Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 http://www.dagbladet.no/2014/02/28/kultur/meninger/kronikk/debattinnlegg/voldtekt/32072501/ Bekrefter hva jeg har tenkt hele tida. Har tre voldtekter bak meg. Uten korte skjørt. Ja, var nettopp tidligere kjæreste, god venn og kompis av kjæresten - de jeg trodde jeg kunne stole på i en situasjon jeg trodde jeg var trygg. Har som mange i undersøkelsen ikke anmeldt eller gått ut åpenlyst om dette - fordi man bare får dårlige holdninger tilbake, redd for at det heller ville gått utover meg ved å ikke bli trodd, at omgangskretsen ville støttet overgriperne (de er jo så greie og ordentlige folk! Han kunne "aaaaldri gjort noe sånt"). Ikke alle får ødelagte liv etterpå heller. Og nesten umulig å forebygge - isåfall må man isolere seg og bli et usikkert nervevrak. Tipper ingen ville tippe at nettopp jeg har tre voldtekter bak meg. De tok meg da jeg var ung, usikker og totalt uforberedt på tillitsbrudd fra noen jeg trodde jeg stod nær. Disse er nå ikke skumle menn du møter ute i natten, de er høyt utdannede menn, sympatiske og "snille". Du ville aldri trodd hva de klarte å få seg til å gjøre... Anonymous poster hash: fa399...87e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Det er også min erfaring. I mitt tilfelle var drittsekken gift tobarnsfar... Ikke akkurat den skumle mannen man ser for seg når man ikke er midt oppi det selv. Og jeg klarer meg bra, og det ble brukt mot meg et par år etter da saken endelig kom opp i systemet "du er i full jobb? Du har fått en baby? Du går ikke til psykolog lenger". At jeg kjemper og klarer meg greit var tydeligvis ikke "riktig". Anonymous poster hash: 41938...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå