Gå til innhold

Vil jeg miste melka etter et par dager uten amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller skal det mer til? Har fullammet i 6 mnd.

Anonymous poster hash: ca95c...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister nok ikke, men mengden kan jo bli redusert. Kan du ikke pumpe deg hvis du skal være borte eller hva du nå enn skal?

Skrevet

Mister nok ikke, men jeg anbefaler deg sterkt å pumpe. Du vil få melkespreng av en annen verden og risikerer brystbetennelse ved bråstopp. Du vil kanskje også få redusert melkemengde.

Anonymous poster hash: 72497...123
Skrevet

Tja melka vil nok ikke forsvinne så fort. Men det kan gi smerter fra en annen verden om du fullammer et barn på 6 mnd. Det går ganske masse melk i et så stort barn og du vil produsere like masse melk i starten. Du vil lekke og brystene vil bli sprengte og verke.

Det kan også være at du vil få mye mindre melk. Du kan få både brystbetennelse og tilstoppede melkekjertler, ingen av delene er til å anbefale. Det er veldig vondt.

Vil absolutt anbefale deg å pumpe, manuelt eller med pumpe.

Skrevet

Takk! Jeg skal pumpe:)

Anonymous poster hash: ca95c...53d

Skrevet

Det er jo ikke sikkert det skjer. Du må jo bare finne ut hvordan din kropp funker. Jeg hadde av og til noen dagers opphold i amming, og verken lakk eller hadde spreng. Da jeg kom tilbake fikk han økedøgn og dagen etter var alt i orden. Det er ikke gitt at det blir en kjip opplevelse!

Anonymous poster hash: 821b1...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...