Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Jeg skal på tidlig UL i morgen for å se om terminen min stemmer..Gjør den det blir det i begynnelsen av november. Har en gutt som ble 3 på januar og ei jente som ble 1 nå i mars. Graviditeten var slett ikke planlagt, så sliter litt med å glede meg over det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på tidlig UL i morgen for å se om terminen min stemmer..Gjør den det blir det i begynnelsen av november. Har en gutt som ble 3 på januar og ei jente som ble 1 nå i mars. Graviditeten var slett ikke planlagt, så sliter litt med å glede meg over det som skjer.

Jeg sier nå gratulerer uansett;) Sliter litt med det samme her, men satser på at jeg blir mer komfortabel med situasjonen etterhvert...Jeg har to store barn fra før og en liten på 1,5 år. Føler meg ikke klar til et langt svangerskap igjen, men tar en dag om gangen:) Lykke til på ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 7+1 og var på ultralyd 27.3. Der fikk jeg vite at alt så bra ut og fikk se at hjertet slo.

Men jeg klarer ikke slappe av. Jeg har jo all verdens symptomer, ekstrem kvalme, sykt varme og ømme pupper, fæl smak i munn og stikkinger/murringer i livmora.

 

Kan jeg slippe noen av bekymringene mine når jeg har sett hjertet banke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 7+1 og var på ultralyd 27.3. Der fikk jeg vite at alt så bra ut og fikk se at hjertet slo.

Men jeg klarer ikke slappe av. Jeg har jo all verdens symptomer, ekstrem kvalme, sykt varme og ømme pupper, fæl smak i munn og stikkinger/murringer i livmora.

 

Kan jeg slippe noen av bekymringene mine når jeg har sett hjertet banke?!

Ettersom jeg har forstått, grønn og førstegangs som jeg er, så kan symptomene vare ut i uke 12. Og det er helt vanlig. Og når du har sett et lite hjerte så ville jeg ikke bekymret meg så veldig altså :)

 

Jeg er like langt som deg, med omtrent samme symptomer (er sykmeldt pga ekstrem trøtthet og kvalme. Orker ingenting omtrent :sleeping: Skikkelig kjedelig)  Ble henvist til tidlig UL for en uke siden, men har ikke hørt noe fra dem enda. *Utålmodig*. Jeg vil også se et lite :hjertesmil: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 7+1 og var på ultralyd 27.3. Der fikk jeg vite at alt så bra ut og fikk se at hjertet slo.

Men jeg klarer ikke slappe av. Jeg har jo all verdens symptomer, ekstrem kvalme, sykt varme og ømme pupper, fæl smak i munn og stikkinger/murringer i livmora.

 

Kan jeg slippe noen av bekymringene mine når jeg har sett hjertet banke?!

Sjansen for at det skal gå galt når man har sett et bankende hjerte er ganske liten, mener det er nede i noen få %. Så i teorien skulle vi kunne slippe en del bekymringer nå. Men jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har akkurat kommet hjem fra UL nå. Og vet ikke helt hva jeg føler, litt sjokk kanskje... Klarer ikke sette ord på det. Trudde at ved synet av det bankende hjertet så skulle alle bekymringer lette momentant og jeg skulle komme med et skikkelig jubelbrøl. Men ble neste nummen og følte bare for å trekke meg inn i meg selv. Det gikk så alt for fort. Legen sveipa liksom bare den UL-staven rundt inni der, registrerte i full fart at hjertet slo og at fosteret var 11 mm, og så ferdig.Hjernen min klarte liksom ikke få synet av det lille hjertet og inntrykket med seg. 

Stakkars sambo, fikk liksom ikke det han fortjente med noen som sprudla like mye som han. 

Godt jeg har litt tid alene nå før han kommer hjem fra jobb, slik at det kan synke litt inn. Og forhåpentligvis letter tåka og lettelsen og gleden vil strømme på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj det gikk fort nordlys13. Tok du innvendig UL?

ja, alt for fort! Føler meg kanskje litt snytt. Man har forventninger rundt første UL, at det skal være en fantastisk opplevelse og at man skal få tid til å se den lille reka. Selvfølgelig ikke stor nok til at man ser tydelige menneskelige trekk. Men likevel, hadde forventet at jeg skulle få tid til å se. Ikke bare inn med staven, rot rundt og ferdig.

Ikke så lenge til neste UL, så da skal jeg kreve å få tid til å se det jeg trenger ;-) 

Det var innvendig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time til ultralyd neste fredag, såååå lenge til!! Da er jeg jo ferdig med 10 uker, så forhåpentligvis ser vi litt mer enn hvis jeg hadde fått for noen uker siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 7+1 og var på ultralyd 27.3. Der fikk jeg vite at alt så bra ut og fikk se at hjertet slo.

Men jeg klarer ikke slappe av. Jeg har jo all verdens symptomer, ekstrem kvalme, sykt varme og ømme pupper, fæl smak i munn og stikkinger/murringer i livmora.

 

Kan jeg slippe noen av bekymringene mine når jeg har sett hjertet banke?!

 

Samma her, er like langt, så et dunkende hjerte i slutten av forige uke, gleden varte ikke så lenge før jeg bekymret meg igjen.. Har lest om folk som har sett sitt lille hjerte slå, så har det stoppet uken etterpå. Det er slike ting som sitter, mer enn at sjangsen for at det skal gå galt nå er minimal, slik andre har hørt fra leger og annen forskning.. Det må være hormoner som herjer.. :blink:

 

Hååååper det ordner seg for oss i dette hersens 1 trimester!! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med blødninger..og dere som kan litt om d.. Hva er normalt og ikke? D er vel antakeligvis helt individuelt og vanskelig å si. Men j har som sagt hatt noen små blødninger til og fra. Men nå nettopp dryppet d litt friskt blod i doen og d kom på papiret..! Ååh, liker IKKE d her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er i dag 7+1 og var på ultralyd 27.3. Der fikk jeg vite at alt så bra ut og fikk se at hjertet slo.

Men jeg klarer ikke slappe av. Jeg har jo all verdens symptomer, ekstrem kvalme, sykt varme og ømme pupper, fæl smak i munn og stikkinger/murringer i livmora.

 

Kan jeg slippe noen av bekymringene mine når jeg har sett hjertet banke?!

Samma her, er like langt, så et dunkende hjerte i slutten av forige uke, gleden varte ikke så lenge før jeg bekymret meg igjen.. Har lest om folk som har sett sitt lille hjerte slå, så har det stoppet uken etterpå. Det er slike ting som sitter, mer enn at sjangsen for at det skal gå galt nå er minimal, slik andre har hørt fra leger og annen forskning.. Det må være hormoner som herjer.. :blink:

 

Hååååper det ordner seg for oss i dette hersens 1 trimester!! :hjerter_rundt:

Åå har akk samme problem, klarer ikke helt slappe av selvom jeg har sett hjerte slå! Et lite tips er og ta blodprøve hos legen for å sjekke at hcg nivået stiger, jeg var idag og tok for at jeg skal ikke skal være så bekymret:-) har ny ul 11 april og da skal jeg høre til å være 10 uker på vei! Krysser fingrene for oss alle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg blodprøve nr to for å sjekke hcg stigningen. Svaret er klart om 1-2 dager, så skal ringe legen i morgen i håp om at jeg får vite noe da. Er så spent.
Det rare/spesielle er at i dag for nøyaktig tre år siden fikk jeg positiv test. Men jeg trodde det var en aprilspøk, så måtte ta en ny test dagen etter som viste like mye gravid som den forje :P Nå håper jeg på litt samme utfall, tok blodprøve i dag på å få en bekreftelse på om jeg fremdeles er gravid, og i morgen kan jeg få svaret....

Ellers sluttet jeg å blø i går :) Men i dag fikk jeg litt lyserosa utflod igjen, men ganske lite. Jeg håper og ønsker at dette går rette veien. Tenk om det blir baby i november... Har ikke tenkt så mye på det frem til nå, da jeg har vært sikker på at det skulle gå gale. Men nå kan jeg få svaret i morgen på hvordan ståa er.... Iiik!

Endret av Tre blir til fire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg blodprøve nr to for å sjekke hcg stigningen. Svaret er klart om 1-2 dager, så skal ringe legen i morgen i håp om at jeg får vite noe da. Er så spent.

Det rare/spesielle er at i dag for nøyaktig tre år siden fikk jeg positiv test. Men jeg trodde det var en aprilspøk, så måtte ta en ny test dagen etter som viste like mye gravid som den forje :P Nå håper jeg på litt samme utfall, tok blodprøve i dag på å få en bekreftelse på om jeg fremdeles er gravid, og i morgen kan jeg få svaret....

Ellers sluttet jeg å blø i går :) Men i dag fikk jeg litt lyserosa utflod igjen, men ganske lite. Jeg håper og ønsker at dette går rette veien. Tenk om det blir baby i november... Har ikke tenkt så mye på det frem til nå, da jeg har vært sikker på at det skulle gå gale. Men nå kan jeg få svaret i morgen på hvordan ståa er.... Iiik!

Håper du får en kjekk beskjed om den har steget:) alltid nervepirrende å vente på den beskjeden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg deler helt klart deres bekymmer... Er så redd for å miste mine 2 små, så derfor får jeg UL hver uke. 

Det er 1,6% sjanse for å miste etter man har sett hjertet slå (kan finne linken om noen vill), men allikevell er jeg så redd... Jeg er 7+6 i dag så det er jo noen uker igjen til jeg kan slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med blødninger..og dere som kan litt om d.. Hva er normalt og ikke? D er vel antakeligvis helt individuelt og vanskelig å si. Men j har som sagt hatt noen små blødninger til og fra. Men nå nettopp dryppet d litt friskt blod i doen og d kom på papiret..! Ååh, liker IKKE d her!

Jeg har ikke hatt noen blødning nå, og ikke i forrige fullgåtte svangerskap, men jeg har mistet og det begynte med lyserosa i noen dager, så plutselig mørkebrunt, så stoppet det, også kom det friskt blod. Og det kom friskt blod en stund før smertene og syndefloden kom. Håper det går bra for deg, og at jeg ikke har skremt deg. En annen ting var at alt av symptomer forsvant som ved et trylleslag og jeg kjente det liksom på meg. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere med blødninger..og dere som kan litt om d.. Hva er normalt og ikke? D er vel antakeligvis helt individuelt og vanskelig å si. Men j har som sagt hatt noen små blødninger til og fra. Men nå nettopp dryppet d litt friskt blod i doen og d kom på papiret..! Ååh, liker IKKE d her!

Jeg har ikke hatt noen blødning nå, og ikke i forrige fullgåtte svangerskap, men jeg har mistet og det begynte med lyserosa i noen dager, så plutselig mørkebrunt, så stoppet det, også kom det friskt blod. Og det kom friskt blod en stund før smertene og syndefloden kom. Håper det går bra for deg, og at jeg ikke har skremt deg. En annen ting var at alt av symptomer forsvant som ved et trylleslag og jeg kjente det liksom på meg. Merkelige greier.

Hmm, okey..blir jo kjemperedd! Har blødd bittelitt siden uken før forventet mens..men blir allikevel like deppa hver gang! Ingen smerter..kjenner hele tiden etter og føler d gjør litt vondt nå og da..men j mistenker d er redselen som gjør at j føler alt d negative. Har fortsatt ømme bryster. Tok hcg tester på fredag, ikke fått høre noe enda, så i morgen kontakter j legekontoret så fort d åpner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere med blødninger..og dere som kan litt om d.. Hva er normalt og ikke? D er vel antakeligvis helt individuelt og vanskelig å si. Men j har som sagt hatt noen små blødninger til og fra. Men nå nettopp dryppet d litt friskt blod i doen og d kom på papiret..! Ååh, liker IKKE d her!

Jeg har ikke hatt noen blødning nå, og ikke i forrige fullgåtte svangerskap, men jeg har mistet og det begynte med lyserosa i noen dager, så plutselig mørkebrunt, så stoppet det, også kom det friskt blod. Og det kom friskt blod en stund før smertene og syndefloden kom. Håper det går bra for deg, og at jeg ikke har skremt deg. En annen ting var at alt av symptomer forsvant som ved et trylleslag og jeg kjente det liksom på meg. Merkelige greier.

Hmm, okey..blir jo kjemperedd! Har blødd bittelitt siden uken før forventet mens..men blir allikevel like deppa hver gang! Ingen smerter..kjenner hele tiden etter og føler d gjør litt vondt nå og da..men j mistenker d er redselen som gjør at j føler alt d negative. Har fortsatt ømme bryster. Tok hcg tester på fredag, ikke fått høre noe enda, så i morgen kontakter j legekontoret så fort d åpner!

Jeg kjenner til stadighet stikkinger, murringer og litt vonde tak nederst i magen, så om du kjenner sånne ting er det kanskje en bra ting. De smertene jeg fikk var liksom hele nedre del av magen og underlivet, menssmerter ganger 10. Til og med kjønnsleppene ble vonde og numne.

 

Men har du skjøre slimhinner? Blør du lett i tannkjøttet eller neseblod? Hvis ja, så er jo det en bra ting. Og hvis dere har hatt sex så kan du jo ha fått noen rifter som kanskje ikke helt gror.

Hold uansett humøret så stabilt som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig skummelt. Men hvorfor har dere alle fått ul? Jeg fikk beskjed om at det fikk jeg mye senere. Noe jeg kan si for å få tidlig?

X-er fingre og tær for oss alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig skummelt. Men hvorfor har dere alle fått ul? Jeg fikk beskjed om at det fikk jeg mye senere. Noe jeg kan si for å få tidlig?

X-er fingre og tær for oss alle :-)

Jeg fikk henvisning til tidlig UL av fastlegen min fordi jeg ikke er helt sikker på hvor langt jeg er på vei. Jeg hadde en SA tidlig i januar, og fikk liksom aldri tilbake normal syklus før jeg ble gravid igjen. (Vi er egentlig ganske sikre da, men jeg er kjempenysgjerrig, og har en veldig ålreit fastlege, så da fikk jeg tidlig henvisning :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig skummelt. Men hvorfor har dere alle fått ul? Jeg fikk beskjed om at det fikk jeg mye senere. Noe jeg kan si for å få tidlig?

X-er fingre og tær for oss alle :-)

Vi som har vært gjennom ivf får en tidlig UL rundt uke 8. Og tilfeldigvis er vi flere her inne som har lyktes etter ivf :) Normalt sett skal man ikke trenge UL så tidlig, med mindre man mistenker at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Dere med blødninger..og dere som kan litt om d.. Hva er normalt og ikke? D er vel antakeligvis helt individuelt og vanskelig å si. Men j har som sagt hatt noen små blødninger til og fra. Men nå nettopp dryppet d litt friskt blod i doen og d kom på papiret..! Ååh, liker IKKE d her!

Jeg har ikke hatt noen blødning nå, og ikke i forrige fullgåtte svangerskap, men jeg har mistet og det begynte med lyserosa i noen dager, så plutselig mørkebrunt, så stoppet det, også kom det friskt blod. Og det kom friskt blod en stund før smertene og syndefloden kom. Håper det går bra for deg, og at jeg ikke har skremt deg. En annen ting var at alt av symptomer forsvant som ved et trylleslag og jeg kjente det liksom på meg. Merkelige greier.

Hmm, okey..blir jo kjemperedd! Har blødd bittelitt siden uken før forventet mens..men blir allikevel like deppa hver gang! Ingen smerter..kjenner hele tiden etter og føler d gjør litt vondt nå og da..men j mistenker d er redselen som gjør at j føler alt d negative. Har fortsatt ømme bryster. Tok hcg tester på fredag, ikke fått høre noe enda, så i morgen kontakter j legekontoret så fort d åpner!

Jeg kjenner til stadighet stikkinger, murringer og litt vonde tak nederst i magen, så om du kjenner sånne ting er det kanskje en bra ting. De smertene jeg fikk var liksom hele nedre del av magen og underlivet, menssmerter ganger 10. Til og med kjønnsleppene ble vonde og numne.

Men har du skjøre slimhinner? Blør du lett i tannkjøttet eller neseblod? Hvis ja, så er jo det en bra ting. Og hvis dere har hatt sex så kan du jo ha fått noen rifter som kanskje ikke helt gror.

Hold uansett humøret så stabilt som mulig ;)

Lite smerter, men stikninger/strekk i ligamenter har j titt og ofte. Tannkjøtt og nese er skjørt ja, og innmari tørre slimhinner i nesa. Sex..heh, den er d verre med akkurat nå gitt ; ) så d er ikke grunnen. Men j har vært ute å løpt ei mil idag..d kan jo ha noe med saken å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk jenter :-) var hos legen forrige mandag og fikk henvisning til sykehuset pga fare for komplikasjoner, men ikle mottatt noe innkalling enda. Hvor lang tid skal det egentlig ta da? Synes disse dagene er ekstremt lange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Dere med blødninger..og dere som kan litt om d.. Hva er normalt og ikke? D er vel antakeligvis helt individuelt og vanskelig å si. Men j har som sagt hatt noen små blødninger til og fra. Men nå nettopp dryppet d litt friskt blod i doen og d kom på papiret..! Ååh, liker IKKE d her!

Jeg har ikke hatt noen blødning nå, og ikke i forrige fullgåtte svangerskap, men jeg har mistet og det begynte med lyserosa i noen dager, så plutselig mørkebrunt, så stoppet det, også kom det friskt blod. Og det kom friskt blod en stund før smertene og syndefloden kom. Håper det går bra for deg, og at jeg ikke har skremt deg. En annen ting var at alt av symptomer forsvant som ved et trylleslag og jeg kjente det liksom på meg. Merkelige greier.

Hmm, okey..blir jo kjemperedd! Har blødd bittelitt siden uken før forventet mens..men blir allikevel like deppa hver gang! Ingen smerter..kjenner hele tiden etter og føler d gjør litt vondt nå og da..men j mistenker d er redselen som gjør at j føler alt d negative. Har fortsatt ømme bryster. Tok hcg tester på fredag, ikke fått høre noe enda, så i morgen kontakter j legekontoret så fort d åpner!

Jeg kjenner til stadighet stikkinger, murringer og litt vonde tak nederst i magen, så om du kjenner sånne ting er det kanskje en bra ting. De smertene jeg fikk var liksom hele nedre del av magen og underlivet, menssmerter ganger 10. Til og med kjønnsleppene ble vonde og numne.

Men har du skjøre slimhinner? Blør du lett i tannkjøttet eller neseblod? Hvis ja, så er jo det en bra ting. Og hvis dere har hatt sex så kan du jo ha fått noen rifter som kanskje ikke helt gror.

Hold uansett humøret så stabilt som mulig ;)

Lite smerter, men stikninger/strekk i ligamenter har j titt og ofte. Tannkjøtt og nese er skjørt ja, og innmari tørre slimhinner i nesa. Sex..heh, den er d verre med akkurat nå gitt ; ) så d er ikke grunnen. Men j har vært ute å løpt ei mil idag..d kan jo ha noe med saken å gjøre..

 

Som jeg har skrevet et par ganger før her inne, så er blødninger i svangerskapet helt normalt for meg tydeligvis. Jeg har blødd litt i alle mine fire svangerskap. Og når man leser i denne tråden her, så ser det jo ut til å være ganske normalt! Men det er klart at noe hyggelig er det ikke...og man blir veldig utrygg av det. Men jeg må også si at jeg lurer på om all denne teknologien med ul og hormonmålinger egentlig gjør oss mindre trygge? Det skapes på mange måter et behov for bekreftelse av at alt er ok hele tiden?

 

Jeg fikk min første i -96 (gammal røy...!) og da var det mye mindre fokus på dette. Vi visste at de tre første månedene var usikre og så pustet vi letta ut når de var over, når alt gikk bra da. Jeg har opplevd å miste en gang i uke 7 og det var tøft. Man forstår jo da at ingenting er en selvfølge, men heldigvis har jeg fått to gutter til etter det og er nå gravid for fjerde gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fått termin 29. november og det blir en skikkelig attpåklatt om alt går bra. Har en 13 og 10åring fra før. Skal på tidlig ultralyd i morgen. Er ikke noen ungfole med mine 39, men føler meg så langt mye bedre enn ved tidligere svangerskap. Kjenner det mest på puppene og litt stikkinger:-) hadde en liten blødning rundt menstruasjon og tok testen på grunn av at jeg kjente igjen de store harde puppene:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...