Gå til innhold

Har en lite selvstendig venninne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er singel. 38 år. Barnløs.

I dag var hun syk. Forkjøla. Hun kaller alt slikt influensa.

Hun ringte meg PÅ JOBB. Og spurte om jeg gadd "svinge innom" etter jobb med kleenex, paracet, nesespray, og drikke. Det er 20 min omvei for meg og et kø belastet område.

Hun bor selv 3 minutter unna butikken.

Jeg sa at det hadde jeg ikke tid til og at hun fikk kjøre til butikken selv.

Da ble hun grinete og sa "takk for ingenting" jeg forklarte at hun er 38 og voksen og må da kunne ta vare på seg selv. Da ble det drama og grining.

Jeg hadde virkelig ikke tid i dag og synes hun er litt urimelig.

Må tilføye at som regel pleier bestemoren hennes som er nabo å "stelle for henne" når hun er syk men hun er i syden.

Hva synes dere? Er jeg urimelig eller min venninne?

Anonymous poster hash: a9c09...15f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjæ,, man skal jo være ganske så dårlig om man ikke klarer å gå på butikken selv? Spørs hvor syk hun er? Virker mer som hun var selskapssyk kanskje?

Anonymous poster hash: 55197...231

Skrevet

oj :o når jeg er syk har jeg 3 hunder + gravid magen å ta meg av. fikk hjelp av mamma en gang men da hadde jeg 40 i feber & måtte på sykehus så da er det jo litt anerledes. vennen din er urimlig & drame queen :P

Anonymous poster hash: ba234...857
Skrevet

Tjæ,, man skal jo være ganske så dårlig om man ikke klarer å gå på butikken selv? Spørs hvor syk hun er? Virker mer som hun var selskapssyk kanskje?

Anonymous poster hash: 55197...231

Hun er litt historien om gutten som ropte "ulv ulv" det er ganger jeg har vært innom når hun er dausjuk og hun har ikke vært så syk. Vi har sett en film og spist snop og hun har virka ganske pigg.

Problemet mitt er at jeg synes hun utnytter bestemoren som har dårlig rygg og er litt oppgitt over at en sprek jente på 38 sender bestemor på butikken når det er glatt fordi hun selv er forkjølet. Hun er dessverre veldig lat.

Kanskje hun var veldig syk i dag men jeg mener jo hun må klare å trussel tre minutter til butikken liksom.

Gjest lykkeliggift
Skrevet (endret)

Kan jo hende hun bare testet deg, for å se om du stiller opp.

Synes du dreit deg ut i så fall, og i tillegg legger du dette ut på et offentlig forum for å drite ut og snakke dritt om vennina di med ukjente folk ? Det er vennina si det...

Kansje like greit for henne at du ikke kom, jeg hadde ikke giddet å ha en slik " vennine " som deg.

Endret av lykkeliggift
Skrevet

Synes du dreit deg ut i så fall, og i tillegg legger du dette ut på et offentlig forum for å drite ut og snakke dritt om vennina di med ukjente folk ? Det er vennina si det...

Kansje like greit for henne at du ikke kom, jeg hadde ikke giddet å ha en slik " vennine " som deg.

Glemt å ta medisinen din i dag?

Skrevet

Jeg hadde nok reagert på "takk for ingenting"-kommentaren. Og hvis dette skjer gjentatte ganger, så hadde jeg nok også satt ned foten. Har selv ei venninne som hele tiden er "syk", har ikke lappen, og spør om jeg kan svinge innom henne på vei til butikken for hun orker ikke å gå. Så gjør jeg det etter jobb og etter at jeg har hentet i barnehagen og hun bruker laaaaaaaaang tid på butikken, for det er så greit når man har bil for da kan hun handle for hele uken. Jeg suer at hun gjerne må si ifra, men at det kan planlegges bedre siden jeg er alene med barn og hun bruker faktisk mye av tiden vår da. Neste gang kommer jeg til å ta en hvit løgn når hun er syk igjen.

Jeg synes du gjorde det som var riktig jeg. Kleenex og nesespray er ikke et tegn på at man ligger for døden, og heller ikke når hun kan vente til du er ferdig på jobb og i tillegg har kjørt omvei for å komme dit.

Anonymous poster hash: 108ec...dcb
Skrevet

WOW!!!

Har du for vane å teste venninnene dine for forskjellig for å se om de stiller opp for deg?

Utrolig merkelig kommentar.

Anonymous poster hash: 8490b...ff3

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Glemt å ta medisinen din i dag?

Det er vel kansje ikke jeg som trenger den her !

Ser du ikke selv hvor råttent gjort det er å baksnakke sin egen vennine ?

Gjest lykkeliggift
Skrevet

WOW!!!

Har du for vane å teste venninnene dine for forskjellig for å se om de stiller opp for deg?

Nei, jeg har ikke det. Men jeg vil tro at denne venninen sannsynligvis merker det på seg at HI er den typen hun er, som hun jo med glans har bevist med denne tråden.

Skrevet

WOW!!!

Nei, jeg har ikke det. Men jeg vil tro at denne venninen sannsynligvis merker det på seg at HI er den typen hun er, som hun jo med glans har bevist med denne tråden.

Oj du høres bare veldig spesiell ut.

Tror nok Hi hadde klart seg best av de to om vennskapet skulle ryke. Jeg hadde ikke orket en slik venninne.

Ikke deg heller.

Anonymous poster hash: abf71...531

Skrevet

Vel...jeg har nettopp hatt influensa og det var såvidt jeg klarte å gå på do uten hjelp, har aldri vært så syk før i hele mitt liv. Så er hun i samme forfatning som jeg var, så trenger hun virkelig hjelp.

Skrevet

Vel...jeg har nettopp hatt influensa og det var såvidt jeg klarte å gå på do uten hjelp, har aldri vært så syk før i hele mitt liv. Så er hun i samme forfatning som jeg var, så trenger hun virkelig hjelp.

Da hadde nok Hi hørt det i tlf.

Og som ei annen skrev. Ulv Ulv

Skrevet

Samme her.  Men om hun bare hadde en forkjølelse så hadde hun nok klart å gått på butikken selv.

Skrevet

Venninnen burde fått seg et tupp i rævva!!

Anonymous poster hash: 98b23...6ed

Gjest lykkeliggift
Skrevet

WOW!!!

Oj du høres bare veldig spesiell ut.

Tror nok Hi hadde klart seg best av de to om vennskapet skulle ryke. Jeg hadde ikke orket en slik venninne.

Ikke deg heller.

Ingen fare, er ikke plass i min vennekrets til folk som ikke har evnen empati på plass. Så du ( og Hi) hadde nok ikke blitt vurdert ved første øyekast engang.

Skrevet

Noen tar mer enn de gir. Dette er kanskje ei slik ei?

Synes ikke du var frekk. Kunne gjort det samme. Men måten du fremstiller det på får deg til å høres ut som du var muligens litt mer krass mot henne enn nødvendig? Mulig jeg tar feil ang det.

Anonymous poster hash: 2998c...c26

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du var urimelig!

Hun har vel dopapir og vann i springen?

Om det hadde vært livsviktige medisiner hadde jo saken stilt seg annerledes..

Og man "tester" ikke venninner på den måten. Har jeg ikke hørt om siden jeg var 14!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...