Gå til innhold

Sopp på brystvortene, noen som har trengt tablettkur mot dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner nemlig å tro at jeg trenger det! Har prøvd å bli kvitt soppen i 2 mnd nå med hyppig smøring av både canesten og mycostatin, det bare lindrer men forsvinner ikke!

Anonymous poster hash: e4150...e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer tilbake her også, frøkna er nå 6 mnd. men det er ikke så ille at jeg vurderer tabletter enda. 

Skrevet

Det kommer tilbake her også, frøkna er nå 6 mnd. men det er ikke så ille at jeg vurderer tabletter enda.

Hvor plaget er du? Og har barnet ditt trøske?

Min har ikke (men har prøvd å behandle han også) men her blusser det noe voldsomt opp dersom jeg slutter å smøre! Begynner å klø noe vanvittig og får stikninger både under og etter amming. Er så lei nå :-/

Skrevet

Hvor plaget er du? Og har barnet ditt trøske?

Min har ikke (men har prøvd å behandle han også) men her blusser det noe voldsomt opp dersom jeg slutter å smøre! Begynner å klø noe vanvittig og får stikninger både under og etter amming. Er så lei nå :-/

Det kommer og går, og når det kommer så får jeg ofte brystbetennelse i samme slengen. 

Jeg er nok ikke like plaget som deg, og skjønner godt at du er lei hvis det kommer tilbake med en gang. Jeg går gjerne noen uker uten plager før jeg må smøre igjen. 

Det gjør fryktelig vondt, særlig med en gang jeg legger henne til, og alt av bh-er er ubehagelig. 

Tror ikke hun har trøske, men så får hun jo i seg salven så hun blir jo behandlet samtidig som meg.

Har du snakket med lege om tablettene? Jeg er fryktelig usikker på den typen kurer, så lenge ekspertene ikke bli enige med seg selv.

Har dessverre ikke noen gode råd til deg, annet enn å være nøye med å bruke rent undertøy (bh/innlegg) og holde puppen så tørr som mulig. Du har min fulle medfølelse! Håpe det ordner seg snart. 

Skrevet

Takk for svar!

"Godt" jeg ikke er alene om det, men føler med deg som må slite med dette her.

Har nevnt tabletter til legen 2 ganger men hun vil ikke gi meg det, mener det skal forsvinne med canesten men hvor mange tuber krem skal til liksom :-p

Jeg liker heller ikke typen tablettkur nå som jeg ammer, men har lite lyst å drive å smøre meg hele ammeperioden..

Tok kontakt med ammehjelpen og de mente at noen ganger måtte det en tablettkur til hvis man var hardt rammet.

Får vel bare satse på at det snart går over...Håper det gir seg hos deg også :-)

Skrevet

Jeg måtte ta pillekur. Jeg brukte først canesten uten at det virket. Jeg gikk med smertene en god stund før jeg begynte med canesten, hadde jo lest at det skulle være litt vondt i starten..... Møtte lite forståelse og hjelp hos lege og helsestasjon. Ringte også ammepoliklinikk på sykehuset, men ble avvist. Beit tenna sammen noen uker før jeg igjen ba om hjelp hos helsestasjonen. De sa jeg kunne slutte å amme, men det ville jeg jo ikke.... Jeg ringte igjen ammepoliklinikken for å be om hjelp. Igjen forsøkte de å avvise meg, men da fikk jeg skikkelig sammenbrudd i telefonen og hulket høyt og lenge. 2 min etter hadde jeg fått E-resept på piller. Etter to uker på piller ammet jeg endelig uten smerter. Jenta var da 3 mnd. Klarte dessverre aldri å fullamme. Uten pillene hadde jeg aldri kommet til å amme uten smerter og dermed bare hatt vonde minner. Jeg fikk til slutt noen gode måneder med amming og det er jeg veldig glad for. Fikk mange tilbakefall av sopp i mnd etterpå, men det kunne jeg raskt behandle med canesten.

Anonymous poster hash: 30282...0b6

Skrevet

Jeg måtte ta pillekur. Jeg brukte først canesten uten at det virket. Jeg gikk med smertene en god stund før jeg begynte med canesten, hadde jo lest at det skulle være litt vondt i starten..... Møtte lite forståelse og hjelp hos lege og helsestasjon. Ringte også ammepoliklinikk på sykehuset, men ble avvist. Beit tenna sammen noen uker før jeg igjen ba om hjelp hos helsestasjonen. De sa jeg kunne slutte å amme, men det ville jeg jo ikke.... Jeg ringte igjen ammepoliklinikken for å be om hjelp. Igjen forsøkte de å avvise meg, men da fikk jeg skikkelig sammenbrudd i telefonen og hulket høyt og lenge. 2 min etter hadde jeg fått E-resept på piller. Etter to uker på piller ammet jeg endelig uten smerter. Jenta var da 3 mnd. Klarte dessverre aldri å fullamme. Uten pillene hadde jeg aldri kommet til å amme uten smerter og dermed bare hatt vonde minner. Jeg fikk til slutt noen gode måneder med amming og det er jeg veldig glad for. Fikk mange tilbakefall av sopp i mnd etterpå, men det kunne jeg raskt behandle med canesten. Anonymous poster hash: 30282...0b6

Lurer på hvorfor det er så vanskelig å gi disse pillene..jeg har fått de før pga sopp i underlivet.

Får bare samme svart fra legen; hvis det er sopp jeg har, så forsvinner det med canesten..hun prøver å antyde at det ikke er soppinfeksjon jeg har, men jeg er 100 % sikker. Hun klarte til og med å si "amming gjør vondt", som om jeg kommer og klager for ingenting. Nå har jeg rett og slett blitt vant til at det alltid stikker og klør. Tror problemet er at jeg gikk for lenge med det i starten uten å behandle, så har det satt seg skikkelig.

Skrevet

Stopper det ikke om du holder på kontinuerlig med canesten krem på pupp Og mycostatin på baby?

Det hjalp etter to mnd her...

Skrevet

Har du tatt bakterieprøve?

Skrevet

Har du tatt bakterieprøve?

Legen nekter å ta noen som helst prøver...

Jeg smurte først 8 ganger daglig med canesten og babyen fikk mycostatin i 4 uker. Babyen har ingen tegn til trøske og fikk bare vondt i magen av miksturen så den kuttet jeg ut. Har deretter bare fortsatt å smøre meg i ca 6 nye uker men det gjør ikke annet enn å lindre. En dag og to uten smøring og det blusser opp for fullt.

Skrevet

Kan jo hende det er noe annet?

Jeg oppdaget jeg det ved at babyens tunge og munnhule var full. Og legen tok prøve av babyens munn.

Fult utslag på sopp.

Mycostatin på pupp funket ikke, men fortsatte å gi baby det.

Fikk hjelp av ammehjelpen med tips om canesten. Etter noen dager forsvant det meste av symptomene, men fortsatte i noen uker til.

Da forsvant det og baby var nesten 3 mnd (hadde det fra uke 1)

Få tatt prøver. Rart om det er sopp om ikke baby har fått noen symptomer...?

Skrevet

Hvilke tabletter fikk dere? Diflucan?

Skriv ut dette og ta med til legen din. Det er informasjon fra Rikshospitalet for leger om komplikasjoner ved amming.

Amming skal ikke gjøre vondt!! Iallfall ikke etter de første ukene.

http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/nasjonalt-kompetansesenter-for-amming/Documents/Fagstoff/Fagstoff_Hva%20leger%20b%C3%B8r%20vite_2012.pdf

Anonymous poster hash: 18bc7...187

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...