Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 av og til :-) Oppretter emner i ny og ne får å få svar/meninger om konkrete ting men også for å råd/tips og gjerne litt oppbakking :-) Men blir som mange andre her rimelig sjokkert hva mange VOKSNE damer får seg til og skrive :-( Ofte er det totalt urelevant mtp hva hi spør om? Det er viktig å tenke på at man ikke vet hvordan personene har det og hva de gjerne sliter med utover emnet som publiseres. Det jobbes mye med å bekjempe mobbing blant barn og unge både i skolen og det som blir mer og mer aktuelt nettmobbing. Det er til og med heldigvis blitt mer fokus på mobbing på arbeidsplassen og større åpenhet om psykisk helse osv. Jeg leste nettopp en artikkel om nettmobbing som har ført til at mange unge tar selvmord og dessverre gikk tankene mine til dette forumet med engang :-( Tenker ofte på at det er mødre som svarer disse til tider stygge og direkte ondskapsfulle tingene. Takk og pris for de av dere som kommer med fornuftige svar, til tross for at dere er uenige :-) Jeg for min del, tenker gjerne i flere dager før jeg tør å poste ett uskyldig spørsmål i frykt for sjokkerende urelevante svar. Jeg poster alltid anonymt, men er redd for frekke uventede svar. Er feks sjokkert over "mobbing" av skrivefeil. De fleste jeg kjenner ihvertfall gremmes mtp hvordan lærerene håndterte dysleksi før i tiden, barna var da mindre inteligente og behandlet deretter. Det ble fokusert veldig på skrivefeil i skolearbeid, det bør det gjøres, men barn med dysleksi får heldigvis bedre oppfølging og skrivefeil blir underordnet det faktiske arbeidet. Vi skylder gjerne på at lærerne før ikke hadde den viten og kunnskap om dysleksi MEN det har vi heldigvis nå!!!! Så hvorfor skal enkelte innlegg bare kommenteres med alle skrivefeil TS har gjort? Det er helt urelevant, vi er kommet lenger i dagens samfunn enn som så. Min mann har dysleksi, ganske mye og de vanligste ord må jeg ofte stave. Alikevel har han høy utdannelse og VELDIG bra stilling i ett stort firma. Og dette med trolleinnlegg , hva er det for noe? Fullstendig idiotisk, først og fremst av de som gjør det. Men med en gang ett innlegg får mange svar, så slår det ikke feil. Plutselig vender tråden og det er kun snakk om trolleinnlegg :-( De som tenker at dette er tull, la være å svare da vel? Det er mange "tragiske" innlegg som blir beskyldt for å være tull, hva om det ikke er det? Hvis dere skal svare, så oppfordrer jeg til å svare som om det er ett reelt emne. Om det er ett trolleinnlegg, så er det nok flere av de som følger med som er i en tilnærmet situasjon ! Og til dere som synes trolleinnlegg er morsomt i en lite spennende hverdag, vær så snill og slutt med det? Det skaper så mye usikkerhet :-( Ps dette er ikke ett trolleinnlegg ;-) Anonymous poster hash: 452b2...964
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Men hvis du er så livende redd for hva folk vil svare, så er det vel bare å la være å skrive? For da er man ikke sterk nok til å være på et forum som dette. Det er jo ikke unikt, bare se i debattfeltene til nettavisene, der er det tusen ganger verre. Hvorfor bryr du deg i det hele tatt om hva noen ukjente idioter av noen tullinger på et anonymt forum på internett mener? Skjønner ikke at det kan bety noe for noen i det hele tatt. Jeg driter en lang en i hva folk her inne mener jeg. De betyr jo ingenting for meg! Anonymous poster hash: c0783...5ef
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Det med klaging over skrivefeil er bare utrolig irriterende. Skjønner ikke at folk gidder en gang. Så lenge man skjønner hva som står der så er vel ikke så farlig med noen skrivefeil. Anonymous poster hash: 6c37c...e3e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Dytter denne opp Veldig bra innlegg! Bra at noen tørr å stå frem. Selv har jeg et par spørsmål, tips jeg trenger, men tørr jo rett og slett ikke å publisere noe her, for noen skall ALLTID bite og glefse.. Anonymous poster hash: 1ba91...57f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Dytter denne opp Veldig bra innlegg! Bra at noen tørr å stå frem. Selv har jeg et par spørsmål, tips jeg trenger, men tørr jo rett og slett ikke å publisere noe her, for noen skall ALLTID bite og glefse.. Anonymous poster hash: 1ba91...57f Det skal jo ikke være slik at man ikke tørr å skrive noe her,da er det noe galt Vi skal aldri godta mobbing og hets,uansett!!! Det handler da ikke om å være sterk nok eller ikke til å være her,vi må kunne forvente å ikke bli mobbet eller hetset her uavhengig av hva man kommenterer eller spørr om
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Dytter denne opp Veldig bra innlegg! Bra at noen tørr å stå frem. Selv har jeg et par spørsmål, tips jeg trenger, men tørr jo rett og slett ikke å publisere noe her, for noen skall ALLTID bite og glefse.. Anonymous poster hash: 1ba91...57f Det skal jo ikke være slik at man ikke tørr å skrive noe her,da er det noe galt Vi skal aldri godta mobbing og hets,uansett!!! Det handler da ikke om å være sterk nok eller ikke til å være her,vi må kunne forvente å ikke bli mobbet eller hetset her uavhengig av hva man kommenterer eller spørr om Da er vi to om som veit at det da er noe ille gæli her.. Ja, er liksom det, og med min barndom og oppvekst hvor jeg ble mobbet daglig, så ser jeg ikke noe forskjell i det og av å være her inne. Voksne mennesker som oppfører seg som hormonelle 12 årige-jenter som tror de blir kule av å måle hvem som er størst i munnen. Nøyaktig! Har sett flere tråder der noen folk innrømmer at de har et problem, at de ikke kan la være av å kommentere trassig og rett og slett vær bitchy. Er veldig synd det, har en del ting jeg kunne delt med andre og spurt om tips og råd, men jeg lar være å publisere det, for noen bare må absolutt kjefte rundt.. Men er ikke bare dritt å få, har blitt backa up av ukjente folk, og hyggelige svar og koselige folk og da Så dritt er det bare ikke. Får se om jeg blir frynsa av svaret jeg ga her. Anonymous poster hash: 1ba91...57f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Akkurat kan ikke med all min fornuft forstå at enkelte synes slik oppførsel er greit??? Selv om jeg er redd for å publisere noe, så vil jeg jo gjerne ha svar på enkelte ting! Og jo jeg tåler frekke svar, men det er ikke greit for det! Minner meg om en fra barndom en som alltid var frekk, stygge og likte og drite ut andre,! Jeg tok det veldig til meg og slet veldig med alt det han gjorde (han var aller verst mot meg). Alle sa jaja ikke bry deg, det er bare sånn han er! Ja, men det er vel alt annet enn greit å oppføre seg sånt mot andre folk? Håper ihvertfall de fleste her inne er MOT nettmobbing når det gjelder barn. Det kan faktisk være like sårt for voksne folk også! Det e nok mange her inne som feks ikke har så stort eller nært sosialt nettverk og bruker forumet for å lufte tankene og får å få tips og råd, da de ikke har så mange andre å spørre? Noe har. Vi rett og slett ikke lyst å ta opp me våre nærmeste :-( Det kan jo umulig være greit at vi skal være nødt å tåle grunnløs utskjelling og frekke kommentarer fordi vi "våger" og publisere noe her? Jeg hadde selv ett innlegg, hvor jeg spurte om hvor mye det var vanlig å betale ei trillepike (da det er nooooen år siden jeg selv var det, dengang var satsen 10 ,- timen ). Jeg fikk bla til svar av ei så lurte på hvilken mor jeg var som ikke giddet å lufte ungen min selv?? Om jeg hadde ett handikapp som gjorde at jeg ikke kunne være ute med ungen min selv? Herregud er det mulig????!!! Hun visste ingenting om bakgrunns historien min, faktum var at jeg hadde behov for trillepike 2 timer hver mandag, da mannen min jobber lengre og de eldste skal på fotball og drill! Rett og slett logistikk problem akkurat denne dagen i uka! (og faktisk har jeg ett handikap, noe som er HELT urelevant ift spm hehe). Dette svaret lo jeg bare av! Men klart at enkelte svar stikker litt, selv om jg ikke kjenner personene bak kommentarene. Nå har ikke jeg personlig fått så mange frekke svar, men jeg gremmes av mange andre svar og blir ofte rimelig paff! Når det er sagt ER DET MYE POSITIVE KOMMENTARER, GODE RÅD OG OPPBACKING FRA FORNUFTIGE JENTER! TUSEN TAKK SKAL DERE HA ;-) DERFOR "GIDDER" JEG Å POSTE HER INNE! DET SKAL IKKE VÆRE SÅNN AT KUN DE SOM ER BITCHY OG FREKKE SKAL KUNNE POSTE HER INNE? Hi Anonymous poster hash: 452b2...964
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Akkurat kan ikke med all min fornuft forstå at enkelte synes slik oppførsel er greit??? (....) Anonymous poster hash: 452b2...964 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg... Og slike minner du bærer frem og forteller meg her, kunne nesten tro at det var jeg selv som hadde skrevet det... Jeg tok også til meg ting veeeeldig personlig når den styggeste jævelen av en drittunge (ja, nå sa jeg det rett ut, thehe)jeg gikk i klasse og barnehage med i 13 år, var styggest mot meg, og folk bare; han er bare sånn blablabla, men det er jo absolutt INGEN unnskyldning for å være totalt rævkjørt og totalvraker av andres liv- spess de med veldig dårlig selvtillit fra før av, så hvorfor gjøre det verre.. Og føler jo det er jo ingen forskjell til her inne, når som du sier, folk en ikke aner eksisterer, angriper en for et simpelt spørsmål vi stiller til andre her inne.. Men de som bare elsker å slenge dritt overalt, føler at de bare MÅÅÅÅ svare, og hva svarer de? Trassige, spydige og kyniske og rett og slett grusomme svar. Paff har jeg flere ganger blitt jeg også, så du er ikke aleine, hehe Og det der du sier, at du trengte trillepike.. hva pokker hadde den personen noenting med hvorfor du trengte litt hjelp, halo... De slenger heller mere dritt enn å faktisk å høre med fakta, meget høl i huet.. Du har full støtte fra meg- selv om dette skjedde for et par år sia Men ja, er mye som stikker.. Selv er jeg ikke gamle kvinnfolket (ble 20 forrige måned), og jeg tørr jo absolutt ikke å poste ting her, spørsmål og lignende, for jeg er så sikker på at noen bare må slenge dritt og avspore helt fra temaet, og drittslengerne vil jo bare såre.. Og det er det siste og mange andre trenger, de som allerede sliter med seg selv. Mennesker as.. Ska'kke vær lett.. VELDIG, VEEEELDIG ENIG! Masse bra også! Og støtte fra andre bra folk! Anonymous poster hash: 1ba91...57f
Hjertefru Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Har ikke vært her mer enn vel året, men syns der har hardnet litt til her i det siste. Reagerer på en del usaklige svar fra anonyme...i morges var det en tråd om sykmelding i graviditet som fikk flere svar som jeg reagerte på , for å ta et eksempel. Noen av svarene som har kommet i det siste er både humørløse og følelseskalde.Er klar over at noen vil alltid bruke et slikt forum som sin private søppelbøtte, men syns som sagt at det har blitt litt mindre trivelig her i det siste....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Har ikke vært her mer enn vel året, men syns der har hardnet litt til her i det siste. Reagerer på en del usaklige svar fra anonyme...i morges var det en tråd om sykmelding i graviditet som fikk flere svar som jeg reagerte på , for å ta et eksempel. Noen av svarene som har kommet i det siste er både humørløse og følelseskalde.Er klar over at noen vil alltid bruke et slikt forum som sin private søppelbøtte, men syns som sagt at det har blitt litt mindre trivelig her i det siste.... Ja, det har det. Ble selv medlem i mai i fjor, og da så jeg ganske lite til slike visse oppførsler, og da var det jo veldig greit å snuse litt her inne. Så ikke denne tråden, men kan nesten se for meg hvordan det endte opp med.. Veldig synd det der :/ Ja, nemlig, og vil heller kalle det direkte nettmobbing, for de som bruker det her som du sa, som personlig søppelbøtte, så er jo nok deres mål å såre mest mulig og de holder ingenting tilbake når det kommer til det å vær størst i kjeften og såre mest mulig. Veldig leit. Anonymous poster hash: 1ba91...57f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Fint å høre at flere er enig med meg :-) For all del det er lov å være uenige , det er jo derfor man søker råd :-) For å få konstruktiv og relevant tilbakemelding !!! Eg blir som sagt ganske paff over enkelte tilbakemeldinger og drittslenging at jeg av og til får vondt i magen rett og slett på vegne av hi, selv om det ikke er meg det gjelder. Det kalles vel empati ... Voksne mødre bør vel ha evnen til å vise empati, respekt og medfølelse. Jeg har forståelse for at noen blir provesert og antar at enkelte innlegg kun er ment som provokasjon ? Men enkelte kommentarer henger rett og slett ikke på greip og har ingen relevans what so ever! Man kan jo i visse tilfeller la være å svare, dersom man ikke har noe fornuftig og konstruktivt å komme med! Det er helt sinnsykt å følge med på en diskusjon som får mange positive/sympatiske kommentarer fylt med medfølelse. Akkurat idet jeg tenker at NÅ snur diskusjonen hvert øyeblikk! Og jaggu får jeg rett, da kommer de verste spydigheter og ekle kommentarer"....... Og så.... Beskylding om trolling :-) Herrefred, dersom det skulle være trolling så blir det KUN spekulasjoner og jeg mener at dersom man mener ett innlegg er tull så får man heller la være å lese og ikke minst kommentere det. Det er MANGE tragiske saker og hva oppnår man med å komme med beskyldninger om trolling? Tenk hvis disse tragiske innleggene da er ekte? Selv om kanskje innlegget faktisk er trolling, er det sikkert mange som følger med som sitter i tilnærmet identiske situasjoner og det må være sårt! Damer som feks opplever utroskap, blir sparket på det groveste mens de ligger nede og prøver å gjøre det beste for bla sine barn! Nei fysj altså, spar meg for sånt.... Hi Anonymous poster hash: 452b2...964
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 Ps følg med, for nå snur snart tråden og alle de som føler det er "livets rett" og rakke ned på andre kommer til å komme med kommentarer her hehe! Anonymous poster hash: 452b2...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå