Gå til innhold

Noen som har gått i kognitiv terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykologen min vil vi skal prøve dette og jeg lurer litt på hva det går i...og om noen har testet det og det fungerte?

Anonymous poster hash: 660a5...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt en samtale, og det eneste jeg fikk ut av det var mer irritasjon. Tanken er at alt handler om hvordan du handterer de situasjonene som måtte oppstå. Helsesøster forsøkte seg når jeg forklarte om problemene med barnefar, at jeg f.eks ikke skulle bry meg om hva han gjorde og hvordan han behandlet meg, jeg måtte gå i meg selv og velge hvordan jeg skulle forholde meg til det. Helt sikkert en flott behandling for mange, men det passer ikke meg så godt ;-)

Anonymous poster hash: 74647...152

Skrevet

Jeg har gått i det og det fungerer kjempebra. Det dreier seg om å lære at man faktisk ikke styrer andre og at en selv må styre hvordan man reagerer på ytre påvirkning. Man kan velge å surve i smerten og synes synd på seg selv for forferdelige situasjon, eller man kan lære lære seg teknikker for å unngå at ytre omstendigheter går innpå en personlig. Jeg har lært kjempemasse av det! Og ikke forveksle det med negative folks holdninger som skal ha det til at det dreier seg om å ikke ta problemene på alvor, for det har ingenting med det å gjøre. Selv har jeg kommet meg gjennom opplagt traumatiske opplevelser ved hjelp av dette.

Anonymous poster hash: ecbed...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...