Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Hei, Hvor mye fri har man rett på ved barnehagetilvenning? Og har jeg rett til betalt fri selv om jeg er i min første arbeidsuke i ny jobb? Anonymous poster hash: 77fad...9ba
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Du kan få opp til 3 dager med lønn som velferdspermisjon, men tror nok ikke du får innvilget velferdspermisjon om du kun har jobbet ett sted noen få dager. Det vanlige er å unngå fravær de første 3-6 mnd når man begynner i ny jobb og lar partneren ta fraværet i begynnelsen med syke barn og annet. Anonymous poster hash: 2b618...60a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Kontrakten min er bare for 6 mnd og det er ikke snakk om noen forlengelse uansett, kun en formalitet i utdanningsløpet mitt, så tror ikke de vanlige konvensjonene gjelder da. Har uansett ikke hørt om sånne regler før, da er det vel mange som sliter vil jeg tro? HI Anonymous poster hash: 77fad...9ba
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Du kan få opp til 3 dager med lønn som velferdspermisjon, men tror nok ikke du får innvilget velferdspermisjon om du kun har jobbet ett sted noen få dager. Det vanlige er å unngå fravær de første 3-6 mnd når man begynner i ny jobb og lar partneren ta fraværet i begynnelsen med syke barn og annet. Anonymous poster hash: 2b618...60a Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! At det er slik på din jobb, betyr ikke at det er noen lov som sier at det er slik for alle. Du har IKKE krav på fri til barnehagetilvenning. Nesten alle arbeidsplasser gir allikevel fri til dette, og mange gir med lønn. Jeg ville fått mannen til å ta dette om den nye jobben din er i det private, og du ikke har avtalt dette ved kontraktsinngåelse. Er det i det offentlige hadde jeg ikke tenkt på det, og tatt velferdsperm med lønn Anonymous poster hash: 8b666...9d5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Kontrakten min er bare for 6 mnd og det er ikke snakk om noen forlengelse uansett, kun en formalitet i utdanningsløpet mitt, så tror ikke de vanlige konvensjonene gjelder da. Har uansett ikke hørt om sånne regler før, da er det vel mange som sliter vil jeg tro? HI Anonymous poster hash: 77fad...9ba De plassene jeg har jobbet er kun velferdspermisjon for fast ansatte. Anonymous poster hash: 2b618...60a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Du kan få opp til 3 dager med lønn som velferdspermisjon, men tror nok ikke du får innvilget velferdspermisjon om du kun har jobbet ett sted noen få dager. Det vanlige er å unngå fravær de første 3-6 mnd når man begynner i ny jobb og lar partneren ta fraværet i begynnelsen med syke barn og annet. Anonymous poster hash: 2b618...60a Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! At det er slik på din jobb, betyr ikke at det er noen lov som sier at det er slik for alle. Du har IKKE krav på fri til barnehagetilvenning. Nesten alle arbeidsplasser gir allikevel fri til dette, og mange gir med lønn. Jeg ville fått mannen til å ta dette om den nye jobben din er i det private, og du ikke har avtalt dette ved kontraktsinngåelse. Er det i det offentlige hadde jeg ikke tenkt på det, og tatt velferdsperm med lønn Anonymous poster hash: 8b666...9d5 Hva stemmer ikke? At vanlige oppegående personer unngår fravær så langt det går i begynnelsen av ny ansettelse? Anonymous poster hash: 2b618...60a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Jeg ser på meg selv som normalt oppegående og hadde planlagt barnehagetilvenningen i god tid før jobbstart, men pga sykdom hos det eldste barnet har vi blitt forsinket. Mannen min tar ut flest dager mens jeg har må spurt om å få ta ut to halve dager etter at han har hatt noen heldager. Jobben er i det offentlige helsevesenet og jeg går uansett bare "oppå" den første uka etter hva jeg forstår, så det går kun utover meg selv og at jeg ikke får så myk start på jobb som jeg kunne hatt :-) Anonymous poster hash: 77fad...9ba
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Før var det mer vanlig i lønnsforhandlinger at den skulle få 3 dagers permisjon når det var barnehagestart........men da min minste skulle begynne for 2 år siden, fikk jeg beskjed om at det ikke er noe bestemt lenger,men helt opp til arbeidsgiver! Jeg fikk 1 dag til dette for sjefen såg ikke behov til å gi meg mer...........mens barnehagen sa bestemt at jeg måtte være der i 3 dager...... så skal ikke være lett dette her!!!!!!!! Heldigvis for meg hadde jeg en fridag den uken i tillegg og at mellomste gikk i samme bhg. Dermed trengde jeg ikke 3 dager! mitt barn følte seg trygg nok på de ansatte også. Anonymous poster hash: 4f815...326
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Du kan få opp til 3 dager med lønn som velferdspermisjon, men tror nok ikke du får innvilget velferdspermisjon om du kun har jobbet ett sted noen få dager. Det vanlige er å unngå fravær de første 3-6 mnd når man begynner i ny jobb og lar partneren ta fraværet i begynnelsen med syke barn og annet. Anonymous poster hash: 2b618...60a Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! At det er slik på din jobb, betyr ikke at det er noen lov som sier at det er slik for alle. Du har IKKE krav på fri til barnehagetilvenning. Nesten alle arbeidsplasser gir allikevel fri til dette, og mange gir med lønn. Jeg ville fått mannen til å ta dette om den nye jobben din er i det private, og du ikke har avtalt dette ved kontraktsinngåelse. Er det i det offentlige hadde jeg ikke tenkt på det, og tatt velferdsperm med lønn Anonymous poster hash: 8b666...9d5 Hva stemmer ikke? At vanlige oppegående personer unngår fravær så langt det går i begynnelsen av ny ansettelse? Anonymous poster hash: 2b618...60a At man på generelt grunnlag får opptil 3 dager lønnet permisjon. Anonymous poster hash: 8b666...9d5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Du kan få opp til 3 dager med lønn som velferdspermisjon, men tror nok ikke du får innvilget velferdspermisjon om du kun har jobbet ett sted noen få dager. Det vanlige er å unngå fravær de første 3-6 mnd når man begynner i ny jobb og lar partneren ta fraværet i begynnelsen med syke barn og annet. Anonymous poster hash: 2b618...60a Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! At det er slik på din jobb, betyr ikke at det er noen lov som sier at det er slik for alle. Du har IKKE krav på fri til barnehagetilvenning. Nesten alle arbeidsplasser gir allikevel fri til dette, og mange gir med lønn. Jeg ville fått mannen til å ta dette om den nye jobben din er i det private, og du ikke har avtalt dette ved kontraktsinngåelse. Er det i det offentlige hadde jeg ikke tenkt på det, og tatt velferdsperm med lønn Anonymous poster hash: 8b666...9d5 Hva stemmer ikke? At vanlige oppegående personer unngår fravær så langt det går i begynnelsen av ny ansettelse? Anonymous poster hash: 2b618...60a At man på generelt grunnlag får opptil 3 dager lønnet permisjon. Anonymous poster hash: 8b666...9d5 Og derfor skrev jeg at " du kan få opp til". Ikke gitt at det er slik alle steder. Anonymous poster hash: 2b618...60a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Før var det mer vanlig i lønnsforhandlinger at den skulle få 3 dagers permisjon når det var barnehagestart........men da min minste skulle begynne for 2 år siden, fikk jeg beskjed om at det ikke er noe bestemt lenger,men helt opp til arbeidsgiver! Jeg fikk 1 dag til dette for sjefen såg ikke behov til å gi meg mer...........mens barnehagen sa bestemt at jeg måtte være der i 3 dager...... så skal ikke være lett dette her!!!!!!!! Heldigvis for meg hadde jeg en fridag den uken i tillegg og at mellomste gikk i samme bhg. Dermed trengde jeg ikke 3 dager! mitt barn følte seg trygg nok på de ansatte også. Anonymous poster hash: 4f815...326 Djis! Vær så snill å begrens antall prikker og utropstegn. Ingenting av det du skrev her var noe som verken trengte å "henge i luften" eller som jeg regner med at du er SÅ sint for`? Anonymous poster hash: 44b0d...c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå