Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Hvordan artet det seg? Hva er annerledes fra å miste veldig tidlig fks.? Kontakter man sykehus når man mister såpass "sent"? Blør man MYE? Må man møte det døde barnet? Beklager hvis jeg høres ufølsom, jeg er bare så stresset. Tror kanskje jeg holder på å miste men jeg vet ikke. Anonymous poster hash: 28bf9...82f
Bananahammock Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Du må selvfølgelig ringe legevakta hvis du tror du holder på å miste. Håper det går bra, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Mistet en gang for mange år siden da jeg var 14+3 på vei. Startet med menssmerter og så blødninger. Ring legevakten! Anonymous poster hash: fb121...464
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Men er det noe de kan gjøre for å forhindre det? Mister man tidlig sier de jo bare at det er livets gang... beklager skrivefeil. Skulle ikke være møte det døde barnet men føde HI Anonymous poster hash: 28bf9...82f
amandine Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Jeg mistet i uke 16 for ca.15 år siden. Jeg så ikke fosteret etterpå, hadde utskrapning i narkose. Barnet ligger i fellesgrav for ufødte barn. Det var fryktelig tungt og jeg brukte lang tid på å komme over det. På mange måter bærer jeg det med meg fremdeles, som et vemodig lite minne. Det er vel kanskje ikke mye som kan gjøres fra eller til, men du må kontakte legevakten eller legen din. Krysser fingrene for deg
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Er det vanlig å blø mye i svangerskapet? Har blødd ut to bind på en time HI Anonymous poster hash: 28bf9...82f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Bor du i nærheten av et sykehus med fødeavdeling? I såfall ville jeg ringt dit med en gang. Min jordmor sa at jeg skal ringe direkte til føden dersom jeg får smerter eller blødninger fra uke 16. Anonymous poster hash: 83f2f...b6c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Det kan være blødninger pga. av lavtliggende morkake. Ring slik at du får en sjekk! Anonymous poster hash: 83f2f...b6c
amandine Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Sier som de to over her, også, ta kontakt med lege enten her eller der. Det er det eneste du kan gjøre akkurat nå, du kan ikke få medisinsk hjelp her dessverre. Og alle svangerskap er forskjellige, det kan være store variasjoner over hva som er normalt og ikke. Håper alt ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Jeg ville tatt kontakt med legevakt og fått de til å henvise til ultralyd og gynekologisk undersøkelse for å se om det er en truende abort. Det trenger selvsagt ikke å være det, men greit å få det sjekka. Kan være noe annet som gjør at du blør. To bind på en time er ikke bare litt blod, det er et varselsignal. Er det en truende abort er det selvsagt ikke noe de kan gjøre, men greit å få en bekreftet eller avkreftet hva det kan være. Du må ikke møte det døde barnet. Det kan hende det kommer ut i do (vet det høres brutalt ut, men kommer gjerne med koagulert blod..så man har ikke helt kontroll på det. Det fungerer ikke som en vanlig fødsel når man er så "kort" på vei) Ta kontakt med lege eller sykehus om det ligger nært, og hvis de ber deg om å se det an så vet de ihvertfall neste steg om du må ringe på nytt. Anonymous poster hash: 3ef6b...11a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Hvordan går det med deg??? Anonymous poster hash: 1d143...3da
Salvador Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Søsteren min blødde masse i svangerskapet, fødte noen dager før termin en frisk normal stor baby. Det var mye redsel og sykehus opphold for henne, hun var også sikker på at hun mistet. Håper alt går bra med deg!! Hold oss oppdatert om du orker. Sender en stor klem til deg!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 Jeg blødde hele svangerskapet, men veldig mye i uke 15 og det gikk bra! Anonymous poster hash: b2ac3...7b7
Fru vims Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Det kan være blødninger pga. av lavtliggende morkake. Ring slik at du får en sjekk! Anonymous poster hash: 83f2f...b6c Tenkte det samme.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 Dytter litt.... håper det går bra med deg? Anonymous poster hash: 1d143...3da
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 Uff, blør du så mye? Da må du kontakte lege med en gang, det er jo ikke normalt i det hele tatt. Venninnen min mistet i uke 17, eller det var da de merket det men barnet hadde nok vært død i magen et par uker. Hun fikk betennelse i livmoren og en styrtblødning, det var kritisk, mannen hennes fant henne besvimt i en blodpøl på kjøkkengulvet. Ambulanse for fulle sirener til sykehuset, utskrapning og mange blodoverføringer... Forteller ikke dette for å skremme vettet av deg, men for at du skal skjønne viktigheten av å kontakte lege når du blør så mye. Det er mange som blør i svangerskapet, men som regel er det mindre blødninger pga en liten rift i slimhinnene e.l. ikke så man blør ut to bind på to timer. Anonymous poster hash: a6fc8...40b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Hvordan går det med deg? Håper du har vært hos lege/ jordmor. Jeg blødde også under mine tre svangerskap, bare den ene gangen gikk det galt (mistet veldig tidlig den gangen det gikk galt). Så det trenger ikke være farlig! Jeg krysser fingrene for deg og babyen. Anonymous poster hash: da5b6...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå