Gå til innhold

Fødested Bergen? KUN KK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kun kk?

Anonymous poster hash: a8dec...991
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativet er vel Voss. Det er jo et stykke unna.

Anonymous poster hash: 05d04...210

Skrevet

De har vel gjerne litt bedre omtale enn det KK i bergen har i allefall? 

Skrevet

Man står fritt til å velge hjemmefødsel.

Anonymous poster hash: 437a4...1ef

Skrevet

Ja, men hvis det skulle forekomme komplikasjoner så vil jeg jo da bli sendt til KK? 

Ts

Skrevet

KK er ikke noe dårlig alternativ! Bare la være å lese alt negativt, og tenk heller på hvor stor sjanse du har for å få en fin fødsel der. Det er bedre enn å konsentrere seg om at det skal bli en dårlig opplevelse. Vi er mange som har født flere ganger på KK med kun gode erfaringer også.

Skrevet

Jeg vurderer Haugesund sykehus siden de har barneavd der.

Anonymous poster hash: 5e53c...3b6

Skrevet

Støtter amandine her. Har selv født to barn på Storken på kk, siste for fire uker siden og har kun positivt å si om alt rundt fødsel og varsel:) Ikke lurt å lese det som står på nettet. Husk det fødes mange tusen i året og de fleste fødsler går veldig fint.

Anonymous poster hash: 13307...e61

Skrevet

Haugesund sykehus? 

Klart det er noen som har hatt bra opphold der også, men når man får høre kritikk som sier at de blandt annet  ikke hører på det den fødende har å si når fødselen pågår, da blir man skeptisk.

Jeg hadde en forferdelig rask/styrt fødsel første gang (ikkepå kk) og det var mye de ikke gadd høre på for å si det sånn. Orker ikke det en gang til.. Ikke alt kommer fra nettet, dette er og basert på erfaringer fra kjente, desverre. 

TS

Skrevet

Til dere som har hatt fine opplevelser på KK: det er mange som har fått livene sine ødelagt på grunn av denne klinikken. Fylkeslegen gikk inn med en ganske så alvorlig tilsynsrapport om KK for en tid tilbake. Det er mye å ta tak i på klinikken, og dessverre er det slik at det noen ganger er avhengig av hvilken lege som er på vakt om en komplisert fødsel går bra eller. Klinikken er gjennomsyret av arroganse, ansvarspulverisering og frekke tendenser.

Skrevet

Jeg var innlagt på KK i over en månede, har født der to ganger og hvert på barsel to ganger. Hatt fine opplevelser begge gangene og kjenner meg ikke igjen i alt det negative. Jeg syns spesielt de på føden og obs klinikken var flinke og kanskje litt så som så på både barsel 1 og 2.

Anonymous poster hash: 24120...6e5

Skrevet

Man får kun servert de tilfellene som har gått veldig galt! Ingen hadde giddet å skrive om alle de fine og gode opplevelsene der oppe.

Jeg har født to barn på storken, og har hatt to gode opplevelser! Har ikke på noen tidspunkt følt meg hverken overkjørt eller dårlig behandlet. Ved min andre fødsel ble det litt komplikasjoner, da tilkalte jm lege osv, plutselig stod det 5-8 ( litt usikker) mennesker der for å hjelpe! Er så utrolig glad for at jeg var på kk! For det gikk ikke lang tid før de hadde full kontroll på situasjonen!

Man må huske på at en fødsel er veldig risikabelt og at kroppen jobber som et uvær når det står på! Det er faktisk ikke gitt at det går bra hver eneste gang! Så må man også se på hvor mange fødsler som skjer på kk ifht mange av disse små fødeavdelingene rundtom.

Hadde jeg fått velge igjen så hadde jeg valgt kk igjen fremfor et annet sykehus i nærheten. Tror nok at de i bunn og grunn sitter på mer kompetanse.

Anonymous poster hash: 5e968...058

Skrevet

Har vore nøgd både med både obsposten for gravide, føden og storken, men har desverre ikkje trivdes noko særleg på barselavdelingane. (minste min er no 3 år) KK er ei stor fødeavdeling, og har mange fødslar i året og god beredskap for akutt ks.  Dessutan er barneklinikken der med dyktige barnelegar om det skulle vere noko gale med babyen.  Dei beklagelege tilfella som er omtalt i media er trass alt sjeldne i høve til kor mange fødslar som finn stad på kk.

Har høyrt mykje bra om fødeavdelinga på Voss, men det blei for langt å reise for min del.

Skrevet

Til dere som har hatt fine opplevelser på KK: det er mange som har fått livene sine ødelagt på grunn av denne klinikken. Fylkeslegen gikk inn med en ganske så alvorlig tilsynsrapport om KK for en tid tilbake. Det er mye å ta tak i på klinikken, og dessverre er det slik at det noen ganger er avhengig av hvilken lege som er på vakt om en komplisert fødsel går bra eller. Klinikken er gjennomsyret av arroganse, ansvarspulverisering og frekke tendenser.

Jeg har hatt tre fine risikofødsler der og er utrolig glad for at jeg var på kk! Husk at de sender risikofødende hit, ikke til Voss. Dermed blir det mer negativt i forbindelse med dette. Jeg har ikke hørt om et eneste sykehus som ikke har hatt kritikk mot seg. Værste med kk var barsel, og det pga flermannsrom og andre fødende, ikke de ansatte.

Anonymous poster hash: 89b53...0cf

Skrevet

De jeg kjenner som har født på KK har vært fornøyd. Selv om jeg selv bor i Bergen har jeg født mine to barn på Voss. Veldig fornøyd! Du må bare være innstilt på en times kjøring.

Anonymous poster hash: d9e37...eb4
Skrevet

når jeg var veldig deprimert når jeg lå på barselavdelingen så satt en av de ansatte å holdt rundt meg å trøstet meg når jeg gråt.

Hun kom med støttende ord å jeg følte at hun hadde god tid til meg.

Så jeg har ikke noe negativt å si om barselavdelingen,heller tvert imot :)

Anonymous poster hash: 8533f...e42
Skrevet

En times kjøring med smerter fra helvete hadde ikke vært noe for meg hvertfall.

Det var ille nok å kjøre 20 minutter ned til KK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...