Gå til innhold

Hjeeeelp! Håret mitt forsvinner !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde fantastisk hår i graviditeten. Men denne ammingen har nok tatt mye :-( hodebunnen min er irritert, det svir og klør og jeg mister hår (med rota? Det er hvertfall en hvit dott som henger fast i håret). Herregud er helt desperat hjeeeeeeelp :-(:-(:-(:-(:-(:-(

Anonymous poster hash: 01a1c...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en blodprøve hos legen. Jeg var slik, begynte på B-vitamin sprøyter og ble mye bedre..

Anonymous poster hash: 4c4ba...b85

Skrevet

Går over etter ca 3mnd ;)

Slitsomt når det pågår, men det blir bedre :)

Skrevet

Hun fyller tre måneder imorra, så da bør det gi seg snart håper jeg:-( Det var ikke noe spesielt på blodprøvene under 6 ukerskontroll. Kan jeg ha mister så mye bvit på noen uker? Hi

Anonymous poster hash: 01a1c...584

Skrevet

Hehe, jeg mistet håret etter endt amming når baby var 3 mnd... Det var ikke så fryktelig morsomt nei :-(

Var hos frisør da barnet var rundt 10 mnd, og hun gispet i det hun skulle skille håret, for flere rekker med hår hadde rett og slett forsvunnet og det vokste "babyhår" over hele hodebunnen.

Nå er jeg gravid igjen og har mistet hår i to måneder, som vokser ut i "babyhår". Blir vel helt skalla til sommeren ;-)

Har egentlig ingen gode tips, vil bare si at jeg føler med deg :-)

Anonymous poster hash: d36d6...c42

Skrevet

Jeg mistet kjempemasse hår mellom 3-5 mnd etter graviditeten. Det var halvert og vel så det. Heldigvis hadde jeg knalltykt hår fra før ellers vet jeg ikke hvirdan det hadde sett ut. Det vokste ut igjen.

Hårtap kan også være mangel på vitaminer og mineraler, men det er ikke uvanlig med en del håravfall etter svangerskap.

Jeg ammet ikke nr, men mistet minst like mye hår fordi om.

Du kan jo ta en legesjekk for å finne ut om du har noen mangler.

Anonymous poster hash: 369c3...382

Skrevet

Det er helt normalt!

Man mister mye mindre hår enn normalt i svangerskapet og så mister man ofte MYE når barnet er 3-6 måneder.

Du mangler ingenting. Det er bare å la det gå sin gang...

Anonymous poster hash: f2589...d72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...