Gå til innhold

Mye bruker dere på mat i mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

12 000 - 13 000 kr. 2 voksne og 4 barn. Nå skal det sies at to av barna må regnes som voksne x2 hver av dem på matinntak ;)

Anonymous poster hash: 8a935...ec6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

7000-7500 tipper jeg. To voksne og tre barn.

Skrevet

15.000-20.000. To voksne og to små på 9 mnd.

Anonymous poster hash: 1a7a4...d0a

Skrevet

I snitt ligger vi på akkurat 4000 i mnd, to voksne.

Syns vi spiser godt, mye ferske grønnsaker og frukt, kjøper reine kjøtt- og fiskeprodukter (men handler de oftest på rødlapp). Kjøper en halv elg hver høst, lager syltetøy og plukker bær og sopp om sommeren, så har mye fint i fryseren.

Drikker ikke melk, men litt juice, og en del pepsi max :P Tror lett jeg kunne kuttet en 1000 lapp, men det vil jeg ikke. Må også legge til at mannen har kantine på jobben, så det går lite på pålegg og brød.

Skrevet

Tipper mellom 6-7000... Familie på 7.... Har alltid frukt og grønt. Lager mye middag fra grunnen av og baker mye selv;) har det veldig bra synest vi

Anonymous poster hash: 5cb69...bb6

Skrevet

Ligger på ca 4000 kr. Er en voksen og et barn + en ungdom en gang i uken + annen hver helg.

Anonymous poster hash: 1db49...894
Skrevet

Litt over 7000,- er to voksene, to skolebarn og en baby

Anonymous poster hash: 60e42...d11

Skrevet

Tenker totalt på hva dere bruker i matbutikken. av husholdningartikler og mat.

Anonymous poster hash: 1c2b5...242

Legger av 4000 kr hver mnd til mat og husholdning, har tidligere brukt opptil 10 000 kr (!!!) men nå har vi egen matkonto med eget bankkort. 2 voksne og et barn foreløpig, venter barn nr to snart. 

Anonymous poster hash: 249f0...10a

Skrevet

Ca 1000 lapp, noen ganger 1200. Bor i Sverige :-)

Anonymous poster hash: 18611...5ca

Skrevet

Minst 12.000 kr.

To voksne og fire barn, hvor de to eldste er aktive idrettsgutter som er rene forbrenningsovnene, maten går rett gjennom og de er sultne støtt ;)

Anonymous poster hash: ff3b5...087
Skrevet

Man kan tenke kun PRIS, og bruke veldig  lite. Men skal man spise SUNT så blir det dyrt.

Dersom man skal kjøpe masse friske grønnsaker, rent kjøtt, og fersk fisk, da blir det dyrt.

Dersom man ikke lager pannekaker, og risengrynsgrøt, posetomatsuppe, og pølse og stappe, men man lager middager med masse grønnsaker, salet, og fersk fisk, kjøtt og fyl, og styrer unna farsemat osv, da går pengene.

Vi bruker utrolig mye grønnsaker, har salat til nesten alt, og antall paprika og agurker hver uke er høyt. Vi bruker mye egg, mais, og løk, veldig veldig mye løk.

Mye gulerot, brokkoli og blomkål. Veldig mye.

Vi kjøper fersk fisk, og vi bruker rent svinekjøtt og kylling. En del på sjømat og en del på skikkelige oster ol.

Vi kjøper kun styrk melk, og biola.

Slikt koster. Vi bruker sukrin og mandelmel, og handler en del fungsjonell mat osv

I tilegg kjøper vi økologisk og kortreist og norsk.

Vi er 2 voksne og en 9 åring.

bruker mellom 7 og 8 tusen.

Men midt oppi all dette sunne, så er vi pepsi max hekta og det går i snitt 10 stk 1 1/2 liters flasker pr uke :(

Anonymous poster hash: 8da46...b78
Skrevet (endret)

Budsjett på 7000, ligger alltid rundt 8000

To voksne og to barn under 5

Endret av PartyOfFour
Skrevet

Bruker lett 7000-8000tusen, to voksne og to små. Spiser fersk fisk og grønnsaker, MYE pålegg og brød/knekkebrød og alltid minste tre forskjellige frukter i hus. Synes det er vanvittig mye penger, men aner ikke hva jeg skal lage som gjør det billigere.. Spiser ikke stek/koteletter/kylling o.l

Skrevet

Bruker mlm 4-6000 i mnd. To voksne. Ukehandler på Rema 1000, men unner oss god mat og feks litt god øl, brus, mye frukt og grønt, god mat i helgene.

Skrevet

11-12000, to voksne og to barn (ett som spiser som en voksen…) ikke inkludert restaurantbesøk :-(

Skrevet

Leste kun første side i tråden, og utfra det de brukte skjønner jeg at min familie er ekstrem. Vi er 2 voksne, 1 barn og 1 baby, vi bruker ca 20.000 i mnd på dagligvarer(mat, såpe, dopapir, spiser ute iblant å da, osv).... Trodde det var normalt forbruk jeg.. ... Må gjøres noe jeg ser jeg

Anonymous poster hash: a8494...deb

Skrevet

Du trodde det var vanlig å bruke 20 tusen i måneden på mat og husholdning?? Mange familier har vel store huslån og andre utgifter og tror ingen jeg kjenner har økonomi eller ønsker bruke så mye i matbutikken.

I en periode vi var sløve og hadde lite planlegging og oversikt brukte vi rundt 10 000,-, nå med to små og mye å bruke penger på havner vi på rundt 6-7000,- tenker jeg + evt måltidet på café og restaurant. Kunne nok strammet inn ennå litt men.., krever for mye energi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...