Gå til innhold

tips til hvordan jeg kan rense oppvaskmaskin???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjørt oppvaskmaskin rens..men det sitter matrester i de hullene som jeg ikke får bort.. går ikke ann å åpne heller.. og det går ikke ann å pelle det ut.. noen tips??

 

Anonymous poster hash: f7250...11f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvilke huller du snakker om, men jeg kan ta opp filteret som er i bunnen (som er hullete). Består av flere deler, og kan splittes enkelt. Så vasker jeg det i skikkelig zalobad, vasker det med svamp og/eller oppvaskbørste, og setter det på plass. 

 



Anonymous poster hash: cd0b5...f18
Skrevet

 

Jeg vet ikke hvilke huller du snakker om, men jeg kan ta opp filteret som er i bunnen (som er hullete). Består av flere deler, og kan splittes enkelt. Så vasker jeg det i skikkelig zalobad, vasker det med svamp og/eller oppvaskbørste, og setter det på plass.

 

 

 

Anonymous poster hash: cd0b5...f18

det er de hullene vannet kommer ut av jeg mener.. de "armene" som går rundt :)

 

Anonymous poster hash: f7250...11f

Skrevet

Er det mye kalk i vannet deres? Isåfall tar eddik knekken på det.

Ellers må alle huske å skylle av ting godt før dere setter i maskin! Veldig viktig :)



Anonymous poster hash: aa966...70c
Skrevet

 

Jeg vet ikke hvilke huller du snakker om, men jeg kan ta opp filteret som er i bunnen (som er hullete). Består av flere deler, og kan splittes enkelt. Så vasker jeg det i skikkelig zalobad, vasker det med svamp og/eller oppvaskbørste, og setter det på plass.

 

 

 

Anonymous poster hash: cd0b5...f18

det er de hullene vannet kommer ut av jeg mener.. de "armene" som går rundt :)

 

Anonymous poster hash: f7250...11f

 

Åå! De hullene. Jeg aner ikke om de kan demonteres på en grei måte, så eddik-rensen bør vel prøves først ;) Går ikke det, tror jeg jammen jeg ville tatt en svamp med eddik, og plassert meg i oppvaskmaskina for å ta det for hånd... For deretter å kjøre enda en eddik-rens. Jeg likte den eddik-ideen, den skal jeg også prøve neste gang det trengs en rens! 

 

Anonymous poster hash: cd0b5...f18

Skrevet

Kjøp yes porsjonsvaskeposer. Rensker opp som bare juling! :D

Vi bruker bare dem og vaskemaskinen er ren både inni og i rørene. Kjører aldri rens en gang lenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...