Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 gir dere da etter og gir dem mat??Jeg og mannen håndterer dette forskjellig nemlig... Anonymous poster hash: 4ee44...228
Aget Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Nei, ikke mat etter leggetid, poengterer det om de er småspiste ved kveldsmat.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Ingen mat etter tannpuss og god natt Anonymous poster hash: 87dca...48e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Absolutt ikke Anonymous poster hash: 7e747...e69
mamma_til_verdens_beste Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Huff... Jeg kan godt finne på å la barnet få mat ja... Men det skal spises på rommet, barnet får ikke gå ut derfra. Men da har han gjerne spist veldig lite til middag, og mest sannsynlig droppet å spise kveldsmat. Så jeg forstår jo at han ikke får sove når han er sulten også...
me_87 Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Da får han ett blankt NEI. Selvsagt får han ikke mat etter han er kommet i sengen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 overhodet ikke. her minnes det på kveldsmat i god tid før leggetid. Dersom han ikke vil spise skikkelig så kan han få et glass melk ør tannpuss - det metter en del. Men, mat etter leggetid er helt uaktuelt Anonymous poster hash: 51180...01d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Nei overhode ikke!! Men da har vi selvsagt gitt dem kveldsmat før kveldsstell og legging, ellers ville det kanskje vært for dumt. Anonymous poster hash: d3d06...87e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Her er det uaktuelt med mat eller drikke etter han er i sengen. Helsesøster sier at jeg skal ikke gi han drikke om natten heller,for da våkner om natten for å få "servering" som hun kallet det. Unntaket var når han hadde feber å våknet midt på natten å ville ha drikke,da fikk han selvfølgelig det. Anonymous poster hash: 63c39...c01
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Nei! Eller jeg kunne faktisk kommet på å ta barna ut av senga og ned om det var faren som hadde vært hjemme med dem. Han er typen som kan spise 1-2 ganger til dagen og ikke forstår at barna må få tilbud om kvelds når de spiser middag kl.16 og legger seg 19.30 - 20.00. Så da kunne jeg fint gjort det. Eller fått mannen til å gjøre det. Men når mamma er hjemme og har kontrollen og vet at de får tilbud om mat og vet hvor grensen går, er det ikke aktuelt. De kan stå opp 1 gang etter at de har lagt seg for å drikke vann på badet i glasset sitt og/eller gå på do.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Nei! Eller jeg kunne faktisk kommet på å ta barna ut av senga og ned om det var faren som hadde vært hjemme med dem. Han er typen som kan spise 1-2 ganger til dagen og ikke forstår at barna må få tilbud om kvelds når de spiser middag kl.16 og legger seg 19.30 - 20.00. Så da kunne jeg fint gjort det. Eller fått mannen til å gjøre det. Men når mamma er hjemme og har kontrollen og vet at de får tilbud om mat og vet hvor grensen går, er det ikke aktuelt. De kan stå opp 1 gang etter at de har lagt seg for å drikke vann på badet i glasset sitt og/eller gå på do. Hva visst de må på do TO ganger etter de har lagt seg da? Må de tisse i buksen da?? Anonymous poster hash: 63c39...c01
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Jeg kan selv gå å legge meg, for så å oppdage at jeg var sulten og gå å spise. Så hvis barna mine av ulike grunner skulle være sultne, skal de så klart få mat! Det har bare skjedd 4...? Ganger i min karriere som mor på snart 8 år og tre barn. Gir en banan i senga, ikke noe kos og dull. Grusomt å kjenne magen romle og prøve å sove. Anonymous poster hash: d7fda...37c
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Nei! Eller jeg kunne faktisk kommet på å ta barna ut av senga og ned om det var faren som hadde vært hjemme med dem. Han er typen som kan spise 1-2 ganger til dagen og ikke forstår at barna må få tilbud om kvelds når de spiser middag kl.16 og legger seg 19.30 - 20.00. Så da kunne jeg fint gjort det. Eller fått mannen til å gjøre det. Men når mamma er hjemme og har kontrollen og vet at de får tilbud om mat og vet hvor grensen går, er det ikke aktuelt. De kan stå opp 1 gang etter at de har lagt seg for å drikke vann på badet i glasset sitt og/eller gå på do. Hva visst de må på do TO ganger etter de har lagt seg da? Må de tisse i buksen da?? Anonymous poster hash: 63c39...c01 Nei de må ikke det. Jeg forklarer at de skal gå på do når de steller seg for kvelden og at de kan stå opp en gang. Hvis de da kommer med samme spørsmål som du så sier jeg at det må de ikke hvis de bare drikker en gang, et glass. Hvis de svarer at jamen, hvis jeg våkner da, så er svaret at selvfølgelig får du gå. Poenget her er at mine to på 6 og 8 år ikke skal ha samling på badet med unnskyldningen om do og drikking hvert 10. minutt. De forholder seg altså til denne "regelen"
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Nei, ingen mat etter leggetid. De kan gjerne få litt vann, men ikke full oppvartning med mat. Men nå er ikke det et problem her.. Barna får klar tale før leggetid. De får spise kvelds, for det er uaktuelt å få mat etter tannpuss og leggetid.. Anonymous poster hash: f6866...514
Siamese Hellhound Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Her pleier vi å spørre om han er sulten ett kvarter før leggetid, med klar beskjed om at dette er siste sjanse. Så da nytter det ikke å mase om mat på senga... Men det finnes likevel nok av andre ting å mase om! :-)
SuperFries Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 Jeg kan selv gå å legge meg, for så å oppdage at jeg var sulten og gå å spise. Så hvis barna mine av ulike grunner skulle være sultne, skal de så klart få mat! Det har bare skjedd 4...? Ganger i min karriere som mor på snart 8 år og tre barn. Gir en banan i senga, ikke noe kos og dull. Grusomt å kjenne magen romle og prøve å sove. Anonymous poster hash: d7fda...37c Jeg er enig her. Det skjer så sjelden, og kun hvis eldste faktisk er sulten. Hun er ikke typen til å lyve om slikt for å være lenger oppe, og er hun sulten, så får hun mat. Vel og merke på rommet, uten lys på. Og uten noe samtale av betydning.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Det skjer utrolig sjeldent at minstemor spør om mat etter sengetid. De få gangene det skjer, får hun en skive på senga, kan ikke fatte at det skal være så vanskelig Kjipt å legge seg sulten da... Men, hadde det skjedd kveld etter kveld, hadde det vært noe annet. Anonymous poster hash: c4325...0d6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 Off ja 😞 har ikke hjerte til å si nei. Tror jeg har det etter min far, han sa aldri nei til oss, og det gjør tydeligvis ikke jeg heller. Anonymous poster hash: 901d0...783
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Det skjer utrolig sjeldent at minstemor spør om mat etter sengetid. De få gangene det skjer, får hun en skive på senga, kan ikke fatte at det skal være så vanskelig Kjipt å legge seg sulten da... Men, hadde det skjedd kveld etter kveld, hadde det vært noe annet. Anonymous poster hash: c4325...0d6 Problemet blir gjerne da at barnet gidder ikke spise til kvelds for da er hun/han opptatt med å leke,også spør barnet hver kveld etter mat etter han/hun er lagt seg fordi de vet at du sier ja. Her får barnet grei beskjed at visst hun ikke spiser til kvelds så blir det ikke mat før i morgen. Etter tannpuss blir det ingen mat. Anonymous poster hash: 63c39...c01
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #20 Skrevet 26. februar 2014 Nei, her er det som regel ikke noe mat etter middag. Spiser middag sent.. Får frukt og grønnsaker frem til leggetid, men ikke noe annet enn vann etter leggetid. Anonymous poster hash: 0ef07...946
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2014 #21 Skrevet 26. februar 2014 Det skjer utrolig sjeldent at minstemor spør om mat etter sengetid. De få gangene det skjer, får hun en skive på senga, kan ikke fatte at det skal være så vanskelig Kjipt å legge seg sulten da...Men, hadde det skjedd kveld etter kveld, hadde det vært noe annet.Anonymous poster hash: c4325...0d6 Problemet blir gjerne da at barnet gidder ikke spise til kvelds for da er hun/han opptatt med å leke,også spør barnet hver kveld etter mat etter han/hun er lagt seg fordi de vet at du sier ja.Her får barnet grei beskjed at visst hun ikke spiser til kvelds så blir det ikke mat før i morgen.Etter tannpuss blir det ingen mat. Anonymous poster hash: 63c39...c01 Ja, det var det jeg mente, om at om det blir en vane, så hadde jeg sagt nei og. Men, her skjer det så sjeldent, at de få gangene hun spør, så er hun faktisk sulten... Og da klarer jeg ikke si nei Men, det skjer kanskje en gang i mnd, eller sjeldnere. Og da er det ok synes jeg :-) Anonymous poster hash: c4325...0d6
smurfis Skrevet 27. februar 2014 #22 Skrevet 27. februar 2014 Ja det hadde jeg glatt gjort. Det har aldri skjedd før da. Ikke noe godt å få sove når man er sulten.
♥Nemi♥ Skrevet 27. februar 2014 #23 Skrevet 27. februar 2014 Ja, hun sliter med hard mage, så det hender at hun ikke spiser fordi hun har vondt i magen. Så om hun får tømt seg i løpet av kvelden, får hun spise om hun er sulten.
PrinsesseHengepupp Skrevet 27. februar 2014 #24 Skrevet 27. februar 2014 Kunne ikke falt meg inn å nekte ungene mat. Kan ikke si jeg husker at det har skjedd sålangt på 11 år, men den dagen det skjer:selvsagt. Selv kan jeg fint stå opp etter jeg har lagt meg om jeg har glemt å spise siste kvelden min, for lar jeg det være danser blodsukkeret tango og holder meg våken resten av natta. Skulle bare mangle om ikke ungene skulle få samme tilbud.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2014 #25 Skrevet 27. februar 2014 jeg synes det spørs på barnet og situasjonen. Selv hadde jeg en periode som 6-7 åring der jeg kunne våkne om natta og være SKRUBBsulten. Jeg hadde ikke spist unormalt lite gjennom dagen, men hadde sikkert en veldig voksefase eller noe. Første gangen vekket jeg pappa og spurte om jeg kunne ta meg mat, det fikk jeg, og han sa at om det skjedde igjen kunne jeg bare gå og ta. Så det ble noen netter der jeg satt for meg selv med knekkebrød med syltetøy hehe. Husker også en gang at pappa fremdeles var våken, og jeg spiste SEKS brødskiver. Sier seg selv at jeg var unormalt sulten akkurat da.Men om barnet bare bruker dette som metode for å hale ut tiden og ikke sove, så selvsagt nei. Anonymous poster hash: a76f3...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå