Gå til innhold

De ansatte i bhg hadde ryddet i skiftekurven...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og lagt i pose det de syntes vi ikke trengte å ha der. Hang på plassen hennes da vi kom for å hente.

Det er vel opp til oss va som skal ligge der?

Greit nok men jeg synes det er vår sak om jenta har 6 gensere, 5 bukser, 5 par votter etc. Det er fordi vi da ikke trenger å tenke på hva som må tas med hver gang hun har gjort seg våt.

Er det bare jeg som synes det er småfrekt?

De kunne bare bedt oss sortere ut selv.

Anonymous poster hash: 1c1a6...4c4
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvorfor mente de det ikke trengte å være der da? Skjønner at skjørt fra sommeren kanskje ikke trenger å være der, men så lenge det er sesongbetont så bør det vel være ok??

Skrevet

Ikke frekt.

Ganske spes å ha 5 bukser, 5 votter osv. tar jo myyye plass.

Anonymous poster hash: db957...256
Skrevet

De har vel bare gjort det nå i vinterferien mens de har litt ekstra tid.

Mest sannsynlig ikke for å gjøre noen sinte. De tenkte kanskje at det var unødvendig med 5-6 sett av hver klær om dere da må kjøpe mer for å ha nok hjemme også.

Du kunne jo bare spurt, de har nok gjort det for å være greie, ikke for å være kjipe..

Skrevet

Heller frekt av dere å ha alt for mye tøy i bhg.

Vanskelig å holde orden for voksne og barn.

Blir fult og rotete i bhg

Anonymous poster hash: d5d4e...ecc
Skrevet

Var det så frekt da? Jeg syntes det var helt greit gjort.

Skrevet

Jeg jobber i 1. klasse. Jeg har også sendt hjem klær noen ganger. Rett og slett fordi den lille skiftekurven ikke har plass til 6 gensere, 5 bukser, 5 par votter og så videre. Det flyter ut over alt og tar opp masse plass, i tillegg ramler det på gulvet og vi må rydde.

Jeg mener at det bør holde med ett fullt sett. Og så kan man tenke når man får hjem en pose med våte og møkkete klær at kanskje man bør sende med et nytt skift dagen etter.

Anonymous poster hash: 0c7fa...941
Skrevet

Frekt kan jeg ikke helt skjønne hvorfor du mener at det er.. Men jeg anser det som litt unødvendig. Det eneste jeg kan tenke meg er at de er drittlei av at skiftekurven er stappfull og at det må et prosjekt til for å finne en sokk. Men kan du ikke bare spørre hvorfor de har gjort det da? Kanskje du får en god forklaring? Må si jeg undrer meg over alt folk klarer å lage problemer ut av..

Anonymous poster hash: f9924...0db
Skrevet

Her har vi fått beskjed om at det holder lenge med 2 gensrer,2 bukser,2 strømpebukser osv.

Ser ikke poenget med å ha 5-6 av hver i barnehagen

Anonymous poster hash: dfc9d...1cf
Skrevet

Jeg syns det var spesielt av bhg så fremt det ikke flyter over av klær på plassen.

Skrevet

Jeg tror du ikke skal ta deg nær av det, er nok gjort i beste mening. Men jeg trodde også det var fordel med mange skift, så det var sikkert at man ikke gikk tom. Nå leser jeg her at det er feil, så da blir det rydding i skifteskuffen til uka..

Anonymous poster hash: b8019...8e5

Skrevet

Jammen IKKE lett å jobbe i barnehage. De får kjeft hvis de ikke rydder, så får de kjeft hvis de gjør det osv osv

Skjerp deg!!

Skjønner barnehagen godt! Tenk om alle ungene skulle ha med halve klesskapet i skiftekurven, alt for mye klær og totalt unødvendig.

Jeg misunner virkelig ikke jobben de ansatte gjør. Uansett hva de gjør blir deg feil. Det er mange foreldre på en avd, så mange ulike behov, ønsker, meninger mm

....og så mange hormonelle mødre!

Anonymous poster hash: 16c32...5e1

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vel, nå finnes det mange grunner til at man velger å ha mye skift, og da synes jeg de bør spørre før de tar seg friheter...

Skrevet

De gjorde det nok i beste mening. Her har det hendt at de har ryddet og sendt hjem både sommer og vinterklær som ikke passer til sesongen. Hender jo at det har gjemt seg bak de andre klærne. De gjør det jo bare for å være snille. Og så lenge barnet ikke er midt i en bleieavvennings periode så trenger hun ikke så mange skift.

Anonymous poster hash: 0af94...a9e
Skrevet

Litt spesielt at de gjør det, hadde vært mer normalt å gi beskjed om at det trengs en opprydding i skiftetøyet og at foreldrene ordner det selv. Mulig de mente dere hadde for mye der og at det tar stor plass? Hvis ikke det tar for stor plass og er klær som passer i str og til årstid synes jeg det er opp til dere å bestemme hva hun skal ha der. Noen barn trenger mye skiftetøy.

Skrevet

Jeg jobber i bhg og hos noen flyter det over av skifteklær, mens hos andre er det nesten tomt. Da spør vi fint om de kan rydde eller ta med mer:-) Jeg synes overhodet ikke dette var frekt. Jeg er nok en av de mødrene som har med alt for mye skiftetøy i bhg til barnet vårt. Om de hadde sortert og sagt at "det er kun behov for dette", hadde jeg sagt ok, og ikke tenkt mye på det. Ofte ser de i bhg behovet for klær bedre enn vi som foreldre gjør. Dette synes jeg var å henge seg opp i filleting!

Anonymous poster hash: e276c...fbb

Gjest meg&mini
Skrevet

Overhodet ikke frekt!

Mange foreldre glemmer å rydde og holde orden i hyllene til barna. Da synes jeg det er flott at de ansatte gidder.

Jobbet i barnehage før og ryddet i hyllene hvis vi hadde mulighet. Noen barn hadde fire par med støvler, tre dresser, to sett med regntøy og MASSE vanlige klær.

Aldri skjedde det at vi brukte to sett med regntøy ila dagen eller skiftet fire gensere.

K.i.s.s - Keep it simple stupid

Skrevet

Er det plass til fem ting av hvert plagg da? Som oftest er det jo ikke det...

Jeg jobber i bhg og rydder i kurver og hyller. Vi spør forledre om å se over innimellom også, men det føles mer til bry det, enn å bare rydde gjennom selv mens vi har tid. Reagerer også litt på at flere syns det er et overtramp siden det er deres ting, for det er da barnehagens garderobe, og du har heller ikke veldig private ting der heller? 

Problemene med masse skifteklær er to ting: For det første blir det overfult, velter utover alt, når barnet skal dra ut én votte ramler det ut to gensere og tre luer også, osv. For det inneholder ofte de overfulle kurvene fem gensere, tre skjørt, og ingen bukser. Eller barnet har flust med votter, men ingen lue. Det er ikke så lett å se når det er kjempefult. Kjempesmart med dobbelt opp av votter, skjerf, lue, og eventuelt strømpebukse / body/ truse, men resten blir bare ekstremt uoversiktelig, og ikke nødvendig.

Føler du stort behov for mange skift ekstra er et tips å putte det i bhg-sekken. Der plager det ingen :)

Anonymous poster hash: 4c1ce...314
Skrevet

Jeg er ikke HI men er det alt for mye med 5 par votter?

Går ut fra at det er votter med ulike funksjoner. Dette har vi av votter i bhg: 1-2 sett regnvotter med for, 1 par tynne ullvotter, og 2 par vintervotter. Her skifter været veldig fort og alt kan komme til nytte i løpet av en uke så tenker det er greit å ha alt sammen liggende i bhg. Den dagen det er regn trenger de muligens et ekstra skift av regnvotter, mens vintervotter brukes på kaldere dager, og har et ekstra sett av de og. I tillegg tilsynet ullvotter som kan brukes på milde, tørre dager. Kanskje jeg bør fjerne noe i hylla til barnet mitt da...? Evt hva?

Anonymous poster hash: 9998e...f96

Skrevet

Synes det bør vere opp til barnehagen å avgjere om dei skal oppbevare halve garderoben til barnet eller ikkje. Sånne mengder må bli upraktisk for dei.

Gjest Husfrua
Skrevet

Vi skal kun ha to skift i skuffen. Det er ikke veldig festlig som ansatt å rote rundt i hauger av klær hos barna. Dessuten ser jeg ikke problemet med å ta med nytt av det man drar med seg møkkete hjem. Det er rett og slett tullete og unødvendig med overflod av skift.

Skrevet

Det er håpløst om alle skal ha så mye skifteklær.og hvorfor ?når foreldrene ikke holder orden selv må de som jobber der ta jobben.

Skrevet

Vi har også så mange skift, men det er fordi jenta går i en utebarnehage og gjerne trenger flere skift i uken hvis det er mye regn. Hos oss er det nødvendig, men ville ikke blitt sur om hun hadde behov for skiftetøy 1 gang i måneden. Dette kommer alt an på behovet for skifteklær, hvordan været er og hvilke typer klær det var. 

Jobber selv i barnehage, og man ser fort hvem som holder styr i kurvene og ikke. Noen har 5 par votter og gensre, men ingen truser eller sokker. Er ikke vanskelig å se hvem som har kontrollen, så kanskje de har trodd at du ikke har helt kontroll og ville "hjelpe" deg? 
MEn det er ikke alltid like lett, for enkelte foreldre krever at vi rydder i hyllene til barna, mens andre gjerne tar det ansvaret selv. Noen foreldre tar kurvene med hjem hver helg, mens andre kun sjekker når vi må henge lapp på plassen. Dem tar ikke med nytt når vi har sendt noe vått eller skittent i retur. 

Anonymous poster hash: 24a91...e7a
Skrevet

Barnehagen har nok bare prøvd å være hyggelig. Tenkte sikkert at dere hadde lyst å ha med klær hjem hvis det ikke var nødvendig å ha de i barnehagen :)

Dessuten kan det jo være at de synes det ble vel fullt i kurven og at det ble litt enklere for de ansatte å finne det de trengte hvis det ikke var så mye oppi?

Men hvis du vil at hun skal ha flere skift i barnehagen så er det vel bare å si det da!! Istedenfor å gå å irritere seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...