Gå til innhold

Fikk eldste en storebror/søstergave da babyen kom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hva?

Anonymous poster hash: 331f0...b07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han fikk Sabeltann flagg og hatt.. Noe han sikkert hadde fått uansett, men veldig stas å få gave av den nye lillebroren. :)

Anonymous poster hash: 51bba...ade
Skrevet

Nei.. babyen var en gave til oss alle..

Anonymous poster hash: a656d...ac4

Skrevet

Ja han fikk Kaptein Sabeltann skuta og ett par pk med noen av figurene.

Skrevet

Han skal få gave fra babyen ja. En boks med lego som i prinsippet betyr kvalitetstid med pappa. Og han har kjøpt gave til babyen, en løve-koseklut. :)

Skrevet

Nei, han var bare 14 måneder, så var for liten til å forstå noe uansett, I hans hode har han alltid hatt søsken. Nå som nr 3 kommer kan det hende han og vesla får en pakke hver fra babyen, for nå skjønner de ganske mye.

Anonymous poster hash: 237c9...ceb
Skrevet

Ja han fikk biler. :) Var bare 1.5 år så skjønte ikke så mye hvorfor han fikk gave. Men var stas uansett.

Anonymous poster hash: b25ae...444
Skrevet

Han var to år og fikk en babydukke! :-) jeg ammet og han ammet dukka! Jeg skiftet bleie på baby og han på dukka.

Anonymous poster hash: b7f45...8bb

Skrevet

Ikke fra oss foreldrene, men hun fikk gave fra besteforeldre, tanter og onkler :)

Skrevet

Ja storebror var 5 år og han fikk gave fra oss foreldrene og besteforeldre. Storebror kjøpte gave til lillesøster. Det var en spesiell tid for storebror som hadde vært enebarn i 5 år, så vi var veldig opptatt av at han skulle føle seg inkludert (viktigere for oss at han fikk gave enn at minste fikk noe)

Skrevet

Jeg håper faktisk heller at barselbesøk har med en liten ting til hver av mine (storesøster og lillebaby) i stedet for masse til lillebaby evt bare en liten ting til storesøster. Den nye trenger faktisk ingenting, vi har A L T, og babyen skjønner jo ingenting av det som foregår, i motsetning til storesøster på to år som er veeeeldig informert om "bebi" ;-)

Anonymous poster hash: 2abe3...797

Skrevet

Ja, han fikk puslespill og dinosaurtatoveringer av lillebror. Storfornøyd storebror :)

Skrevet

Nei,hvorfor det? babyen er gave nok i seg selv,både til mor,far og søsken,synes det er tull at de skal ha noe,eller mor og far,men synes babyen fortjener gaver :)

Anonymous poster hash: 5d833...326
Skrevet

Nei,hvorfor det? babyen er gave nok i seg selv,både til mor,far og søsken,synes det er tull at de skal ha noe,eller mor og far,men synes babyen fortjener gaver :)

for å unngå sjalusi vel? At storesøster/bror også skal føle seg sett

Anonymous poster hash: 2f7ea...6e6

Skrevet

Er ikke det mitt naivt?

Det er ikke sikkert storesøster eller storebror er helt enig. Psykologer sier at Å gi barnet ditt søsken er noe av det tøffeste du kan utsette barnet ditt for. Noen går så langt som å sammenlikne det med at mannen din skulle tatt en kone til.

Anonymous poster hash: 80be1...173

Skrevet

Er ikke det mitt naivt?

Det er ikke sikkert storesøster eller storebror er helt enig. Psykologer sier at Å gi barnet ditt søsken er noe av det tøffeste du kan utsette barnet ditt for. Noen går så langt som å sammenlikne det med at mannen din skulle tatt en kone til.

*litt naivt ?

Skrevet

Eldste husker fremdeles helikopteret han fikk av meg da de kom på besøk for å hilse på babyen på sykehuset, så jeg tror nok at det kan være veldig riktig å gi en oppmerksomhet til de(n) eldste også.

Babyen får jo nok, i tillegg skjønner den ingenting ;)

Anonymous poster hash: ff058...118

Skrevet

Ja storebror var 5 år og han fikk gave fra oss foreldrene og besteforeldre. Storebror kjøpte gave til lillesøster. Det var en spesiell tid for storebror som hadde vært enebarn i 5 år, så vi var veldig opptatt av at han skulle føle seg inkludert (viktigere for oss at han fikk gave enn at minste fikk noe)

Sånn tenker jeg og:) mye bedre å tenke på det fra starten enn å skulle ta det etter at storebror har blitt lei seg eller sjalu:)

Anonymous poster hash: 36d5f...a8c

Skrevet

Nei,hvorfor det? babyen er gave nok i seg selv,både til mor,far og søsken,synes det er tull at de skal ha noe,eller mor og far,men synes babyen fortjener gaver :)

Ja, for babyen skjønner jo veldig mye av det. Kan være ganske tøft for småsøsken når alle kommer og er opptatt av den lille, samtidig ha med masse gaver til den. Mange småsøsken som føler seg oversett.

Du høres forresten ut som et varmt menneske.....eh..

Anonymous poster hash: 26832...22f

Skrevet

Ja. Handy manny-verktøykasse. Stor stas!!

Skrevet

Har tenkt å gi storesøsknenne hver sin ergosele til dukkene sine, og kanskje et dukkestellebord på deling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...