Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Har gitt gutten grøt før leggetid i et par uker nå, han elsker det og spiser seg mett så han ikke vil ha flaska lenger med mme før han legger seg. Han er snart 5 mnd. Er det greit å begynne med grøt som frokost snart? Eller vente lenger? På formiddagen pleier han å få bittelitt frukt el grønnsaksmos, bare et par skjeer som smaksprøver. Det samme flere dager på rad. Tenker etterhvert at det blir mer frukt/grønt som lunsj. Anonymous poster hash: 26f77...a08
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Ville heller gått for middag jeg. Synes grøt flere ganger om dagen er en uting. Min er 7 mnd og får 4 måltider ca en halv porsjon til hvert måltid. Vi gir skive til frokost, et fruktmåltid, som regel avokado most med litt banan eller annen frukt. Middag (samme som vi spiser uten salt) og kveldsgrøt. Vi begynte med brød da baby var 5.5 mnd. Helsesøster anbefalte å begynne forsiktig med gluten allerede fra 4.5 mnd så vi blandet en skje med hvetegrøt sammen med risgrøt og byttet etterhvert ut med skive. Anonymous poster hash: 989c1...bd7
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Er en del en 4-5 mnd gammel baby ikke kan spise som en på 7 mnd kan spise. Hva foreslår du da at jeg gir som middag? Men vil ikke gi middagsmat til frokost, så da blir det grøt siden jeg ikke kan gi brød. Kan jeg gi det allerede nå? Anonymous poster hash: 26f77...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå