Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Skal sette inn hormonspiral for første gang neste uke, gruer meg skikkelig og når jeg sitter å googler kommer jo det ene og andre opp, folk som besvimer og sier at det er kjempevondt + + +..innimellom skriver noen at det ikke var noe ille, som en vanlig GU..men er det MEST vanlig at det er vondt eller er det de som har vondt som skriver mest på nett?? uff gruer meg skikkelig mye..hadde en veldig tøff siste fødsel så bare tanken på smerte i det området igjen gjør at jeg blir helt kvalm... Anonymous poster hash: 6a866...006
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Tror de som roper høyest er de som syntes det var vondt. Mem jeg skjønner at du gruer deg! Det gjorde jeg og. Men viste seg at det var fullstendig bortkasta bekymringer Jeg valgte å gå til privat gynekolog og ikke fastlege. Tok en paracet og en ibux før jeg dro. Det mest smertefulle med hele greia var når hun skulle ha på plass den der metall-dingsen som åpner opp glufsa Men den er jo standard på enhver GU. Anonymous poster hash: bcc08...92f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Det er vel slik at de som har vondt gjerne skriver om det.. Kan neppe berolige deg.. Jeg satte inn spiral under en utskraping, så "slapp" den skrekken du har, men den måtte jo ut igjen. Jeg var redd det gjorde vondt, var T-spiral mener jeg å huske. Tenkte det kom til å gjøre vondt siden livmorhalsen ble videt litt når hakene skulle ut, men nei. Kjente ingenting, som en vanlig celleprøve Anonymous poster hash: aedb2...e3a
MillaCamilla Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Gruer meg som en hund men kjente ingenting:-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Jeg kjente ikke så mye til det, litt ubehagelig, men absolutt ikke noe å grue seg til. Men jeg hadde babyen med meg, og han lå og gråt i vogna og ville ha smokken sin, så jeg lå der og sang for ham
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Jeg satte inn spiral første gang FØR jeg hadde født. Vondt? Ja! Legen måtte vente litt med å fullføre prosedyren fordi hele området krampet seg.. Andre gang jeg satte inn spiral, så hadde jeg født først. Jeg gruet meg som en hund -hadde forrige innsetting friskt i minnet. Tok smertestillende før jeg dro til legen. Om det var pillene eller det faktum at området hadde vært åpnet før i forbindelse med fødsel, vet jeg ikke -men det var helt smertefritt! Lykke til! Det går nok bra, skal du se! Anonymous poster hash: 04501...aa6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Jeg gruet meg veldig, men det gikk kjempefint. Var egentlig som en helt vanlig GU - litt ekstra ubehag akkurat spiralen den gikk inn gjennom livmorhalsen, men det var ikke direkte vondt, og varte bare i noen få sekunder. Det var virkelig ikke noe problem. Anonymous poster hash: 93066...868
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 For min del var det mer ubehagelig enn direkte vondt, men det er fort gjort, tar bare noen sekunder. Derimot har jeg begge gangene jeg har satt inn spiral slitt med lette magekramper i et par timer, noe som visst er ganske vanlig. Det kan altså være lurt å ta noen paracet på forhånd. Du bør også være obs på at man gjerne blør litt etterpå. Anonymous poster hash: 778cc...0f6
Daquiry Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Ta to Ibux før du setter den inn, så blir det ikke så ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Var ikke noe vondt verken å sette den inn eller ta den ut. Visste ikke at det var noe en skulle grue seg til en gang jeg. Har aldri hørt at det skulle være noen "big deal", og det var det ikke heller. Anonymous poster hash: b09c8...933
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Fint du er forberedt, for det er sykt vondt! Anonymous poster hash: f9368...4d1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Takk til dere som beroliger meg litt, håper jeg er en av dem som ikke synes det er så ille, huff gleder meg til det er overstått! Skal ta paracett på forhånd ja, takk for tips. HI Anonymous poster hash: 6a866...006
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Første gang var det syyyyyykt vondt!! Men legen kjørte spiralen gjennom livmorveggen, hva visste vel jeg. Jeg syns det var grusomt! Ble jo gravid med nr 2 pga dette... Andre gang gikk jeg til gynekolog ig det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Jeg gruet meg som bare det pga første gang. Så nå har jeg en spiral en plass i magen, har hatt den 14 år. Den kunne bare være der sa legene, de dåg den på en røntgen jeg tok pga ryggen. Det pga en idiot lege som ikke kunne jobben sin. Gruer meg uansett å sette inn ny.. Men er ikke så ille når slt er ok) ekkelt meg gyn uansett Anonymous poster hash: 88a4d...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå