ordene, for ting blir veldig fort tatt galt opp. Vi har vel muligens en tendens til å misforstå hverandre.

HI

Ja det er ikke lett når det er slik og de som gjør det ikke forstår et hint eller forstår at det er gale. Man har jo ikke lyst å si noe som sårer heller..

Kanskje best å være ærlig og direkte og prøve å forklare.

Skrevet

HI

Ja det er ikke lett når det er slik og de som gjør det ikke forstår et hint eller forstår at det er gale. Man har jo ikke lyst å si noe som sårer heller..

Kanskje best å være ærlig og direkte og prøve å forklare.

Ja, jeg må nok det. Får kanskje gjøre meg veldig opptatt :P

HI

Skrevet

Du må tåle at hun blir sur. Stikkinnomere er et helvete.

Skrevet

Signerer luten her jeg.

Skrevet

Lapp på døra:

Nei, vi har ikke plutselig bestemt oss for å starte dagen tidligere denne helgen heller. Vennligst kom tilbake etter tolv :)

Med et smilefjes kan du slippe unna med det meste.

Skrevet

si det som det er uten å være spydig. "Det er veldig hyggelig at du stikker innom, men for å være helt ærlig så liker vi rolige morgener og hadde helst sett at du ikke kom så tidlig" 

Mer enn det trenger du ikke å si, hun kan ikke bli sur så lenge du sier det på en pen måte. Tipper hun føler seg passe dum om hun står der kl 10 en morgenen og du sier dette til henne. Hadde iallefall jeg gjort :P

Anonymous poster hash: 61793...7e3
Skrevet

Høres ut som om du har min eksvenninne som svigerinne...

En god grunn til at hun er eks-venninne!

Hun kom til alle døgnets tider. Hinting om at det ikke passet, fungerte ikke. Si ting direkte, men likevel hyggelig, det gikk heller ikke inn. T y d e l i g tale på en veldig direkte måte ble bare mottatt med en slenkommentar, men det endret ikke adferd.

Jeg synes IKKE det er kult med besøk kl 08.30 på en søndagsmorgen, heller ikke etter kl 22 på kvelden. Eller alt derimellom.

Spilte ingen rolle for henne, hvis hun mente det var tid for å besøke meg, da burde jeg visst være glad for det.

I tillegg til at hun stadig vekk kom med spydigheter og var ufin hvis ikke alt gikk helt slik hun ville det...  så jeg kuttet kontakten helt.

Litt verre når det er familie, men jeg ville gått for rådet til nr 15 først.

Si på en hyggelig måte at det er koselig at hun stikker innom, men at dere trenger å hente dere inn i helgene, og derfor så er det best å ikke få uplanlagt besøk før kl 12 disse dagene.

Hvis hun ikke respekterer det får dere heller bli enda tydeligere - sette opp lappen som Fero foreslo på ytterdøren ;)

Anonymous poster hash: 75358...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...