Gå til innhold

Nå gir jeg opp ammingen :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen har vært unormalt kavete fra dag en. Jeg har ammet nærmest konstant! Alle rundt meg har vært helt satt ut av hvor lenge og ofte han har spist. Enda mer satt ut har de vært over hvor kavete han er. Han ligger ikke i fanget, han står! Han sutrer masse, griner en del. Han sover ikke på dagen, kun på natten. Det går 2,5 time fra starten på ett måltid til det neste... Jeg er på randen. Så sliten og lei. Han har det ikke bra heller...

Anonymous poster hash: 5d461...0aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen da? Hvilke tiltak har du allerede prøvd?

Skrevet

To mnd.

Har ammet konstant nærmest.

Tilbrakt hele dager i sengen.

Drukket havresuppe etc for å øke prod.

Babyen suget 4-5 ganger før han svelger...

Anonymous poster hash: 51c5b...b5a

Skrevet

Antar du har prøvd det du kan og hørt på råd allerede og det er faktisk helt lov å kaste inn håndkleet.

Jeg måtte også gi meg etter mye kamp. Følte meg som en dårlig mor, men det var jeg faktisk ikke:)

Anonymous poster hash: bf448...adc

Skrevet

Sjekka om babyen har låsning i nakke/rygg? Det kan hende det gjør vondt å amme. Prøvd Syntocinon?

Anonymous poster hash: fe388...0b7

Skrevet

Babyen har vært unormalt kavete fra dag en. Jeg har ammet nærmest konstant! Alle rundt meg har vært helt satt ut av hvor lenge og ofte han har spist. Enda mer satt ut har de vært over hvor kavete han er. Han ligger ikke i fanget, han står! Han sutrer masse, griner en del. Han sover ikke på dagen, kun på natten. Det går 2,5 time fra starten på ett måltid til det neste... Jeg er på randen. Så sliten og lei. Han har det ikke bra heller...

Anonymous poster hash: 5d461...0aa

Vet du...Det er HELT GREIT! Gå over til flaske, og se heller om du klarer å holde på bare nattamming? Lykke til :)

Anonymous poster hash: 210d4...440

Skrevet

Tar babyen sutt? Det reddet meg fra å sitte å amme 20 t i døgnet...

Skrevet

Han tar smokk. Har tatt den fra dg to.

Hi

Skrevet

Men her høres det nå ikke ut som om det er produksjonen det er noe i veien med, men som om ungen har vondt! Høes ut som om ungen får vondt av ammestilling eller noe slikt. 

Sjekk for låsninger og få ungen til en fysioterapeut og/eller kiropraktor før du gir opp!

Anonymous poster hash: 78c4e...053
Skrevet

Han går til manuellterapeut. Har hatt to behandlinger, sjal ha en til.

hi

Skrevet

Prøv å amme først, og gi flaske etterpå. Det er ingen skam i å verken amme, amme og gi mme eller kun gi mme. Du bestemmer, det er ditt valg.

Skrevet

Var det samme her, jeg stresset med amming (fordi det er jo det man skal gjøre, og alle kan amme, Gro Nylander sa jo det), han kavet og kavet, og sov ikke på dagtid, og nei, det var ingen låsning eller noe unormalt. Jeg fortsatt til tross for at sunn fornuft og magefølelse tilsa at jeg burde gå over til flaske. Ammet meg til en finfin depresjon og tilknytningsvansker som førte til at det tok 2 år før jeg følte meg som en mamma.

Hvis du føler dette går feil vei og du har prøvd alt. Prøv flaske. Ikke sikkert babyen vil kave mindre, men i det minst vil du ha mulighet til å få avlastning. Alt for å slippe at hver gang babyen gråter, så tenker du "nei! Ikke foring igjen!"; det var nemlig det jeg tenkte.

Lykke til.

Anonymous poster hash: e2349...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...