Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Jeg synes ofte jeg ser barn i barnehagen (mest 4-5 åringene) som erter hverandre og kaller hverandre f.eks. dumming, teiting, du går i bleie osv.. ofte får de leke litt hvor de vil...så det er ikke alltid voksne tilstede.. flere ganger opplever jeg at barn kommer til meg med "ha det dusten", "hvem er du mamman til teiting" osv i den duren.. det jeg lurer på er: Er det vanlig at det er slik stemning? Og er det greit å si til barnet at det ikke er en spesielt hyggelig å høre han/hun kalle meg for teiting? Anonymous poster hash: eda2e...0a2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Jeg synes ikke sånt er ok. Samtidig har de ikke helt snøring på hva de sier. For meg er dette litt forstadiet til mobbing og synes det er innafor å ta opp med de i barnehagen. Jeg ville vel også si til barnet som sa det at slik er det ikke lov å snakke til meg på. Anonymous poster hash: d9ab8...2cf
det er berre mordi Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Det er dessverre ikkje uvanleg - og ja, ein skal rette på den slags oppførsel. It takes a village to raise a child.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Hadde helt klart irettesatt et barn som sa slikt til meg, i barnehagen. Hadde gjort det på en fin måte, selvsagt. Tror ikke det er vanlig med så mye erting som du beskriver, men litt må man regne med. Barna har godt av å få leke uovervåket. Men observert lek og styrt lek må selvsagt også være en del av barnehagehverdagen. Jeg kan tenke meg det er mye uovervåket frilek ved henting og levering(=begynnelse og slutt på dagen). Viss du ser på det som problematisk, tar du det opp med bhg. Anonymous poster hash: a563a...801
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Dessverre er det ofte litt slik stemning i barnehagen, de vet nok ikke helt hva de gjør, og forstår vel ikke helt hva andre føler når de sier slikt. Men det kommer veldig mye på hva de hører hjemme og hva de plukker opp av andre. Dessverre tror jeg mange kan glemme at de må være rollemodeller hele tiden.. Men jeg synes det er greit å ta opp slikt med barnehagen. Jobber selv i barnehage, og jobber målbevisst med akkurat dette. Ta det opp med barnehage! Anonymous poster hash: 4e30a...f2e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Jeg opplever noe av dette i vår barnehage, der er en 3-4 gutter som stadig slenger bemerkninger til andre, enten det er foreldre eller andre barn. De er eldre enn min eldste, blir 6 år i år, men har oppført seg sånn så lenge min sønn har gått på den avdelingen(2 1/2 år). Har også vært barn som når er begynt på skolen som har vært slik, så er mulig det er noe som går i "arv". Ser også tendenser til at min sønn tar etter, men han snakker ikke slik til voksne, det tror jeg ikke han er tøff nok til. Jeg godtar ikke at min sønn snakker slik til andre, så han får tilsnakk så fort jeg ser han gjør det. Men ser ikke at andre foreldre gjør det, selv om det ofte er i hentesituasjon at slikt skjer. Tror ikke det er noe stort problem, for ser ikke ut som at det er noe de ansatte bryr seg med, ikke når jeg er der hvertfall. Men jeg syns det er litt leit å høre, og tenker litt at det kanskje er slik mobbing starter....Vet ikke om jeg kommer til å ta det opp, da må det i såfall bli hvis min sønn gjør mer av det. Anonymous poster hash: f41b0...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå