Gå til innhold

Trenger motivasjon til å kutte ut Cola

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært avhengig av Cola i mange år. Nå har jeg ikke drukket det siden søndag, og det er en slags rekord for meg. Har så lyst til å fortsette, men i dag er jeg småsyk og hjemme, og det frister så voldsomt å stikke over gata og kjøpe en cola!!! 

Vil dere gi meg litt motivasjon til å la det være?

Anonymous poster hash: f79f4...69d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er skadelig for tennene og vil koste deg en formue om du må til tannlege for å rette opp skadene du kommer til å få hvis du fortsetter å drikke sukkerbomba. Du kan også utvikle hjerte-og karsykdommer samt diabetes og du kan bli overvektig.

Holder det? 😝

Skrevet

Det er skadelig for tennene og vil koste deg en formue om du må til tannlege for å rette opp skadene du kommer til å få hvis du fortsetter å drikke sukkerbomba. Du kan også utvikle hjerte-og karsykdommer samt diabetes og du kan bli overvektig.

Holder det?

Det er hun nok smertelig klar over. Sjokoholikere vet også det, likevel er det maaange som spiser nedfor av det. For ikke å snakke om røykere da!

Anonymous poster hash: 85dd9...7a9

Skrevet

Drikk vann istede! Tenk på gevinsten du får om du holder deg vekk!

Jeg drakk mengder med cola før! Sluttet rundt nytt år. Etter 1-2uker var abstinensene borte, og om jeg drikker et glass iblandt nå, så blir jeg oppblåst og får skikkelig lyst på mer dritt! Det sier litt om hvor ille colaen faktisk er, og hva sukker gjør med psyken. Har i tillegg spart penger på å ikke kjøpe så mye cola som før.. Har på mnd spart 600kr!

Anonymous poster hash: 193f3...ede
Skrevet

Holder det?

"Problemet" er at jeg har BMI på 18,5 og perfekte tenner, så det argumentet biter liksom ikke. Jeg vet jo at du har rett ang helsekonsekvensene, men det virker så fjernt og usannsynlig. Uff, men du har jo rett. Jeg får gå og helle i meg masse vann.

HI

Skrevet

Hva med å gå over til Cola zero/light for en periode. Den er jo i det minste sukkerfri og smaker i tillegg høgg. Etter hvert vil du bli så lei av du kommer til å foretrekke vann ;)

Skrevet

Drikk så mye vann som du orker når du har som mest lyst på cola! Det har hjulpet meg mye. Men jeg må nok innrømme at det hjelper mye mer nå som jeg er kommet over den verste avhengigheten, enn hva det gjorde akkurat da jeg sluttet. Men det eliminerer ihvertfall all lysten som er knyttet til tørste, så det hjelper alltid litt :)

Anonymous poster hash: 68811...bf1
Skrevet

Takk for råd og oppmuntring! Nå har jeg deukket så mye vann at jeg ble kvalm, så nå har jeg ikke lyst på noen verdens ting ;)

HI

Skrevet

Så flott! :)

Anonymous poster hash: 68811...bf1
Skrevet

Sett deg ned og regn ut hvor mye penger du bruker i året på cola.

Hva kunne du tenke deg å bruke en slik sum til?

Anonymous poster hash: f19ae...920

Skrevet

Sett deg ned og regn ut hvor mye penger du bruker i året på cola.

Hva kunne du tenke deg å bruke en slik sum til?

Anonymous poster hash: f19ae...920

Det var et godt råd! Det har jeg ikke turt å gjøre før, men det kan nok motivere, ja :)

HI

Skrevet

Må ikke overdrive vann drikkngen, ikke bra det heller hvis man går til det ekstreme.

Mitt beste tips,( jeg sluttet å røyke før jeg begynte babyplanleggingen i fjor) er å finne på noe som tar bort tankene fra det man er avhengig av, sett i gang med noe, håndarbeidaprosjekt, trene, hobby, foto, samme hva det er, men noe som kan ta litt fokuset.

Annen motivasjonsfaktor er å ta pengene man ellers brukte på avhengigheten og spare dem opp, feks til noe man ønsker seg, en ferie, et eller annet.

Lykke til, jeg savner ikke røykn, men mitt råd er å holde deg 100 % unna cola i framtida, blir ingen festrøyk her heller, da havner jeg utpå igjen garantert.

Anonymous poster hash: 29ea5...c83

Skrevet

Jeg har vært avhengig av Cola i mange år. Nå har jeg ikke drukket det siden søndag, og det er en slags rekord for meg. Har så lyst til å fortsette, men i dag er jeg småsyk og hjemme, og det frister så voldsomt å stikke over gata og kjøpe en cola!!!  Vil dere gi meg litt motivasjon til å la det være?   Anonymous poster hash: f79f4...69d

http://www.whydontyoutrythis.com/2014/02/20-practical-uses-for-coca-cola-proof-that-it-should-not-be-in-the-human-body.html

Her har du svaret :)

Skrevet

Man kan bli småsyk (få influensasymptomer) av å kutte ut koffein. Drikker du ikke kaffe, vil jeg anbefale en kaffekopp. Slik får du dosen din uten å bli tjukk å få dårlige tenner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...