Gå til innhold

Ett problem ang arving av barneutstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som har arvet mye klær og utstyr av meg. Jeg tjener MYE mindre enn henne. Men siden jeg fikk barn først forventer hun å arve alt. Selvfølelig skal hun få arve litt, men er dyre ting som vogn, bilsete, vippestol dresser osv. Ikke har hun gitt spesielt bra gaver til bursdager og jul heller. Men når jeg ikke tjener spesielt godt og jeg kjøper alt og hun nesten ingenting føles det litt urettferdig. Har litt lyst til å si stopp nå. For når jeg spør om hjelp sier hun alltid nei. Bare krever men gir ikke tilbake

Anonymous poster hash: 27b51...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så slutt da. Er ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: f126f...d20
Skrevet

Jeg hadde bare sagt rett ut at vogn,bilsetet vippestol osv har du tenkt å selge videre.

Anonymous poster hash: 1cca3...50c
Skrevet

Da sier du at hun ikke kan arve. Enten fordi du trenger det selv eller fordi du skal selge det fordi det var dyrt når du kjøpte det.

Anonymous poster hash: d15cb...282
Skrevet

Ville aldri gitt noe som helst, her sa jeg til søsteren min at hun kunne få kjøpe ting om hun var interessert. Ikke verre enn det :)
Høres ut som søsteren din prøver å kontrollere og styre deg, men vis at du har guts nok til å være voksen og si ifra. Vi tjener meget godt, har ingen lån og en ganske stor sparekonto, men det hadde ikke vært aktuelt for meg å gi bort barneutstyr til nærmere 50.000 kr som ny. Hadde solgt det billig ja, men ikke gitt det bort så lenge det var i grei stand. 

Anonymous poster hash: 4d0b0...34f
Skrevet

Si at du trenger penger og vil derfor selge det. Kanskje det får henne til å tenke litt også..

Skrevet

Da får du selge det på bruktmarkedet istedet. Man kan jo få litt for det. 

Anonymous poster hash: 709de...eaa
Skrevet

Si du skal selge tingene, og at du ikke er tilbøyelig med å arve videre sånne dyre ting. Du trenger pengene, kan du si.

Anonymous poster hash: c9286...f79
Skrevet

Si at du trenger pengene og ikke har mulighet til å gi det bort. Så kan du spørre om hun er interessert i å kjøpe det eller ikke. 

Skrevet

Si meg, er det forventet at søsken skal arve barneutstyr? Jeg er ikke så veldig interessert i å gi bort utstyr som jeg har betalt tusenvis av kroner for det når jeg kan selge og få noen tusenlapper tilbake. Si at du trenger penger og derfor skal selge det.

Anonymous poster hash: 5dade...749

Skrevet

Da sier du rett og slett sannheten :)

Si at du synes det blir litt uøkonomisk for deg og partneren etterhvert, når dere må ut med store summer for alt babyutstyret i tillegg til at dere tjener mindre, mens hun bare kan få og få uten å betale noe. Får dere igjen utstyret? Sånn som vogn osv., eller selger hun det selv?

For da er det i hvertfall en god grunn til å si nei. Det blir jo helt feil at du skal bruke penger på utstyret, men ikke få noen ting igjen for det(når du egentlig trenger pengene det er verdt), mens hun skal ikke trenge å betale NOEN ting for utstyret- og i tillegg kan få solgt det og få penger for noe hun ikke har betalt for.

Blir feil at du skal forsørge noen som tjener bedre enn deg- med alt av babyutstyr. Hadde vært noe annet om hun hadde "vært i nød", og hadde veldig dårlig utbetalt!

Nei, si ifra at dere kan bytte litt på å kjøpe inn :) si at du vil spare det og det, i tilfelle dere får et barn til!

Anonymous poster hash: ea31f...cc1

Skrevet

Jeg av inntrykk av at det er en selvfølge at søsken skal få arve alt de trenger ja.

Det er hvertfall ikke jeg så veldig intressert i,ettersom jeg vil bruke tingene og klærene til nestemann.

Skrevet

Hun kan vel ikke kreve å få arve????? Hvis du synes det er greit at hun skal få arve litt, så hold på det. Sett en grense ved for eksempel klær, og hvis du føler at du må forklare for henne hvorfor hun ikke kan arve alt det andre, så er det bare å si som de over at det er dyre ting, og hun kan fint kjøpe det men ikke få.

Skrevet

Jeg av inntrykk av at det er en selvfølge at søsken skal få arve alt de trenger ja.

Det er hvertfall ikke jeg så veldig intressert i,ettersom jeg vil bruke tingene og klærene til nestemann.

Jøss. Jeg er enig med deg, men har ikke det samme inntrykket. Vi fikk arve en vogn av min bror som de ikke likte og ikke brukte. Og litt klær. Men de er lagt i en egen eske i boden så de kan "arve" dem tilbake hvis de får flere barn. Men er selv av den oppfatning at enten sparer vi det til nestemann ellers selger vi det. Er det klær gis de til Fretex. Hadde noen av søsknene våre hatt barn som var yngre enn vår hadde de fått tilbud om de klærne vi ellers ville gitt til Fretex, eventuelt om å låne utstyr, men ikke bare fått for tusenvis av kroner nei.

Ts, bare si at dere trenger pengene og vil selge utstyret.

Anonymous poster hash: ceb3b...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...