Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Vi fikk beskjed av en i familien som er snekkermester og har satt opp mange hus .. han skal bygge hus til oss helt gratis! Han vil hjelpe oss å få hus. Så han får rimelige materiale og kan bygge et flonka nytt hus til oss for 6-700 tusen. Finner vi en tomt til 2-300 tusen så er vi på under en million for alt! Dette er helt sykt! Vi sparer en mill! Husbyggingen vil ta lenger tid en vanlig, max to år. Han bygde et hus nesten alene på 1 år og 7 mnd. Med tomt og elektrikken, rør osv, totalt nøkkelferdig hus betalte han 750 tusen. Det er i dag taksert til 2.3 mill... Anonymous poster hash: 07cbe...0e3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Dette er hvitt? Eller?? Anonymous poster hash: 33795...465
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Jepp Anonymous poster hash: 07cbe...0e3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Hun skriver jo at dette er gratis. Anonymous poster hash: 80bb8...4e6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Virker det for godt til å være sant, så er det som regel det. Lukter trøbbel i paradis lang vei! Anonymous poster hash: 40a84...314
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Wow! Men som #6 sier; her må dere se opp for "feller"! Vær obs for statutter, begrensninger osv.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Han kan hele denne prosessen, vært med å satt opp masse hus. Så det er nok i orden:) Har sett papirer på det huset han satt opp til 750 tusen og taksert til 2.4. Det er godkjent og alt i orden .. Så dette er helt sylt egentlig! Betale 5-6000 i mnd istedefor 10-12000! Halleluja! Anonymous poster hash: 07cbe...0e3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Ååå, kan du ikke sende ham hit også da . Ønsker meg et nytt og større hus, men som alenemor så er det ikke aktuelt Anonymous poster hash: f2a22...77e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Hva i all verden er hans motivasjon??? Anonymous poster hash: 23aed...3db
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Det er ganske strenge regler for håndtverkere som gjør sånne tjenester. Selv om det er gratis. Ville sjekket det opp. Anonymous poster hash: 3ee47...bab
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Motivasjonen er rett og slett at han vil hjelpe oss. Totalt uselvisk og snill person. En av de få ærlige snille mennesker som atpåtil gjør noe sånn .. blir helt rørt jeg! Anonymous poster hash: 07cbe...0e3
Masekråka! Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Hun skriver jo en i familien Broren min er snekker, og han hadde gjort det samme for oss om han kunne (han er ikke snekkermester eller hva som skal til for å bygge godkjent hus). Heldig dere
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Skal han jobbe dobbelt da for å tene til livets opphold og bygge hus til dere gratis? Anonymous poster hash: 62f8c...25a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Han er i en posisjon hvor han ikke trenger å jobbe .. Anonymous poster hash: 07cbe...0e3
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Om han ikke får en annen til å stå ansvarlig for byggingen må det skattes av. Arbeidstimene han bruker . Hilsen byggmesterkone Anonymous poster hash: a821c...074
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Man skal betale moms for eget arbeid. Også utført på EGET hus.. SÅ hvis denne mannen jobber 4t om dag til deg, skal han innrapportere momsen på det dette arbeidet VANLGIVIS ville ha gitt i moms. Dere trenger ikke rapportere det arbeid som han gjør, men han må gjøre det selv. Uttaksmoms kan du lese på. Om dette ikke gjøres så kan det bli problem sener. Det e rikke akkurat et marked jeg hadde turt og drevet på slik akkurat i disse tider. Det er masse kontroller med fokus på svart arbeid, hvitvasking og korrupsjon for tiden: Serveringsbransejn og entrepenører er særlig utsatt, da det her er mye kjent "snusk".... Man kan jo spørre seg selv om det er riktig at en som jobber som snekker må betale moms for gratis arbeid han gjør på fritida, mens en som IKKE jobber som snekker (men tror han kan ha fagbrev...) som snekkerer på fritida,- UTEN betaling,- ikke trenger og gjøre det.. Det samme gjelder for frisører for eksempel. Om din venninne, som jobber som frisør, klipper deg, så skal det beregnes uttaksmoms på dette. Om din mor, som kanskje er MYE flinkere, men er pensjonist gjør det,- så er det helt greit.. Selvsagt, slike småting er det umulig og bevise, men og sette opp flere hus......Skeptisk. Men vi har delvis gjort det samme selv. Min far er snekker, selvstendig næringsdrivende. Han jobber sammen med to andre som driver likedan. Disse tre/fire jobbet til oss i vanlig arbeidstid og fakturerte alle sine timer som vanlig. Også min far. Min mann er IKKE snekker, men kan mye. SÅ han jobbet MYE på fritida,- og da hjalp min pappa til, uten og fakturere disse timene. Vil tro 80% av timene ble fakturert,- og resten jobbet han på fritida. Hadde det skjedd for 5år siden, da han var heltidsbonde, men fortsatt snekkerkyndig (var snekker FØR han ble bonde), så hadde disse "fritidstimene" vært helt "Lovlig"... Og da hadde ikke han, men en annen fakturert "arbeidsdagstimene";- han hadde jo da hatt gården. Arbeidsforhold betalt og gratis arbeid, ville fortsatt vært det samme. Anonymous poster hash: 26cb0...47e
mamma_til_gutt Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 Om han ikke får en annen til å stå ansvarlig for byggingen må det skattes av. Arbeidstimene han bruker . Hilsen byggmesterkone Anonymous poster hash: a821c...074 Nei, det må han ikke. Han bygger jo ikke til seg selv.... Det er ikke skattepliktig å få goder av familie lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå