Gjest 5 andre Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Har en 1.- og 2. klassing i SFO. Betaler selvfølgelig like mye i matpenger, men de spiser jo ulikt. Hun gjerne 1 skive, mens han kan spise 3. På SFO har de allikevel er rar regel på at barna får kun en fast mengde. De får 2 brødskiver, 1 porsjon med melk og korn, 1 porsjon med lapskaus osv. Når en betaler 200,- i mnd, og de får mat 3 ganger i uka, bør de ikke få spise seg mette? Skjønner at det er vanskelig å beregne mengde, men noe blir det til overs. Er jo ikke bare min jente som er småspist. Ender med at jeg alltid må sende med ekstra mat til han selv om jeg betaler for at han skal få spise der... Hva er praksisen på deres SFO?
LivetErEnLek Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Har jeg aldri hørt om. Her får alle spise til de er mette. Det har hendt at de har laget for lite, men da får de som vil ha, brødskiver når det er tomt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Det hørtes rart ut. Anonymous poster hash: c2297...0fb
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Det er det samme her. De dagene de er sultne får de ikke spise seg mette men de kan eventuelt gi bort sin del av maten til andre om de ikke vil ha alt selv. Resten av SFO er like dårlig. Heldig vis er vi ferdige med dem snart. Anonymous poster hash: 5eb28...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Jeg har heller ikke hørt om slike begrensninger, de har både brød og knekkebrød så det er nok mat til at alle kan spise seg mette. Eneste jeg vet de har begrensninger på er kjøttpålegget, for de opplevde at noen barn tok 3-4 skiver på hver skive, spiste bare pålegg uten skive osv så nå er det max 2 skiver med kjøttpålegg og bare 2 kjøttskiver på hver brødskive pr dag. Skal de ha en tredje skive eller knekkebrød må de velge ost, leverpostei eller noe annet. Når maten er spist får de oppskjært frukt fra et fat. Anonymous poster hash: 65c66...850
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Sånn er det her og. Et halvt knekkebrød til hver og aldri noe ekstra. Har de pølser er det en til hver. Når skolen slutter 12.30 på enkelte dager så er det lenge å vente til 16.30 med å spise seg mett.
Gjest 5 andre Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Synes selv det er pussig. I bhg fikk de alltid spise seg mette på matdag. Her har de en fast dag med ostesmørbrød = 2 skiver. Liker du ikke ost eller skinka, må du ta med egen mat. Gjør ikke unntak. En skal spise det en får servert. En fast dag med korn og melk = 1 liten dyp tallerken + En dag med varmmat = 1 liten posjon. Som sagt sender vi alltid med et ekstra måltid uansett, nettopp fordi det er mange timer å gå sulten på. Stort sett fornøyd med SFO sånn ellers. Har prøvd å snakke med de, men lederen blir så innmari sur hvis man kommer med negativ tilbakemelding.
Superdolly Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 Merkelig... På vår SFO får ungene spise til de er mette, enten de trenger en halv skive eller fem hele. Jeg vet at de deler brødskivene og at hvert barn bare får forsyne seg med en halv skive om gangen, men de får forsyne seg så mange ganger de vil. Er det varmmat spiser de til de er mette. Har dere foreldremøter på SFO? Har du prøvd å ta det opp der? Jeg hadde nok glatt blåst i at lederen blir sur, og heller kjempet for at barna mine skulle få spise seg mette jeg altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå