Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Jeg og barnefaren kommer over hodet ikke overens å han truer med barnevernet hver gang jeg ikke gjør som han sier. Barnefaren har operert foten så han har ikke mulighet til å være alene med 2 åringen ettersom han fortsatt må være mye i ro å bruker krykker. Nå vil han at jeg skal være med i helgen,å på en måte er ikke det så dumt for er ikke bra om det går 3 uker før han får sett faren. Samtidig så går jeg bare å venter på brev fra barnevernet ettersom han påstår at han har sendt inn beskymringsmelding etter våres siste krangel. Hva gjør jeg visst jeg mottar brev fra barnevernet i morgen? Hadde dere fortsatt vært med på samværet hele helgen? Er jo ikke mye fristende å tilbringe en hel helg med en person som sender falsk beskymringsmelding fordi han er sur på meg. Anonymous poster hash: 5881f...706
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 For all del: IKKE krangle med han. Forhold deg rolig uansett. Unngå å svare konkret på ting som kan starte en krangel, vinn tid ved å si at du skal tenke på det, at du ikke kan svare på stående fot etc. Ville aldri ha blitt med på samvær i helga. Har du noen andre du kan sende? Foreldrene dine e.l.? Anonymous poster hash: aacd9...89a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 For all del: IKKE krangle med han. Forhold deg rolig uansett. Unngå å svare konkret på ting som kan starte en krangel, vinn tid ved å si at du skal tenke på det, at du ikke kan svare på stående fot etc. Ville aldri ha blitt med på samvær i helga. Har du noen andre du kan sende? Foreldrene dine e.l.? Anonymous poster hash: aacd9...89a Jeg har begynt nå i det siste å bare svaret han rolig,å begynner han med drittslenging eller trusler så slutter jeg å svare. Hadde det ikke vært pga at han hadde ringt barnevernet så kunne jeg ha vært med for barnet vårt sin skyld. Men visst det stemmer at han har gått til barnevernet så blir det vanskelig å forholde seg til han en hel helg uten å vise hvor flyforbanna jeg er på han. Kan jo prøve å høre om noen andre har mulighet til å være med ja. Anonymous poster hash: 5881f...706
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Ta opp samtalene dere har. Finns apper for det. Avslutt samtalen dersom han er vanskelig. Si at du må gå, men ringer opp igjen. Ikke la han "starte" seg opp. Avtal på forhånd rutiner og unngå all unødig kontakt. Kan du ikke ringe barnevernet og høre om du er meldt? Og be om råd fra dem? Anonymous poster hash: aacd9...89a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Jeg fikk faktisk til barnevernet selv etter sist trussel om barnevernet å forklarte dem situasjonen om at han hele tiden truer med barnevernet. Jeg fikk egentlig ikke så mange andre råd enn å ta vare på alle meldinger,forsette å gjøre det jeg syns er best for barnet uansett hvor mye han truer med barnvernet og eventuelt andmelde han visst det blir for ille. Er hvertfall greit at nå er barnevernet infomert om at dette er ett problem at han hele tiden truer med barnvernet for å få viljen sin. De sa ingenting om det var kommet noe beskymringsmelding på meg. De ringte meg dagen etterpå pga noe informasjon om ett kurs jeg var intressert i,å heller ikke da nevnte de noe om at det var kommet inn noe på meg. Men er ganske sikker på at han har gjort det ettersom han var flyforbanna å ville straffe meg. Anonymous poster hash: 5881f...706
me_87 Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Ikke faen om at jeg hadde vært med etter sånn oppførsel som det der! Da får heller barnefaren ordne seg hjelp selv som familien eller venner.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 opp Anonymous poster hash: 5881f...706
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Ring barnevernet og spør dem først. Hadde tatt en tur bortover om det ikke skaper for mye stress for deg, slik at barnet fikk se pappan sin. Max.et par timer. Ellers er det som flere sier, hans ansvar å ornde hjelp og barnevakt når han har samvær, men det er jo noe med å tenke på ungen oppi dette. Hadde han meldt til barnevernet hadde jeg holdt igjen samvær til jeg hadde hatt første møtet med bvtj, og bedt om råd der. Greit at han merker at hans umodne oppførsel får konsekvenser, også for han selv. Anonymous poster hash: d4a0b...a5a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Ehm... jeg hadde bedt ham trekke tilbake bekymringaneldingen. Inhen normale personer gjør vel slik? Hva feiler han, hadde klikka... off.. men det ee viktig du ikke krangler med han. Kom på godfot med han, om det så er falakt fra din side... godanakk med han, og få han på bedre tanker. Ta med barnet å bit det i deg i helgen. Alt kommer til å fungere bedre bare dere blir vwnner. Tenk så lite du egentlig må ha med han å gjøre nå... hold kontakten på det praktiske osv.. men vær hyggelig. Anonymous poster hash: 69558...24c
Superdolly Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Ehm... jeg hadde bedt ham trekke tilbake bekymringaneldingen. Inhen normale personer gjør vel slik? Hva feiler han, hadde klikka... off.. men det ee viktig du ikke krangler med han. Kom på godfot med han, om det så er falakt fra din side... godanakk med han, og få han på bedre tanker. Ta med barnet å bit det i deg i helgen. Alt kommer til å fungere bedre bare dere blir vwnner. Tenk så lite du egentlig må ha med han å gjøre nå... hold kontakten på det praktiske osv.. men vær hyggelig. Anonymous poster hash: 69558...24c Nå er ikke jeg HI, men altså... Det er ikke bare å "komme på godfot" med og "få på bedre tanker" en som har bestemt seg for å være så vanskelig som overhodet mulig, en som legger deg for hat og bruker enhver anledning til å krangle. For så vidt enig i at HI bør være høflig og hyggelig, så langt det går, men hun bør ikke leke dørmatte og føye en fyr til det ytterste heller.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Det er ikke første gangen han ringer barnvernet heller så han er definitivt ikke helt god i hodet nei. Han er vant til å få viljen sin,å hevner seg om han ikke får det :S Jeg har faktisk bare vært hyggelig mot han selv om han ringt inn beskymringsmelding,for går jo ut over barnet om vi krangler. Men å være med han en hel helg uten å vise at jeg er forbanna på han blir verre. Det føles faktisk som vi har veldig mye å gjøre med hverandre,men det er jo fordi han sender så masse meldinger med drittslenging og trusler. Anonymous poster hash: 5881f...706
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Ehm... jeg hadde bedt ham trekke tilbake bekymringaneldingen. Inhen normale personer gjør vel slik? Hva feiler han, hadde klikka... off.. men det ee viktig du ikke krangler med han. Kom på godfot med han, om det så er falakt fra din side... godanakk med han, og få han på bedre tanker. Ta med barnet å bit det i deg i helgen. Alt kommer til å fungere bedre bare dere blir vwnner. Tenk så lite du egentlig må ha med han å gjøre nå... hold kontakten på det praktiske osv.. men vær hyggelig. Anonymous poster hash: 69558...24c Nå er ikke jeg HI, men altså... Det er ikke bare å "komme på godfot" med og "få på bedre tanker" en som har bestemt seg for å være så vanskelig som overhodet mulig, en som legger deg for hat og bruker enhver anledning til å krangle. For så vidt enig i at HI bør være høflig og hyggelig, så langt det går, men hun bør ikke leke dørmatte og føye en fyr til det ytterste heller. Jeg er høflig og hyggelig mot han men det er som du sier,det virker som han VIL krangle og vil være vanskelig med hver eneste mulighet han har. Anonymous poster hash: 5881f...706
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå