Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, har ikke vært så aktiv her inne. Første gang jeg er på et nettsamfunn så tar litt tid i å komme meg inn i alt :) .Jeg er så sykt kvalm, føles ut som min siste time er kommet, jeg spyr hele døgnet:( Bruker seaband men føler ikke det funker, ingefær prøver jeg også. Er det noen som har noen tips? Skal til legen igjenn i dag å høre om det er noe jeg kan få, sjefen er forbannet for at jeg har vært sykemeldt ei uke nå. Tør ikke å ringe å si at jeg ikke kommer i morgen,nesten så jeg vurderer å tvinge meg på jobb. Truer med å ikke la meg begynne i ny stillingen jeg har fått:( . Dette er ikke en ny jobb bare fast stilling, er så skuffet over sjefen. Jeg har vært åpen om at vi prøver på et nytt barn. Takk for at du leste:) mye hormoner som herjer kjenner jeg.

Prøv B6 vitamin-det hjalp meg ved forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

🍼🍼🍼

1. Sunnisol, mipmipmip, Tredjemann på vei <3

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, catwoman4

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.

19. Lano-mamma, Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, Bifrost, RosaParasoll

21. MaySun

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28.

29. Ponkepenk, bellina

30. Tre blir til fire,Frupedersen

 

Håper dette er riktig liste? Ikke vært inne på en stund...

Endret av DrømmeSofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsemams74: jeg er helt enig med deg. Under prøvingen så var jeg her inne på forum hele tiden, men ble veldig stresset av det, og det klaffet aldri med noe. Men så fort jeg ikke var her inne på forumet så satt spiren. For da var jeg mere avslappet og tenkte ikke så mye på det andre skrev her inne. Har aldri tatt en eggløsningstest, tok bare en graviditetstest. Det jeg tar inn nå er en folat pr dag. Og prøver å unngå å være så mye her inne, for kroppen blir påvirket av å lese om alt som skjer med alle her inne, f.eks det å lese om de som har mistet, det er helt forferdelig. Man blir gående å tenke, gruble og ikke minst kjenne etter... Det er ikke bra for en som er gravid. Så, da var det sagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsemams74: jeg er helt enig med deg. Under prøvingen så var jeg her inne på forum hele tiden, men ble veldig stresset av det, og det klaffet aldri med noe. Men så fort jeg ikke var her inne på forumet så satt spiren. For da var jeg mere avslappet og tenkte ikke så mye på det andre skrev her inne. Har aldri tatt en eggløsningstest, tok bare en graviditetstest. Det jeg tar inn nå er en folat pr dag. Og prøver å unngå å være så mye her inne, for kroppen blir påvirket av å lese om alt som skjer med alle her inne, f.eks det å lese om de som har mistet, det er helt forferdelig. Man blir gående å tenke, gruble og ikke minst kjenne etter... Det er ikke bra for en som er gravid. Så, da var det sagt:)

Er også veldig enig her! Men at j bekymrer mer mye uansett, ja d gjør j! D er pga blødninger, selv om d sies at blødninger er veldig normalt. Allikevel klarer j ikke la være å tenke på d..særlig når d står at 50% av de som blør mister!

D blir absolutt ikke noe bedre av å lese og klikke rundt på alle mulige forum og nettsider, d er j så enig i!

Fikk uansett mld av fastlegen min idag, om fortsatt stigende hcg, nå på 15000! Så d gjorde dagen litt bedre! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol, mipmipmip, Tredjemann på vei <3
2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3
3. DrømmeSofie, Toolose
4. JeanetteMarie
5.
6. Tuppen85
7.
8. Silhouette, lillyheart, tikl
9. Bonusmamma, Love my kidz
10. Håpet om nr 3 :-)
11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, catwoman4
12. AKO91, frø-i-magen, Optatium
13. Snurrballong, Limona, Gi89
14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78
15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen
16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83
17. VurdererBaby
18.
19. Lano-mamma, Milli, Coccobahhia
20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, Bifrost, RosaParasoll
21. MaySun
22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali
23. lykkeligravid2, Mrs meg
24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89
25. To små troll
26.
27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone
28.
29. Ponkepenk, bellina
30. Tre blir til fire,Frupedersen

 

 

Vært på ultralyd og sett ett bankende og sterkt hjerte i dag, og har også blitt flyttet en dag frem på terminlista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fått termin 29. november og det blir en skikkelig attpåklatt om alt går bra. Har en 13 og 10åring fra før. Skal på tidlig ultralyd i morgen. Er ikke noen ungfole med mine 39, men føler meg så langt mye bedre enn ved tidligere svangerskap. Kjenner det mest på puppene og litt stikkinger:-) hadde en liten blødning rundt menstruasjon og tok testen på grunn av at jeg kjente igjen de store harde puppene:-P

Attpåklatter er supre! Jeg har tre gutter på 17, 13 og 1,5. De to store koser seg glugg i hel med minstemann! De er virkelig helt fantastiske med han, og leker og koser. Tror de har godt av det selv også, for tenåringer vil jo ikke ha så mye kos og klem av mamma lenger... Gled deg!

 

Jeg er også 39, men føler meg i fin fysisk form, så dette skal gå bra:) spennende med tidlig ul. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk jenter :-) var hos legen forrige mandag og fikk henvisning til sykehuset pga fare for komplikasjoner, men ikle mottatt noe innkalling enda. Hvor lang tid skal det egentlig ta da? Synes disse dagene er ekstremt lange...

Jeg tror fort det kan ta noen uker dessverre. Jeg etterlyste min henvisning til duotest etter 2 uker og fant da ut at den var sendt videre til et annet sykehus. Til sammen tok det nærmere tre uker før jeg hadde innkallelsen i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp bestilt time til ultralyd mandag 5. mai  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  Koster 1850 kr, men gubben får være med å spleise!  :P Er nok verdt pengene, for de kan vel se ganske mye når jeg er i uke 12?? 

Kjenner jeg grugleder meg litt, har en tendens til å tenke det verste, så blir godt å eventuelt få avkreftet at alt er normalt!! Måtte ukene gå fort i tiden som kommer  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen stryke meg fra lista? Ligger innlagt på Ullevål grunnet svangerskap utenfor livmoren. Måtte operere bort venstre eggleder og er nå ikke lenger gravid:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sunnisol, mipmipmip, Tredjemann på vei <3

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, catwoman4

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.

19. Lano-mamma, Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21. MaySun

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28.

29. Ponkepenk, bellina

30. Tre blir til fire,Frupedersen

 

 

 

Kjære mammadrøm! Dette var triste nyheter. Jeg har fjernet deg fra lista, men håper du er snart tilbake i forumet. Ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen stryke meg fra lista? Ligger innlagt på Ullevål grunnet svangerskap utenfor livmoren. Måtte operere bort venstre eggleder og er nå ikke lenger gravid:-(

 Huff, det var veldig leit å høre! :/ Føler med deg, klarer ikke å sette meg helt inn i hvordan du har det. En liten trøst er jo at man i alle fall har muligheten til å få barn, men vanvittig trist uansett :-( Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp bestilt time til ultralyd mandag 5. mai  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  Koster 1850 kr, men gubben får være med å spleise!  :P Er nok verdt pengene, for de kan vel se ganske mye når jeg er i uke 12?? 

Kjenner jeg grugleder meg litt, har en tendens til å tenke det verste, så blir godt å eventuelt få avkreftet at alt er normalt!! Måtte ukene gå fort i tiden som kommer  :bond:

* bekreftet!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

1. Sunnisol, mipmipmip, Tredjemann på vei <3

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, catwoman4

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.

19. Lano-mamma, Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21. MaySun

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28.

29. Ponkepenk, bellina

30. Tre blir til fire,Frupedersen

 

 

 

Kjære mammadrøm! Dette var triste nyheter. Jeg har fjernet deg fra lista, men håper du er snart tilbake i forumet. Ta vare på deg selv.

Helt enig!! Det var trist å høre Mammadrøm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Har fått termin 29. november og det blir en skikkelig attpåklatt om alt går bra. Har en 13 og 10åring fra før. Skal på tidlig ultralyd i morgen. Er ikke noen ungfole med mine 39, men føler meg så langt mye bedre enn ved tidligere svangerskap. Kjenner det mest på puppene og litt stikkinger:-) hadde en liten blødning rundt menstruasjon og tok testen på grunn av at jeg kjente igjen de store harde puppene:-P

 

Attpåklatter er supre! Jeg har tre gutter på 17, 13 og 1,5. De to store koser seg glugg i hel med minstemann! De er virkelig helt fantastiske med han, og leker og koser. Tror de har godt av det selv også, for tenåringer vil jo ikke ha så mye kos og klem av mamma lenger... Gled deg!

 

Jeg er også 39, men føler meg i fin fysisk form, så dette skal gå bra:) spennende med tidlig ul. Lykke til!

 

Ja, tror også dette blir stas, vi har sagt det allerede slik at de ikke skulle bli engstelige om jeg ble dårlig slik som i tidligere svangerskap. Rørende å se hvor glade de ble! Tror du har helt rett at de har godt av småsøsken:-) de sier ofte at dette vil bli så bra! At de skal hjelpe til og lære barnet det ene og det andre. Minsta på 10 var litt opptatt av om vi hadde gjort dette mens de var hjemme;-P

Så bra at du føler deg i bra form:-) Syns jeg er mye roligere denne gang-sikkert blitt mer moden med årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy hcg hadde du ved forrige blodprøve may sun og hvor lang tid var det mellom hver? :-)

.

 

J har målt hcg tre ganger, hvor første var på litt over 200 11.mars, 14.mars hadde den økt til 1300, og nå på fredag 28.mars var den altså på 15000. Så d øker fint : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

1. Sunnisol, mipmipmip, Tredjemann på vei <3

2. Nummer2.2014, Bamsemams74, spire.nr.2<3

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma, Love my kidz

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, Bridgeth, catwoman4

12. AKO91, frø-i-magen, Optatium

13. Snurrballong, Limona, Gi89

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989, Gosseklompen

16. Malv, Pixxi, Ulvemamma, sminth, Ina-83

17. VurdererBaby

18.

19. Lano-mamma, Milli, Coccobahhia

20. Sirimalen, prøvestadiet, Bifrost, RosaParasoll

21. MaySun

22.Yasmin❤️hvor er du lille spire❤️, Eliamali

23. lykkeligravid2, Mrs meg

24. Krepsen79, prinsesse og ?, Poteto, Charlie89

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten, MartheK, esha, Amone

28.

29. Ponkepenk, bellina

30. Tre blir til fire,Frupedersen

 

 

 

Kjære mammadrøm! Dette var triste nyheter. Jeg har fjernet deg fra lista, men håper du er snart tilbake i forumet. Ta vare på deg selv.
Helt enig!! Det var trist å høre Mammadrøm!!
Veldig trist mammadrøm! 😣 håper du kommer deg raskt og er plutselig tilbake! Hvis d er noen trøst, så møtte min søster gjøre d samme..fem uker etterpå var hun gravid på nytt, og har fått to fine gutter etter hendelsen! Lykke til! Endret av MaySun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time til UL i dag, så skal på tirsdag 8 april! Kjenne eg virkelig kvir meg litt nå, selv tror eg at alt er bra, men kjenne det godt i magen for det!! Off, håper mannen kommer hjem til da. Da er eg 8+1, å håper alt vi ser eit hjerte slå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor høy hcg hadde du ved forrige blodprøve may sun og hvor lang tid var det mellom hver? :-)

.

 

J har målt hcg tre ganger, hvor første var på litt over 200 11.mars, 14.mars hadde den økt til 1300, og nå på fredag 28.mars var den altså på 15000. Så d øker fint : )

 

 

Vil ikke gjøre deg redd, men er ikke det alt for lav doblingstid? Ved dobling annen hver dag skulle du lagt på 166 000 den 28 mars. Ved doblingstid hver tredje dag skulle det vel lagt på over 30 000 den 28 mars?

 

Håper alt er normalt, men ville tatt en UL hvis jeg var deg og sjekket.

 

Anonymous poster hash: e8bed...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvor høy hcg hadde du ved forrige blodprøve may sun og hvor lang tid var det mellom hver? :-)

.

 

J har målt hcg tre ganger, hvor første var på litt over 200 11.mars, 14.mars hadde den økt til 1300, og nå på fredag 28.mars var den altså på 15000. Så d øker fint : )

Vil ikke gjøre deg redd, men er ikke det alt for lav doblingstid? Ved dobling annen hver dag skulle du lagt på 166 000 den 28 mars. Ved doblingstid hver tredje dag skulle det vel lagt på over 30 000 den 28 mars?

 

Håper alt er normalt, men ville tatt en UL hvis jeg var deg og sjekket.

 

Anonymous poster hash: e8bed...cb9

Må innrømme at d ikke akkurat gjorde meg rolig, men heller redd ja! Så engstelig som j har vært mtp blødninger, og nå for lit stigning av hcg.. Kan du dette siden du mener d? Syns d er rart ikke legen min reagerer da!

 

3 weeks LMP: 5 – 50 mIU/ml

4 weeks LMP: 5 – 426 mIU/ml

5 weeks LMP: 18 – 7,340 mIU/ml

6 weeks LMP: 1,080 – 56,500 mIU/ml

7 – 8 weeks LMP: 7, 650 – 229,000 mIU/ml

 

Fant denne oversikten..j var i uke 6 da prøven ble tatt.

 

Første dag på jobb idag på 2,5 uke..yes! D blir laaange 12 timer med dette i bakhodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan og kan, vet at det har gått bra for andre til tross for lite stigning :) Men har også lest mye om at hcg skal dobles hver 48-72 time, men også at stigningen sakker ned etter at man er over 6 uker tror jeg det er.

Hvis du er over 7 uker på vei nå, så skal de i allefall kunne se hjerteaktivitet ved en UL, så anbefaler deg å få det sjekket. Vet selv hvor jævlig det er å gå å håpe og tro i ukesvis og så viser det seg at det er noe galt :(



Anonymous poster hash: e8bed...cb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen stryke meg fra lista? Ligger innlagt på Ullevål grunnet svangerskap utenfor livmoren. Måtte operere bort venstre eggleder og er nå ikke lenger gravid:-(

Uff så leit å høre! Jeg har også vært i din situasjon.. Om det er noe trøst så sa legen til meg at sjangsene for å bli gravid ikke er særlig redusert, for den friske egglederen kan hente egg fra begge eggstokkene.

 

Håper det ordner seg for deg neste gang når du prøver.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan og kan, vet at det har gått bra for andre til tross for lite stigning :) Men har også lest mye om at hcg skal dobles hver 48-72 time, men også at stigningen sakker ned etter at man er over 6 uker tror jeg det er.

Hvis du er over 7 uker på vei nå, så skal de i allefall kunne se hjerteaktivitet ved en UL, så anbefaler deg å få det sjekket. Vet selv hvor jævlig det er å gå å håpe og tro i ukesvis og så viser det seg at det er noe galt :(

 

Anonymous poster hash: e8bed...cb9

Har lest d j også, men ble først betrygget siden d steg, og legen ikke sa noe nevneverdig rundt d.. Men j blir helt klart bekymret nå. Ba om henvisning til UL i går, men har ikke fått svar av legen enda. Nå er j på jobb, jobber til 20.00 ikveld, så får ikke gjort stort idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre mammadrøm...Varme tanker til deg<3

 

Til dere andre som måler hcg så ofte, er det fordi dere vil det selv eller er det legen som sier dere skal gjøre det? Evt hvorfor? Jeg har ikke tatt en eneste hcg enda, så blir bekymret og tenker at jeg burde ha gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...