Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 2,5år og 39 i feber målt i øret. Barnet sover. Burde jeg vekke han for å gi stikkpille? Synes feber er skummelt. .. Anonymous poster hash: 9e619...0d1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Du kan jo være forsiktig og gjøre det helt stille i senga, regner med at det er en stikkpille, i håp om at barnet ikke våkner helt. Anonymous poster hash: d7af5...b95
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Eller kle av h*n.... Anonymous poster hash: 02572...46d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Nei, jeg hadde ikke vekket? Men du må se an situasjonen, hvordan allmenntilstanden var før legging , osv.. Jeg målte nesten 40 på min gutt en gang han sov,også i øret. Men lot han sove d av seg , han var feberfri dagen etter. Men han var litt eldre da! Anonymous poster hash: 054a7...471
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Du kan jo være forsiktig og gjøre det helt stille i senga, regner med at det er en stikkpille, i håp om at barnet ikke våkner helt. Anonymous poster hash: d7af5...b95 Har prøvd det før. Han våkner når han får stikkpille i rompa, sist ble han helt våken og giret Anonymous poster hash: 9e619...0d1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Jeg pleier ikke det. Har erfaring for at febersyke barn ofte våkner hvis de har ubehag ved høy feber. Pleier forresten ofte å sove sammen med dem da, så jeg våkner dersom det er noe.. Anonymous poster hash: 37313...461
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Nei, jeg hadde ikke vekket? Men du må se an situasjonen, hvordan allmenntilstanden var før legging , osv.. Jeg målte nesten 40 på min gutt en gang han sov,også i øret. Men lot han sove d av seg , han var feberfri dagen etter. Men han var litt eldre da! Anonymous poster hash: 054a7...471 Var god form før legging. Hatt litt småfeber hele dagen men vært i god allmenntilstand Anonymous poster hash: 9e619...0d1
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Jeg gir mine når de sover, men de verken våkner eller blir giret.. Jeg hadde i alle fall ikke lagt meg om barnet hadde så høy feber. Heller vekket da..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Søvn er den beste medisin! Flere fagfolk advarer mot overdreven bruk av paracet, man skal heller se an almenntilstand. Så lenge det får i seg væske tåler det høy feber en stund! Jeg ville sørget for å unngå overoppheting, ved å trekke ned dyne, evt lufte rommet litt dersom det er varmt! Husk st feber er kroppens immunforsvar, og det må få lov å jobbe litt noen ganger. Barn har høy feber når de har feber og, og de tåler det mye bedre enn hva voksne gjør. Så nei- ville ikke gitt :-) men jeg ville sovet nært det, i tilfelle det våkner og viser tegn til ubehag, er tørst etc.. Anonymous poster hash: e26cc...85e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Takk for alle svar:) Har lagt han i sengen min nå, mannen er på jobb så er god plass. Og tatt av han pysjen. Anonymous poster hash: 9e619...0d1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Jeg hadde garantert gjort det! Men i våres familie er det mange som har hatt feberkramper flere ganger så jeg er blitt litt hysterisk. Gir alltid febernedsettende før han legger seg visst han har feber,for ellers klarer jeg ikke slappe av. Anonymous poster hash: 90522...352
mamma_til_verdens_beste Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Jeg hadde ikke vekket. Men hadde sørget for at det var kjølig på soverommet.Har ved noen få anledninger forsiktig gitt barnet stikkpille mens han har sovet.
Tired mama Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Jeg hadde ikke gitt. Jeg gir kun smertestillende når barna tydelig plages av det. Jeg lar ellers kroppen deres jobbe mot feberen selv. Og hvis barnet ditt sover godt, regner jeg med at hn ikke plages. God bedring! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Søvn er den beste medisin! Flere fagfolk advarer mot overdreven bruk av paracet, man skal heller se an almenntilstand. Så lenge det får i seg væske tåler det høy feber en stund! Jeg ville sørget for å unngå overoppheting, ved å trekke ned dyne, evt lufte rommet litt dersom det er varmt! Husk st feber er kroppens immunforsvar, og det må få lov å jobbe litt noen ganger. Barn har høy feber når de har feber og, og de tåler det mye bedre enn hva voksne gjør. Så nei- ville ikke gitt :-) men jeg ville sovet nært det, i tilfelle det våkner og viser tegn til ubehag, er tørst etc.. Anonymous poster hash: e26cc...85e Overdreven bruk av paracet gjelder ikke småbarn med feber over 39, spesielt ikke på kveld/natt. Overdrevet bruk er når de såvidt bikker 38 eller lavere enn det. Da min eldste var 1,5 hadde han 39 da han la seg for kvelden. Endte med feberkramper midt på natta og det UNNER JEG INGEN Anonymous poster hash: 892c4...413
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Ja jeg hadde gjort det. Liker ikke når feberen bikker 39 når det er natt og vi skal sove, selv om han kan sjekkes i løpet av natta blir det ikke likt som på dagen hvor vi alltid er våkne og kan sjekke. Anonymous poster hash: 7eca1...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå