Gå til innhold

Ville dere gjort dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere latt en 13 åring og en på 7 hvert hjemme alene en hel arbeids dag? Fra 06.30 til 15.30 ca.



Anonymous poster hash: 38435...e09
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke an å svare på uten ganske mange hvis og hva om.

 

Ja, hvis

-13-åringen er en ansvarsfull type som er klar til å ta ansvaret som barnevakt.

-7-åringen er rolig og grei og kan forventes å høre på 13-åringen og akseptere at denne bestemmer.

-du kan regne med at 13-åringen klarer det meste, og vet hva hn skal gjøre dersom det oppstår en situasjon hn ikke mestrer, for eksempel ringe deg, løpe over til naboen...

 

Nei, hvis

-7-åringen antagelig vil utfordre 13-åringen og finne på masse tull og gjøre mye rart for å markere og teste grenser.

-13-åringen ikke vil eller kan ta ansvaret som "voksen".

-det ikke fins en plan B, for eksempel at du kan komme hjem fort eller en nabo kan hjelpe til.

Skrevet

Liker ikke at de skal være så lenge alene hjemme. Synes det er alt for lenge. Nå har jeg fått løst det. Godt med gode venner. :)



Anonymous poster hash: 38435...e09
Skrevet

Ja, det ville jeg.

 

Anonymous poster hash: 07e84...5b9

Skrevet

Kan være jeg er over nervøs, men jeg bare ser hvordan de kan terge og krangle når jeg er til stedet. Visst de gjør det da hvem er der da? Ingen. Så har heldigvis fått en løsning. :)



Anonymous poster hash: 38435...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...