Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Jeg klarer ikke å pumpe så mye om gangen...jeg har noen oppbevarings bokser som rommer 180 ml. Går det bra hvis jeg f.eks pumper 50 ml, så setter den i kjøleskapet noen timer, så pumper jeg ca 50 ml til i samme flaske for så og legge den i frysen? Eller må den i frysen med en gang? For det er vell kun oppvarmet melk som kun skal brukes en gang? Jeg fullammer men jeg driver og pumper klar til en barnevakt helg hos bestemor. Baby er 10 mnd og jeg har ikke hatt en eneste fridag så lengter litt! Anonymous poster hash: 6e87d...c7c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Jeg klarer ikke å pumpe så mye om gangen...jeg har noen oppbevarings bokser som rommer 180 ml. Går det bra hvis jeg f.eks pumper 50 ml, så setter den i kjøleskapet noen timer, så pumper jeg ca 50 ml til i samme flaske for så og legge den i frysen? Eller må den i frysen med en gang? For det er vell kun oppvarmet melk som kun skal brukes en gang? Jeg fullammer men jeg driver og pumper klar til en barnevakt helg hos bestemor. Baby er 10 mnd og jeg har ikke hatt en eneste fridag så lengter litt! Anonymous poster hash: 6e87d...c7c 8 mnd mente jeg!! ** vet ikke hvor 10 kom fra! Anonymous poster hash: 6e87d...c7c
Salvador Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Det første du pumper kan settes rett i fryseren, men det neste du pumper bør du avkjøle ltt i kjøleskap før du fryser for at den allerede fryste melken ikke skal tine. Det er snakk om bare noen få minutter i kjøleskap for melken bør fryses så fort som mulig. Du bør ha en egen beholder beregnet for fryser, ikke bruke pumpe beholderen til det, for du kan ikke pumpe direkte ned i det som er fryst. Endret 27. februar 2014 av Salvador
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Det første du pumper kan settes rett i fryseren, men det neste du pumper bør du avkjøle ltt i kjøleskap før du fryser for at den allerede fryste melken ikke skal tine. Det er snakk om bare noen få minutter i kjøleskap for melken bør fryses så fort som mulig. Du bør ha en egen beholder beregnet for fryser, ikke bruke pumpe beholderen til det, for du kan ikke pumpe direkte ned i det som er fryst. Tror vi missforstår hverandre litt, hehe jeg mente at jeg pumper gradvis mer og mer melk i oppbevarings boksen fra avent i kjøleskapet før jeg fryser ned så skal altså ikke helle noe over noe steder Anonymous poster hash: 6e87d...c7c
Salvador Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Det første du pumper kan settes rett i fryseren, men det neste du pumper bør du avkjøle ltt i kjøleskap før du fryser for at den allerede fryste melken ikke skal tine. Det er snakk om bare noen få minutter i kjøleskap for melken bør fryses så fort som mulig. Du bør ha en egen beholder beregnet for fryser, ikke bruke pumpe beholderen til det, for du kan ikke pumpe direkte ned i det som er fryst. Tror vi missforstår hverandre litt, hehe jeg mente at jeg pumper gradvis mer og mer melk i oppbevarings boksen fra avent i kjøleskapet før jeg fryser ned så skal altså ikke helle noe over noe steder Anonymous poster hash: 6e87d...c7c ok du bør heller fryse med en gang, altså helle over i en frysebeholder, og så fylle på den frysebeholderen etterhvert som du pumper. Altså helle over det du har pumpet etter at du har avkjølt det litt. Slike får melken lenger holdbarhet i fryser.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Det første du pumper kan settes rett i fryseren, men det neste du pumper bør du avkjøle ltt i kjøleskap før du fryser for at den allerede fryste melken ikke skal tine. Det er snakk om bare noen få minutter i kjøleskap for melken bør fryses så fort som mulig. Du bør ha en egen beholder beregnet for fryser, ikke bruke pumpe beholderen til det, for du kan ikke pumpe direkte ned i det som er fryst. Tror vi missforstår hverandre litt, hehe jeg mente at jeg pumper gradvis mer og mer melk i oppbevarings boksen fra avent i kjøleskapet før jeg fryser ned så skal altså ikke helle noe over noe steder Anonymous poster hash: 6e87d...c7c ok du bør heller fryse med en gang, altså helle over i en frysebeholder, og så fylle på den frysebeholderen etterhvert som du pumper. Altså helle over det du har pumpet etter at du har avkjølt det litt. Slike får melken lenger holdbarhet i fryser. Oki, da gjør jeg heller det! Anonymous poster hash: 6e87d...c7c
Salvador Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 tror faktisk det er 6mnd holdbarhet i fryser, skal sjekke opp litt.
Salvador Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Her står det om oppbevaring av morsmelk, holdbart i 6 mnd fryst. Og så står det hvordan du skal varme opp igjen fra fryst. Jeg har pleid å fryse porsjonsvis, eller litt mer enn ett måltid. Kjedelig å tine opp masse som ikke skal brukes.. :s Kos deg med frihelgen
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Her står det om oppbevaring av morsmelk, holdbart i 6 mnd fryst. Og så står det hvordan du skal varme opp igjen fra fryst. Jeg har pleid å fryse porsjonsvis, eller litt mer enn ett måltid. Kjedelig å tine opp masse som ikke skal brukes.. :s Kos deg med frihelgen Takk, skal lese litt jeg! Anonymous poster hash: 6e87d...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå