Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Isåfall hvor mye? Anonymous poster hash: e49d0...f19
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Har gått ned til startvekt innen 2 mnd begge ganger. Men ikke et gram mer. Ammet til hhv 18 mnd og 8 mnd Begynte på Cerazette 3 mnd etter andre fødsel og gikk da opp igjen 5 kg Anonymous poster hash: 3fe99...8d9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Hos meg var det motsatt. Jeg var tynnere etter fødsel enn før jeg ble gravid. Istarten gikk jeg ned i vekt rett og slett fordi det ble mindre tid til spising og mye byssing og bæring. Etterhvert ble jeg jo bare sittende i en stol og amme og ble veldig sulten. Så jeg satt på ræva og spiste og jeg gikk opp vekt. Nr. 2 ammet jeg ikke. Dermed ble det det sjeldnere å sitte på rompa hele tiden og jeg ble ikke like sulten. Så selv om jeg var tilbake i startvekt rett etter fødsel, så gikk jeg aldri opp i vekt. Jeg gikk ned i vekt. Dette grunnet en litt sunnere livsstil og en mye mer aktiv tilværelse som det ofte blir når man må gjøre ærender for og løpe etter to krabater. Anonymous poster hash: 335fa...b16
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Gikk nok ned pga amming. Spiste som en hest! Mer en jeg noen gang har gjort. Våknet sulten på natten. Gikk ned de 17 kg jeg la på meg (vekt ved fødsel), og 5 kg til ipå 3 mnd. Ble radmager. 48 kg og over 170 høy. Stabilisere seg etter noen mnd, men er fortsatt ikke oppe i ideal vekt, snart 4 år etter siste fødsel. Anonymous poster hash: 51b22...524
Gjest Løvemusene Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Gikk ned til startvekt 4 uker etter fødsel (gikk opp 15 totalt), da bare ammet jeg og trillet tur ofte. Nå 4 måneder etter har jeg gått ned 5 ytterlige kilo pga amming bare! Har jo ikke vært mye vær til trilling 😊 jeg klager ikke!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 De slankeste periodene i mitt voksne liv var da jeg ammet Til og med rumpa ble liten og nett. Anonymous poster hash: de719...a31
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Jeg gikk opp. Har lagt på meg mellom 12 og 16 kg i svangerskapene og alle kiloene var vekk innen jeg dro hjem fra sykehuset etter fødselen. Så svangerskapskilo har aldri vært noe problem for meg. Men så kom ammeperioden, og litt lavt stoffskifte etter fødselen, ulvehunger pga ammingen og kjedespising pga mangel på gode måltidsrutiner i permisjonen har alle fire gangene ført til at jeg ha lagt på meg 5-6 kilo i ammeperioden. De forsvant av seg selv når permisjonen var over og jeg var tilbake i jobb igjen (med faste måltider og ingen amming). Anonymous poster hash: 65ff5...587
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Når jeg ammet storesøster gikk jeg ned alle kiloene som kom på i svangerskapet i løpet av 3 uker. Da fullammet jeg. Så ble det sommer og jeg la på meg en del. Etter sommeren tok jeg av mer, men det hadde ikke med ammingen å gjøre. Med lillebror gikk jeg også ned en del, men det tok tid. Tok nesten 1 år før jeg veide det jeg veide når jeg ble gravid. Jeg gikk ned pga amming, men ikke bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå